• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Beckah82
    H e l e n a skrev 2008-08-05 20:17:42 följande:
    Eskil äääälskar välling! DHan dricker 3 dl morgon och kväll. Finns inget annat han njuter så mkt av . Jag brukar dock göra den tjockare än vad som är meningen . En fördel med den förutom att den är mysigt varm och god är att den är sömngivande. Jag tycker också att det är mysigt att ge den och sitta och gosa i soffan
    Tips: gör gröt istället, med lite för mycket vatten så den blir flytande det känns lite mer matigt än blaskig välling.

Alvin får detta. Jag har klippt av toppen av nappen på flaskan för att gröten ska kunna rinna igenom.
  • H  e  l  e  n  a
    Beckah82 skrev 2008-08-05 21:29:44 följande:
    Tips: gör gröt istället, med lite för mycket vatten så den blir flytande det känns lite mer matigt än blaskig välling.Alvin får detta. Jag har klippt av toppen av nappen på flaskan för att gröten ska kunna rinna igenom.
    Tack, har testat det men det är inte lika poppis hos min pojk . Sen tycker jag faktiskt inte att vällingen jag gör är blaskig utan tjock och god
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • solstraalen

UÄK!

Josef börja snora lite smått igår, började hosta lite smått oxå, med ljudet av krupphostan.

Han har fått falsk krupp en gång och då var de riktigt kraftigt.
    Imorse lät han som 17 när han andades, så testade en av hans astmamediciner som vidgar luftrören å då vart de bättre direkt.
    Hostade inte på nåra timmar, sen när han börja så gav ja bara med igen å den försvann.
    Men han snorar lite mer idag och har hostat mer idag än igår å de låter verklgien som krupphostan + att han hade lite jobbigt å andas imorse ( det vhar han inte av sin astma ).

Snälla hålla tummarna att det inte blir som sist, det var läskigt

• Beckah82
    solstraalen skrev 2008-08-05 22:14:54 följande:
    UÄK!Josef börja snora lite smått igår, började hosta lite smått oxå, med ljudet av krupphostan.Han har fått falsk krupp en gång och då var de riktigt kraftigt.Imorse lät han som 17 när han andades, så testade en av hans astmamediciner som vidgar luftrören å då vart de bättre direkt.Hostade inte på nåra timmar, sen när han börja så gav ja bara med igen å den försvann.Men han snorar lite mer idag och har hostat mer idag än igår å de låter verklgien som krupphostan + att han hade lite jobbigt å andas imorse ( det vhar han inte av sin astma ).Snälla hålla tummarna att det inte blir som sist, det var läskigt

Hur många dagar på senaste året har dina barn varit friska? Alltså hur många dagar är det då ingen varit sjuk?

Måste vara extremt lätträknade dagar. Jag tycker du skriver de är sjuka typ...varje dag. Så jobbigt ni har det.
  • solstraalen

Beckah: Men min mellersta tös har vart frisk nästan 2 månader nu! Förutom magsjukan i helgen =)
    Det är nog rekord för henne =) Så vi ser ljuset i tunneln vad gäller henne =)

Josef är de ju dock värre med.

Nu hör ja dessutom hur han hostar kraftigare å mer å mer ( i detta nu ), så får se hur de här utvecklar sig.

Beckah, och ja Saga har vart sjuk MASSOR, men så är hon även förmodligen lite mer mottaglig för sjukor än andra barn säger läkarna efter olika prover..

Får se hur den här hösten å vintern blir.. förra hösten å vintern var rena mardrömmen Då var hon mer sjuk än frisk

• Beckah82

Hoppas det är så att det vänder om ett par år och att de "aldrig" blir sjuka sen immunförsvar av stål eller något.

• solstraalen

Beckah: Ja de hoppas jag oxå =)
    Det skulle jag uppskatta

Min äldsta son är iaf typ aldrig sjuk, i snitt 2ggr per år kanske. Ingen astma eller så heller.
    Så olika det kan vara.

• rullgardinsflikkan

Sol...

borde inte du kunna få vårdbidrag för dom sjuka barnen?

Jag har två vänner med barn som är "mindre" sjuka än vad dina är och går hemma med vårdbidrag

• Beckah82

Victor var sjuk rätt mycket första året eller två åren efter det typ 1 gång per år.

Nu minns jag inte när han var sjuk sist? Tror det var i maj förra året. När han blev rejält sjuk med buksmärtor och akutenbesök osv om någon minns det. Skrev rätt mycket om det då iaf.

Kan inte minnas att han varit sjuk sen dess. Inte jag själv heller tror jag. Bara matförgiftad 2 gånger i ett dygn vardera.

Annars har jag glömt.

Alvin däremot har varit sjuk 2 gånger, två öroninflammationer.

• solstraalen

rullgardinsflikkan: Men SÅ illa är de väl inte med mina barn?
    Vårdbidrag för sånt bordeväl va jättesvårt å få?

Beckah: Oj du har haft tur du =)

Jag har själv världens mest kassa immunförsvar + astma så mina barn hade ju inge bra å ärva av =)

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2