• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • copernicus
    zandrisen skrev 2008-08-14 08:32:38 följande:
    Ingen god morgon här, Mick har feber och har vaknat till och från hela natten. Nu på morgonen hade han 38,8, och då hade han panodil supp i ändan sen 1 timme tillbaka... Värst är ju att jag jobbar, vill liksom ringa hem hela tiden och höra hur det är med honom Mick: 74-80 på överdelar, 75 på nederdelar och 22 i skor.Jag: 34-36 på kläder, 28-30 på jeans, 156 cm lång och 58 kg, 70 C eller D beroende på modell. Lindisen, så var det när jag började jobba också, från att ha vaknat vid 6.30-7.00 så började Mick ligga och tryna till 9.00-9.30!  Men det var skönt som fasen när jag hade semsester, för då sov han också länge, haha
    Stackars Mick och dej, förstår att du vill vara hemma
    Lua hade feber förra veckan när jag jobbade, det var asjobbigt att lämna henne då!

Jag började min semester med att måla om fönster, ett inte så roligt jobb som måste göras.
     Igår kväll small det till utanför men jag fattade inte vad det var. Men i morse fick jag veta det!! SNORUNGARNA (ursäkta men jag är arg) har roat sej med att kasta körsbär på vårat hus och speciellt på det nymålade fönstret. GAHHHHH det vara bara ut och tvätta, vilket gjorde att färgen som inte hunnit torka än följde med så nu måste jag måla om det!
    Har man inte roligare saker för sej???
  • zandrisen
    copernicus skrev 2008-08-14 09:58:38 följande:
    Stackars Mick och dej, förstår att du vill vara hemmaLua hade feber förra veckan när jag jobbade, det var asjobbigt att lämna henne då!Jag började min semester med att måla om fönster, ett inte så roligt jobb som måste göras. Igår kväll small det till utanför men jag fattade inte vad det var. Men i morse fick jag veta det!! SNORUNGARNA (ursäkta men jag är arg) har roat sej med att kasta körsbär på vårat hus och speciellt på det nymålade fönstret. GAHHHHH det vara bara ut och tvätta, vilket gjorde att färgen som inte hunnit torka än följde med så nu måste jag måla om det!Har man inte roligare saker för sej???
    Those bastards! Skrikandes Det suger ju att måla fänster, inte kul att behöva måla om det första man gör!

Hoppas bara att Mick friskar på sig, på måndag är det både inskolning och vaccinationsdags... Bra tajming som vanligt!
  • veronicaq
    Anns krypin skrev 2008-08-14 09:49:21 följande:
    trist me höst juh.. Suckar... fasen.. vilken strl skall man kolla på, nu använder hon strl 80... suck får väl kolla på en höstjacka i 86 då... ååååååååå vill inte ha hööööst. haru tips på vart man kan hitta bra jackor?? vill fan inte rosa å rosa å rosa... liksom
    finns ju på typ åhlens POP då finns det ju roliga färgeer ?!
  • copernicus
    zandrisen skrev 2008-08-14 10:07:07 följande:
    Those bastards!  Det suger ju att måla fänster, inte kul att behöva måla om det första man gör!Hoppas bara att Mick friskar på sig, på måndag är det både inskolning och vaccinationsdags... Bra tajming som vanligt!
    Ja taimingen ja- som vanligt!
    Casper ligger nerbäddad i soffan, jag som hade tänkt åka till äventyrsbadet idag.

Igår var vi till gävle och när vi skulle åka sprang C. rakt ut och blev påkörd av en cyklist. Smällen blev tillräckligt stor för att han skulle flyga upp i luften och volta. Jag har sagt åt honom tusen gånger att man inte får springa på parkeringar, men vad hjälpte det?? Han skadade sej inte mer än nåt skrapsår, men han är nog lite tagen fortfarande.
    Att han alltid ska lära sej den hårda vägen!
    Jag hoppas att han lärde sej så han inte gör samma sak här hemma på gatan!
  • solstraalen

Pop har en skitfin lila skaljacka

Hade lätt köpt den till Saga, men hon har redan en snygg didriksons =)

• veronicaq
    solstraalen skrev 2008-08-14 10:16:59 följande:
    Pop har en skitfin lila skaljacka Hade lätt köpt den till Saga, men hon har redan en snygg didriksons =)
    och en fin limegrön den har tiger
  • zandrisen
    copernicus skrev 2008-08-14 10:16:42 följande:
    Ja taimingen ja- som vanligt!Casper ligger nerbäddad i soffan, jag som hade tänkt åka till äventyrsbadet idag. Igår var vi till gävle och när vi skulle åka sprang C. rakt ut och blev påkörd av en cyklist. Smällen blev tillräckligt stor för att han skulle flyga upp i luften och volta. Jag har sagt åt honom tusen gånger att man inte får springa på parkeringar, men vad hjälpte det?? Han skadade sej inte mer än nåt skrapsår, men han är nog lite tagen fortfarande.Att han alltid ska lära sej den hårda vägen!Jag hoppas att han lärde sej så han inte gör samma sak här hemma på gatan!
    Lilla gubben, vilken lite oturskråka... Hälsa honom så jättemycket från oss!
  • zandrisen
    veronicaq skrev 2008-08-14 10:19:03 följande:
    och en fin limegrön den har tiger
    Den är skitsnygg, funderar på att köpa till Mick
  • Beckah82
    L2K skrev 2008-08-13 21:20:35 följande:
    Hmm... Jag bara funderade på en sak.... Flera av er skriver att ni har bh-storlek 75 runt om... Har ni provat att ta en storlek mindre i omkrets och en storlek större i kupan nån gång?För jag är en liten tjockis och drar 75 runtom. Ni låter som ni ska va mycket smalare än mig, och jag vet att flera av er är det med...Fundera på hur er bh sitter. Åker den upp på ryggen ist för att sitta rakt (fattar ni?) så är den för stor runt om.Asså, jag vill inte komma med kritik eller så... Jag är lite nyfiken och lite storleksmanisk. Ni får ta det som ni vill, men jag menar inget illa....
    Ja det har jag funderat på

Sedan vi pratade om det sist i tråden. Jag skrev 75 C men ja, jag ska egentligen ha 70 C men 75 C funkar.

Förrut hade jag heeeelt fel storlek hehehe men lärde mig lite här i tråden
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Halvblod

Leia
    kläder: 62/68-74 (62 i midjan och 80 på längden i byxor)
    skor: 19

Lotta
    Längd: 160
    Vikt: 67(på nedgång! 73kg för 3veckor sedan)
    Kläder: Typ 38 tror jag
    Skor: 37
    BH: 70F eller 75E

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2