• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Halvblod
    solstraalen skrev 2008-08-14 11:39:05 följande:
    HAr nog bestämt mig för att avstå utbildningen som jag såååå gärna vill gå, då jag inser att det aldrig kommer funka.Även om jag och sambon delar på alla kommande VAB-dagar så kommer det bli alldeles för tufft att hinna med i takten som alla andra håller i klassen då,som inte har sjuka barn så mkt.Så jag kommer nog hoppa på utbildningen ( som är likvärdig som den ovan ) som ja läste när jag väntade Josef. Den är på distans med 2-3 träffar per termin nere i Eslöv.Mkt lättare att hålla kursstakten om ja läser på distans. Ingen som råkar bo i Eslöv ?
    Nope, men i Skåne dock
  • H  e  l  e  n  a
    rullgardinsflikkan skrev 2008-08-14 11:38:24 följande:
    Men nu flickor behöver jag ett seriös råd.Jag har ju satt Molly på en privat förskola (men med samma inriktning som kommunen) och vi var där igår och spanade lite.Då fick jag reda på att det är 30 barn varav mestadels 07:or. 5 fröknar.Väldigt små ytor både inne och ute. Så jag känner liksom att fannej jag vill inte ha henne där.Hon står på omplacering men det blir inte aktuellt förän kanske 1 oktober och då har hon bara hunnit gå två veckor på den första förskolan.Men det fanns plats på ett annat dagis som ligger åt helevete åt fel håll men det kanske är bättre där så jag ska väl åka upp och titta tänkte jag.Hur ska jag göra?Sätta henne på det andra dagiset i väntan på omplacering eller sätta henne på dagiset som bara skriker oordning och där det enligt mig är alldeles för många barn på väldigt små ytor.HJÄLP jag är askluven
    Jag hade kollat in det andra även om det ligger åt fel håll (fast det är klart det finns gränser för att det ska kunna fungera). När man inte känner att något känns bra (det andra stället) tror jag man ska lita på den känslan!
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • solstraalen

rullis: 5 fröknar på 30barn?!?! På Saga å josefs avdelning är dom 3pers på 15barn. Jag tycker "ditt" dagis åtminstone skulle ha en fröken till. Minst.

Sen om du inte känner att det känns bra,sätt henne inte där då! Då kommer ud bara att ångra dig sen.
    Har du möjlighet att ha henne hemma tills ni får ny plats,så ha henne hemma.

Helena: Ja de känns som om dom inte är annat än å vara sjuka..
    2 veckor sen vart Saga magsjuk, satt i 2dygn, direkt på de vart Josef förkyld med falsk krupp ( måndags förra veckan ) å nu bara fortsätter skiten å strömma in, nu börjar hostan komma tillbaka igen å febern, så förmodligen har han åkt på en ny sjuka innan den gamla hann försvinna helt..

I`m so f*cking trött på sörjan nu.

Vet iaf att mina barn är kämpar.

• H  e  l  e  n  a

Tusen tack för svaren, tjejer! Finns alltså fler varmfisar i tråden

Fler?

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • Moll

Helena; Julia har olika på sig, när det var sådär varmt för nån vecka sen hade hon ett bodylinne på sig bara. Nu har hon en sån där helpyjamas, hon lägger sig alltid uppepå täcket när hon ska sova så det blir för kallt annars nu. Vi har det rätt kallt, exakt gradantal vet jag inte...

Tack för svar om storlek på overall, kanske får bli en 86a då...? Hon har dock jämt varit mindre i storlekarna än vad affärerna "säger" att hon ska vara. 74 skulle man ju ha upp till 9 månader, 80 upp till 12. Hon har ju 74 i det mesta fortfarande och hon är 13 månader nu.

Vilken diskussion det blev med måtten, vad roligt! Då kan man jämföra sig lite med andra mammor istället för att jämföra sig med sina små 20+ vältränade singel-utan barn-vänner.

Jag:
    166 lång
    62,5 kilo (11,5 kilos viktnedgång sedan i mars - wohoo! Vill ned under 60 )
    Storlek 36 i kläder
    38/39 i skor
    70E i BH
    36 i kläder

• solstraalen

Halvblod: Är det nära?

Alltså eslöv är ju aplitet men har en del distanskurser å knappt några boenden alls. *värdelöst*

Mina barn har apvarmt i sitt rum, dom sover bara i blöja.
    Men på vintern sover Josef i sovpåse, då blir de kallt i rummet.

• Milla med killar

Hej på er!!

Theo mått:

Kläder 86
    Skor 22

Moi!

Längd 179cm
    Vikt 66kg (Innan 74kg)
    Skor 41
    Bh 80c

• Anns krypin

H e l e n a skrev 2008-08-14 11:36:57 följande:

En liten fråga:Vad har era små på sig när de sover?! Om ni dessutom vet hur varmt det är i sovrummet vill jag gärna veta det med! Eskil förvånar både sin pappa och mig genom att vilja sova i enbart linne/t-shirt och blöja (21 grader i rummet för det mesta). Vi vuxna sover i underkläder plus täcke. Försöker testa att lägga på honom filt/täcke men han sparkar snabbt av sig den/det. Kan förstå att han är varm då han precis lagt sig på kvällen, men framåt morgontimmarna? Så hur är det för er andra?
    Min lilla sover i t-shirt å blöja sparkar av sej filten hennes under kvällen å natten.. lägger man på filt igen så sparkas den av...hon sover gott även på morgonkvisten... vi har 21-22 grader i vårat sovrum
  • Milla med killar

Theo sover i bara tröja o blöja. Han är med supervarm. I och försig är vi fyra i sängen med som värmer upp!

• Milla med killar
    rullgardinsflikkan skrev 2008-08-14 11:38:24 följande:
    Men nu flickor behöver jag ett seriös råd.Jag har ju satt Molly på en privat förskola (men med samma inriktning som kommunen) och vi var där igår och spanade lite.Då fick jag reda på att det är 30 barn varav mestadels 07:or. 5 fröknar.Väldigt små ytor både inne och ute. Så jag känner liksom att fannej jag vill inte ha henne där.Hon står på omplacering men det blir inte aktuellt förän kanske 1 oktober och då har hon bara hunnit gå två veckor på den första förskolan.Men det fanns plats på ett annat dagis som ligger åt helevete åt fel håll men det kanske är bättre där så jag ska väl åka upp och titta tänkte jag.Hur ska jag göra?Sätta henne på det andra dagiset i väntan på omplacering eller sätta henne på dagiset som bara skriker oordning och där det enligt mig är alldeles för många barn på väldigt små ytor.HJÄLP jag är askluven
    Lita på din intution, vänta på ett annat dagis om du kan.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2