• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • solstraalen

Mkt vardag som börjar nu.

Imorrn börjar Saga å Josef på dagis på allvar. Dom kommer gå 50-75% där.
    Jag ska plugga heltid på distans i 1½år-2år.

Fast imorrn åker jag låååååångt ner i söder ( eslöv ) för kursstart och kommer hem seeent på torsdag kväll.
    Ska njuta lite av barnledigheten då

Så imorrn ska barnen gå till 16.30 för första gången nånsin, tidigare har dom bara gått till 14.00 så får se hur det blir.
    Och Saga lär bli sååå ledsen när hon kommer hem sen å inser att jag inte är hemma. Hon är inne i en extremt mammig period nu. *ångest*

Sen så hoppas jag på ett trevligt samtal idag oxå

Jennsans, lust å hoppa in på msn?

• ellenwesterlund
    *Använder ni skötbord? Skötbädd på tvättmaskinen

*Har ni börjar med potta? Nej, har fått en av en arb. kompis väntar på den andra så
    man kan sätta båda när man väl ska prova.

*Äter barnen själv? Nej, eller jo plockmat då.

*Gillar dina barn soppa? Ingen aning, har aldrig provat

*Vaknar barnen på natten? Ja för det mesta

*Använder barnen napp/snutte? Ja båda delarna

*Barnens favoritmat: Det mesta, gillar burkmaten bäst ( )

*Sitter barnen farmåt eller mot dig i vagnen? Beror på vilken vagn jag använder
    (Emmaljungan mot mig, Carena från mig.)

*Har ni rutiner/fasta tider vid sova, mat osv? Ja det har vi. Får vara uppe längre vid speciella tillfällen.

*Aktiviteter? Inte mycket, leka, öppa förskolan ... hälsa på någon, stan ...
  • solstraalen

Ingen som vet hur blodprover funkar?

Jag lämnade ett i fredagsmorse som skulle ta 1-2dgr att få svar på, tror ni jag kan få svar idag?

• jennsans

sol: har fixat oss i ordning o ska ner på stan o leta arbetsskor.. så kommer inte sitta vid datorn
    kram

• jennsans
    solstraalen skrev 2008-08-25 09:10:19 följande:
    jennsans: men åh, då skulle vi ju kunna ses!Ska oxå ner på stan strax =)
    u got sms :)
  • pilliss

brukar va 1-2 vardagar.

solstraalen skrev 2008-08-25 09:08:57 följande:
    Ingen som vet hur blodprover funkar?Jag lämnade ett i fredagsmorse som skulle ta 1-2dgr att få svar på, tror ni jag kan få svar idag?
    Veni, Vidi, Vici...........
  • Mum23
    solstraalen skrev 2008-08-25 08:26:36 följande:
    Mkt vardag som börjar nu.Imorrn börjar Saga å Josef på dagis på allvar. Dom kommer gå 50-75% där. Jag ska plugga heltid på distans i 1½år-2år.Fast imorrn åker jag låååååångt ner i söder ( eslöv ) för kursstart och kommer hem seeent på torsdag kväll.Ska njuta lite av barnledigheten då Så imorrn ska barnen gå till 16.30 för första gången nånsin, tidigare har dom bara gått till 14.00 så får se hur det blir.Och Saga lär bli sååå ledsen när hon kommer hem sen å inser att jag inte är hemma. Hon är inne i en extremt mammig period nu. *ångest* Sen så hoppas jag på ett trevligt samtal idag oxå Jennsans, lust å hoppa in på msn?
    Sol: Vad ska du plugga?
  • Mum23

Idag cyklade jag och lämna på dagis *duktig*. Har blivit väldigt förslappad under sommarenFundersam. När jag kom hem satte jag Melvin i vagnen och gick en promenad i det fina vädret i 45 min *ännu mer duktig* Stolt över mig sjäv att jag tagit mig i kragen!!

• pilliss

Jag kan inte cykla o lämna på dagis. inte lönt.
    Dagiset ligger 20 sec promenad from att jag kommer ut från trappan

Idag var vi o hälsade på på dagiset.
    kanska komiskt. en man som jobbar där presenterade sej. o jag frågade om han jobbat på "fölet" dagis o fritis tidigare. Det hade han.
    Han var min "fröken" när jag var mindre

Han sa att han kände sej helt plötsligt gammal

Veni, Vidi, Vici...........
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2