• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Jessa6

Här är det cokså 15 timmar, hade gärna velat ha fulla dagar i såfall och inte småpluttar som vi måste nu, 3 timamr om dagen, honner ju knappt lämna förrän man ska hämta...

• Prinsessan Zelda
    Beckah82 skrev 2008-08-21 20:20:55 följande:
    Varför inte 60 timmar när man ändå är i farten. Det hade kanske varit ännu mer perfekt?
    det är kanske att ta i

Jag älskar att umgås med mina barn. Men Adam är väldigt aktiv och vill vara med sina kompisar. Han vill ju vara på dagis. Han kanske är ett undantag, men i princip varje dag vi hämtar han på dagis vill han vara kvar, he he. Och det har ju inte med att han inte har det bra hemma. På dagis är han ute hela dagen i princip, leker med sina kompisar osv. När han är hemma hela dagarna kan han inte få den uppmärksamheten, visst går vi ut och leker. men det är skillnad på att leka med mamma och kompisar. och hemma finns massa andra saker som ska göras så jag kan inte ägna allt åt honom.
  • madeleine78

här har vi 20 tim/vecka.

Min stora älskar oxå att gå på dagis och frågar varje morgon hon vaknar/blir väckt om hon ska på dagis idag!
    Ser inte alls nå fel iatt ha dom stora på dagis...
    De får en helt annan aktivitet och leker me sina kompisar.
    visst hon leker me sina kompisar hemma också och är gärna ute...men de är inte samma grej ändå.

hon har dock "smemster" när vi haft de och i sommar har hon vart hemma me sin pappa (och mig och sin mormor o morfar) i 9 veckor.

• Jessys

Här på Åland har vi oxå 30 timmar!

och 60 timmar är väl som sagt lite väl. man måste väl inte överdriva

• Milla med killar

Vi har med 15 timmar, räcker för oss. Skönt att ha måndagar o fredagar tillsammans. När Benjamin o Lukas var små så fanns inte det där och de var hemma med mig tills Ben var fyra år. Intesit men mysigt Nu tycker jag det här är bra o lyxigt att ha lite tid med bara Theo.

• Mum23
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-21 16:45:31 följande:
    kul med ett till reportage beckah tråkigt för sebbe L2K, det kan ju bli svårare att komma in i kompisgruppen då ju.
    Håller med!
  • Mum23

Här i götet är det också 15 timmar men min Olivia går på svenska kyrkans förskola och där har de inte de bestämmelserna. Vi får ha henne där precis som vi vill. Hon går 20 timmar. 5 timmar om dagen/ fyra dagar i veckan. Känns allldeles lagom!Glad

• Lindisen81

När Inez en dag får syskon kommer hon få gå sina 15 timmar, tre dagar i veckan om det inte är så att hon absolut vill va hemma. då får hon va hemma =) När hon får syskon är hon nog runt tre fyra år kan jag tänka mig och har ett behov av att leka med sina kompisar samt att den nya lilla bebisen ska få samma egentid med mamma som Inez fick. jag tycker 15 timmar är super, 20 vore bättre och 60 vore att överdriva en aning =)

• Lindisen81

förkylning på gång?? en dunderkur;

Först en ipren 400 mg
    sedan en zinktablett
    Ett glas vatten med en citron brustablett i tillsammans med en brustablett Echinacea samt fem droppar Echinaforce.

• Beckah82

Är det normalt att gå upp 500 gram på 14 dagar om man är 13 månader gammal?

Om man tidigare totalt gått upp drygt 5 kilo på 13 månader?

Jag tycker det verkar helskumt...

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2