• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Milla med killar

Hade du koppar eller hormonspiral? Men hormon strular det gärna ett tag..

• Milla med killar

Jag räknade föresten hur många dagar sen jag hade mens

46!!!(Brukar ha max 32)

Mysko...jag fick ju tillbaka mensen i juni för första gången. Var eran andra mens efter förlossning konstig?

• Beckah82
    Milla med killar skrev 2008-08-06 18:35:28 följande:
    Jag räknade föresten hur många dagar sen jag hade mens46!!!(Brukar ha max 32)Mysko...jag fick ju tillbaka mensen i juni för första gången. Var eran andra mens efter förlossning konstig?
    Nej inte min men vet att det varit så där i flera månader för många andra
  • Milla med killar
    Beckah82 skrev 2008-08-06 18:46:27 följande:
    Nej inte min men vet att det varit så där i flera månader för många andra
    Jo jag har hört det jag med. men den är nog bortstressad lite med. Har ju gått ner mkt i vikt och så...
  • Beckah82

Jag är lite bebissugen (som alltid hehe) men jag är inte så sugen på att vara gravid just nu och inte så sugen på att få ett till barn för tillfället.

Jag skulle hemskt gärna vilja jobba nu. Klättrar på väggarna typ och står knappt ut med att gå hemma längre. Sommaren har varit fruktansvärt långtråkig också.

Om jag inte får jobb direkt så finns det ju iallafall öppna förkolan och sådant snart men på sommaren är det dött.

Så som sagt...en graviditet är inte så lockande än på ett år eller två. Men inte fööör länge heller vill inte "börja om från början" en gång till...

• Lindisen81

Inez tackar för namnsdags-gratulationerna!

En undran... när kontaktar man sjukvården vid feber?
    Inez har haft feber sedan igår morse, mellan 38-39,2 har hon legat. igår åt hon rätt ok med mat. idag endast gröt till frukost samt en halv banan till mellanmål. hon är ledsen, skriker, ser att en tand verkar ha spruckit upp. hon är något svullen runt ögat samt lite röd i... är det bara att avvakta ett par dagar? hon har druckit lite vatten, men inte så mkt som hon brukar. välling vill hon absolut inte ha. nu sover hon äntligen för natten (hoppas jag)...

• veronicaq
    Lindisen81 skrev 2008-08-06 19:03:49 följande:
    Inez tackar för namnsdags-gratulationerna!En undran... när kontaktar man sjukvården vid feber?Inez har haft feber sedan igår morse, mellan 38-39,2 har hon legat. igår åt hon rätt ok med mat. idag endast gröt till frukost samt en halv banan till mellanmål. hon är ledsen, skriker, ser att en tand verkar ha spruckit upp. hon är något svullen runt ögat samt lite röd i... är det bara att avvakta ett par dagar? hon har druckit lite vatten, men inte så mkt som hon brukar. välling vill hon absolut inte ha. nu sover hon äntligen för natten (hoppas jag)...
    Det är ju ingenting. du behöver absolu inte ringa!
  • Beckah82
    Lindisen81 skrev 2008-08-06 19:03:49 följande:
    Inez tackar för namnsdags-gratulationerna!En undran... när kontaktar man sjukvården vid feber?Inez har haft feber sedan igår morse, mellan 38-39,2 har hon legat. igår åt hon rätt ok med mat. idag endast gröt till frukost samt en halv banan till mellanmål. hon är ledsen, skriker, ser att en tand verkar ha spruckit upp. hon är något svullen runt ögat samt lite röd i... är det bara att avvakta ett par dagar? hon har druckit lite vatten, men inte så mkt som hon brukar. välling vill hon absolut inte ha. nu sover hon äntligen för natten (hoppas jag)...
    Du behöver inte ringa om hon inte:

Har väldigt ont
    Spyr/diarré:ar tokmycket så hon blir uttorkad
    Vägrar dricka totalt
    Är slö/svår att få kontakt med

Bara feber i sig är inget att ringa för i den här åldern
  • Lindisen81

oki, ville bara kolla. hon vill ju inte dricka så mkt... hur mkt "ska" de ha i sig...? i normala fall dricker hon ca 140 ml vatten på kvällen.... idag kanske 20 ml på hela dagen...

• jennsans

en bebis våra barns ålder ska få i sig ca 1 l vätska/dygn.. är det dock en dag det är mindre tror jag inte det är någon fara.. när A vägrade allt så gav vi han en piggelin (på inrådan från sjuvårdsrådgivningen) o han vart pigg som bara den o började sedan dricka igen..
    kanske lyckligt sammanträffande vad vet jag men värt o testa iaf kanske.

kan ju även hjälpa om hon är svullen o har ont i munnen
    hoppas hon blir bättre snart!

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2