• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • L2K

Okej, får rota fram ett måttbarn imorn å se om det stämmer på mig.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och Emilia -07
  • skruttan35

på mig stämmer det rätt så bra iafl men det kan ju variera lite beroende på modellen på bh

• mrsbygg

jag har mätt mig på melbins. så jag har gått efter det men nu är det 3 år sen jag var dr sist i princip så nu lär ja ha helt andra mått..
    men just nu har jag 75G, men klämmer ner dom i en 75F. orkar inte dra till sthlm för att köpa en bh som kommer passa i några månader hehe..

vad det gäller min kläd strl så vet jag inte. har fortfarande mammakläder just nu och det tänker jag ha tills jag gått ner ett X antal kilo..

är förövrigt 162 lång och väger la nu ca 82kg...
    men ska ner till 50kg! och jag ska fan va fit!!

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
  • Prinsessan Zelda
    skruttan35 skrev 2008-08-13 21:34:19 följande:
    www.ellos.se/CustomerSupport/Measurements.asp...är är en bra måttabell för bh
    det stämmer ej på mig i alla fall. har 77 under bysten och ska enligt deras tabell ha 75C. men jag har 70D oftast, ibland tom 65. det var ju konstigt?
  • mrsbygg

litar inte alls på sånna måttabeller. mycket bättre att gå till ett vettigt ställe som tar ens mått!

• Prinsessan Zelda
    mrsbygg skrev 2008-08-13 22:30:11 följande:
    litar inte alls på sånna måttabeller. mycket bättre att gå till ett vettigt ställe som tar ens mått!
    och att prova sig fram. för det är ju verkligen skillnad på olik märken och bh:ar!
  • mrsbygg
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-13 22:32:01 följande:
    och att prova sig fram. för det är ju verkligen skillnad på olik märken och bh:ar!
    ja!! urk, skit svårt att hitta en vettig bh..
    speciellt när man är liten runt om men har stor kupa!
  • annki72

ser att ni pratar bh, jag har såna problem, mina bröst är olika stora skilljer en hel stl.
    just nu har jag hittat en modell som passar i stl 75D men då får jag ha inlägg i ena kupan.
    jag har liksom en C och en D stl på brösten, super jobbigt att hitta en bh som sitter fint på båda brösten liksom

• Vos
    annki72 skrev 2008-08-13 22:55:46 följande:
    ser att ni pratar bh, jag har såna problem, mina bröst är olika stora skilljer en hel stl.just nu har jag hittat en modell som passar i stl 75D men då får jag ha inlägg i ena kupan.jag har liksom en C och en D stl på brösten, super jobbigt att hitta en bh som sitter fint på båda brösten liksom
    Jag vet EXAKT  vad du pratar om!!!
    Jag har ett B och ett C
    Såååå jobbigt när man måste kolla alla toppar man köper så det inte syns för mycket att de är olika. Jag ska operera mig när jag blir miljonär
    (¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2