• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Mum23
    Milla med killar skrev 2008-08-22 09:18:54 följande:
    Jooooo... ska väl det men eftersom jag jobbar med de pat å vet jag att man gör inget åt det än i detta stadiet men blir det oftare så måste jag det.Skulle behöva städa här er ut som FAN!! men jag måte pimla kaffe först så jag vaknar. Har ju Hannes hemma idag o han struttar i kring naken här hemma än fniss...och Theo i blöjan. Men jag är ju surfsugen
    Hur ofta får du ont?
  • Milla med killar
    Mum23 skrev 2008-08-22 09:33:51 följande:
    Hur ofta får du ont?
    Hmmmm..inte ofta typ 3-4 gånger per år kanske.
  • Mum23
    Milla med killar skrev 2008-08-22 09:39:47 följande:
    Hmmmm..inte ofta typ 3-4 gånger per år kanske.
    Å då gör man inget åt det?
  • Mum23

HJÄLP: Vad ska jkag köpa i födelsedagspresent till min fyra-åriga systerson???? Har ingen aning om vad pojkar i fyra-års åldern leker med!!!!!!!!!!!

• Milla med killar
    Mum23 skrev 2008-08-22 09:58:24 följande:
    Å då gör man inget åt det?
    Nej. Inte förrän man har ont ofta typ 1 gång per månad. Många gallblåseinflammationer, inte kan äta osv. Det man gör är göra en gallröntgen för att fastställa om man har galllstenar bara.
    Mum23 skrev 2008-08-22 10:00:08 följande:
    HJÄLP: Vad ska jkag köpa i födelsedagspresent till min fyra-åriga systerson???? Har ingen aning om vad pojkar i fyra-års åldern leker med!!!!!!!!!!!
    Robot?,Bilgarage med ambulans, polisbilar? Kulor, utklädningskläder?
  • Mum23

Tack för hjälpen Milla! Ska nog kunna hitta något utifrån detFlört

Jag har sen i slutet av graviditeten med Melvin haft gallstensbesvär. I perioder har jag fått anfall 2 ggr i veckan och i perider går det ca 1 månad emellan. Har inte slutat hoppas på att det ska försvinna av sig själv. Eller att jag iaf inte har några besvär så att jag slipper op. Läkaren som gjorde ul tyckte att jag skulle op. Men jag förstår inte varför vissa opereras och andra inte??

• Milla med killar
    Mum23 skrev 2008-08-22 10:19:51 följande:
    Tack för hjälpen Milla! Ska nog kunna hitta något utifrån detJag har sen i slutet av graviditeten med Melvin haft gallstensbesvär. I perioder har jag fått anfall 2 ggr i veckan och i perider går det ca 1 månad emellan. Har inte slutat hoppas på att det ska försvinna av sig själv. Eller att jag iaf inte har några besvär så att jag slipper op. Läkaren som gjorde ul tyckte att jag skulle op. Men jag förstår inte varför vissa opereras och andra inte??
    Jo det beror på hur stora stenarna är och om de sitter dumt tex nära gallgången så stenen kan täppa till där. Det är då man får gallblåeinfl. Man får feber och får jätteont måste läggas in och fasta och få antibiotika i dropp. Är de över 0,5mm så sätts man på väntelista här i Örebro i allafall. För att mota Olle i grind. För det är ju dyrare för sjukvården om man måte läggas in på sjukhus ofta och få dyr behl än att op innan det börjar strula för mycket. Men om man får en infl kan man oftast inte op på ett tag för infl måste läka ihop och blåsan skrumpna ihop.
    Fast i vissa fall tar de än direkt första gången man får en infl innan blåsan blivit för infl. Förstår du?
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2