• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Mum23

Godmorgon! Gäsp.....har haft en tuff natt......kaffe!!!!!!

• Halvblod

*använder ni skötbord?
    Japp, har inga planer alls på att slänga ut det!

*har ni börjat med potta?
    Nope, har testat men inget för oss än.

*äter barnet själv?
    I princip alltid

*gillar ditt barn soppa =)?
    Har aldrig ätit. Jag tycker det är mest meckigt, plus att jag inte är överförtjust i soppa och därför inte gör det så ofta.

*vaknar barnet på natten?
    Väldigt väldigt sällan och somnar isf alltid om direkt med flaska.

*använder barnet napp/snutte?
    Japp, både napp och kanin.

*barnets favoritmat?
    Äter ALLT. Men favorit är grillad korv m bröd och hemmagjord thailändsk fiskgryta.

*sitter barnet framåt eller mot dig i vagnen?
    Mot mig.

*har ni rutiner/fasta tider vid sova, mat osv?
    Nej, vi tar varje dag som den kommer. Jag tror till 100% att man ska lyssna på kroppen och inte på klockan.

*Aktiviteter på dagarna: När det inte är sommar så går vi på Öppen förskola och börjar snart på babyrytmik.
    Hemma är det mycket musik och dans via instrument/röst, radio, cd och tv.
    Sen finns här massor av leksaker och böcker som vi leker med tillsammans eller så leker Leia själv.
    Sen blir det givetvis en hel del besök på lekplatser och i Kolonin hos mormor & morfar.

• Jessa6

Idag kom mensen med besked, ja jag kände det på mig igår att det inte var bebis, var något annat, 2-3 dagar sen, så lurad man kan bli. NU kör vi verkligen igång! Tjohoo! Bebis 2009 here I come!!

• misan84
    Lindisen81 skrev 2008-08-26 20:05:37 följande:
    inez går inte. men känner mig inte så stressad =) njuter av lugnet ett tag till, hehe. tror inte hon går förrän till julen kanske =) nu går hon gärna och håller en hand så det är ju framsteg, hehe
    skönt att höra att det finns fler:) ne jag njuter med av lugnet hehe. fast det går ganska fort när han hoppar på rumpan ändå:) Hur är det med inez mage nu på äldre dar:)?

Idag är det en massa SHOPPING som gäller så gutt när man fått en extrem jobba lön hehe
    (¯`°?.¸ ღ♥ Hampus 07-07-04 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Pusselbiten86
    Jessa6 skrev 2008-08-27 12:21:53 följande:
    Idag kom mensen med besked, ja jag kände det på mig igår att det inte var bebis, var något annat, 2-3 dagar sen, så lurad man kan bli. NU kör vi verkligen igång! Tjohoo! Bebis 2009 here I come!!
    Härligt.... Kör på hårt nu.. vill ju ha sällskap
  • Pusselbiten86

Föressten..

Har köpt en tröja till Lilla T idag... Där de står " jag ska bli storebror" .. tänkte sätta på han den o sen får vi om de fattar hihi

Men de dröjor nog ett antal veckor till innan den åker på...

• Jessa6
    Pusselbiten86 skrev 2008-08-27 13:12:32 följande:
    Föressten..Har köpt en tröja till Lilla T idag... Där de står " jag ska bli storebror" .. tänkte sätta på han den o sen får vi om de fattar hihiMen de dröjor nog ett antal veckor till innan den åker på...
    Var köpte du den? Jag funderade också på något sånt faktiskt, rätt kul (ja den dagen man kan komma med något då )
  • zandrisen
    Pusselbiten86 skrev 2008-08-27 13:12:32 följande:
    Föressten..Har köpt en tröja till Lilla T idag... Där de står " jag ska bli storebror" .. tänkte sätta på han den o sen får vi om de fattar hihiMen de dröjor nog ett antal veckor till innan den åker på...
    Så gjorde vi ocvkså, Molly hade "storasyster"-tröja på sig på julafton, det var hur kul som helst
  • zandrisen
    Jessa6 skrev 2008-08-27 13:40:26 följande:
    Var köpte du den? Jag funderade också på något sånt faktiskt, rätt kul (ja den dagen man kan komma med något då )
    Kan svara för min del, köpte trycket på www.gladagrodan.se, stök på det på vanlig h&m-tröja.
  • Jessa6
    zandrisen skrev 2008-08-27 14:07:02 följande:
    Kan svara för min del, köpte trycket på www.gladagrodan.se, stök på det på vanlig h&m-tröja.
    Thanx!! Ska minsann göra det sen
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2