• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Donna69
    Lindisen81 skrev 2008-08-24 11:37:23 följande:
    Donna; har din lilla skrota aldrig haft napp? om hon haft det, hur va det då att sluta...? Lite nyfiken då jag är såååå trött påden där plastgrejen =)
    nej, hon tog den 1 ggr men spotta ut den lagom efter att jaglyckats förvekliga det på bild.

hon tog inte bröstet heller från början så jag har ju aldrig ammat henne. På BB sa dom att hon antagligen har kort tungband så hon fick inte riktig tag för o kunna "suga in"....du fattar va?*fniss*

kan tänka mig att du är trött på nappen...är inte grannt direkt, men men...jag hade inte haft emot napp NÅN gång istället för flaska...
  • Donna69

missade ju lite

skötbord
    -ja,men används sällan. mest bajsbyten o morgon/kvällsblöja

• Donna69

men seriöst!!!!jag är nog full...hahahaha

potta
    -har testat några ggr men inget rutinmässigt. det funkar bäst som stol framför spegeln

• Beckah82

*använder ni skötbord?
    Mja. Skötbädd på tvättmaskinen

*har ni börjat med potta?
    Ja, sen 7 månaders ålder

*äter barnet själv?
    Ja i 90 % av fallen

*gillar ditt barn soppa =)?
    Ingen aning inte provat. Kul! Tack för tipset hihi.

*vaknar barnet på natten?
    Nej, inte normalt sett.

*använder barnet napp/snutte?
    Nej, men har börjat lite smått att kramas med sina gosekuddar.

*barnets favoritmat?
    Typ allt.

*sitter barnet framåt eller mot dig i vagnen?
    Oftast så åker han ju sjal men har en sulky också som är framåtvänd. Fick den när han var 10 mån. Innan dess ingen vagn.

*har ni rutiner/fasta tider vid sova, mat osv?
    Ja...eller...jo. Ja det har vi men frångår dem när det passar bättre med annat en dag.

• Beckah82
    Lindisen81 skrev 2008-08-24 11:37:23 följande:
    Donna; har din lilla skrota aldrig haft napp? om hon haft det, hur va det då att sluta...? Lite nyfiken då jag är såååå trött påden där plastgrejen =)
    Alvin har haft. Jag bara tog bort den och gav inte tillbaka mycket enkelt.  Gjorde samma med Victor. Lite smågnöligt i en vecka sen var det bra. Victor var 5 mån. Alvin var 4,5 mån.
  • Lindisen81
    Beckah82 skrev 2008-08-24 12:01:38 följande:
    Alvin har haft. Jag bara tog bort den och gav inte tillbaka mycket enkelt.  Gjorde samma med Victor. Lite smågnöligt i en vecka sen var det bra. Victor var 5 mån. Alvin var 4,5 mån.
    ja jag minns att du tog bort den tidigt... men nu när hon är så "stor" känns det som det kommer bli en stor fajt med griniga dagar + nätter, hehe. men oftast har hon den bara nu när hon ska sova, är ju en minskning alla fall =)
  • jennsans

nyfikna frågor;

*använder ni skötbord?
    Ja. men många kissblöjor byts stående då han inte vill ligga på skötbordet så ofta.

har en som står i badrummet har suttit några gånger men inget rutinmässigt.

*äter barnet själv?
    ibland. har precis börjat fatta grejjen med sked. plockmat äter han själv

aldrig provat faktikt

oftast inte. är vi borta i stugan eller dyl så sover vi i samma rum då vaknar han. (1 gång allt mellan 3 o 6 o somnar om till 7 kanske)

Napp. bara när han sover eller i väldigt speciella fall annars. somar dock utan ibland med.

*barnets favoritmat?
    lasagne, kyckling med pasta, pannkaka

mot mig. har inte märkt några tendenser än till att han vill sitta åt andra hållet.

rutinerna ändras ju mest hela tiden. är vi hemma ser dagarna någorlunda lika ut men han är väldigt flexibel och även om han sover någon extra gång på dagen somnar han bra på kvällen.

• jennsans

får man lägga till en fråga??

nyfiken på vad ni gör med barnen på dagarna?? alltså inte mat o sovtider typ som kommit upp tidigare utan vad ni leker, pysslar o hittar på..
    lite dålig fantasi här =)

• Donna69
    jennsans skrev 2008-08-24 12:39:31 följande:
    får man lägga till en fråga??nyfiken på vad ni gör med barnen på dagarna?? alltså inte mat o sovtider typ som kommit upp tidigare utan vad ni leker, pysslar o hittar på.. lite dålig fantasi här =)
    vi leker tillsammans i hennes rum, vattenlekar i köket, är ute in trädgården rätt mycket, ute vid lekplatser, hälsar på hos folk... ganska dålig fantasi här med...men allt går iaf ut pålek.asg
  • solstraalen

nyfikna frågor;

*använder ni skötbord?

- Nej inte längre

- Nej

*äter barnet själv?

- Ja så länge det inte är burkmat som han får ibland.

- Ja iaf hittills. Fick soppa på dagis en dag.

- Nej, sällan.

- Jepp, 4 snuttar och tusen nappar.

*barnets favoritmat?

- ( exakt samma som den jag kopierade av skrev )såsig mat, typ köttfärssås, korvstroganoff, fiskgratäng osv.

- Det beror på vilken vagn han åker i.

- Japp. Men är så klart flexibla vid speciella tillfällen.
    Haft rutiner sen den dagen han föddes.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2