Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Duntoffla skrev 2008-08-13 08:21:00 följande:
    Ja, du vet ju...Igår lämnade vi N hos mormor och morfar när vi 4 (vi har gäster)skulle ut och äta middag.Och självklart så går han. 5 steg utan hjälp. Busunge! Här hemma har han tagit 1-2 steg bara. Undrar om det är på gång nu eller om det var en slump?
    Ahh! Men Noel då! Så typiskt Men du kommer snart få se massa av det där För min del hade ja gärna krympt Milo till minisize och laggt honom på en filt. Tänk så skönt det var när man visste var dom var!
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    maugu skrev 2008-08-13 08:28:42 följande:
    God morgon!Det är ett stort steg att börja jobba och lämna på dagis..men för mig som nu gör det för tredje gången så är man härdad Första barnet var tufft..När börjar du jobba?
    Jag börjar den 1 sep, men redan imorgon ska jag iväg på en heldag med mina nya kollegor. Nervööst....
    Alltså jag har ju själv inskolat massa sånna här små knattar och alltid undrat varför föräldrarna tycker det är så hemskt. Tja, jag kan ju lätt säga att jag förstår dom verkligen nu!
  • Tjollabolla
    NovJenny skrev 2008-08-13 08:39:44 följande:
    Snackas vilda barn ser jag. kan väl skriva under på det... blir ibland tokig! Dessutom är Noah sjuk nu med förkylningsastma, gubben. så han får ju medicin med adrenalin, så ni kan tänka er.Sedan gör väl den tunga andningen så han måste vara i full gång hela tiden?Gnäller massor gör han också.Ser inte fram emot denna dag! Hoppas allt är bra med Er iaf, på tradera går det ovanligt bra tror jag, är mer än 10 dagar kvar på mina och fick en chock precis, väntar inte folk med att lägga så höga bud?!
    Jag håller med! Det verkar gå riktigt bra på T! Äntligen

Milo är oxå sjövild, klättrar överallt och ingenstans. Upp på köksbordet, upp i vår säng, drar ut alla lådor och guuud vet allt. Skulle inte vilja se honom med mera adrelalin i kroppen Hoppas astman blir bättre iaf.
    maugu skrev 2008-08-13 08:40:05 följande:
    Då förstår jag..nya kollegor och inskolning för M..mycket på en gång..Men, vi är väl en hel del som skolar in på dagis nu i höst i tråden så vi får "trösta varandra"..StyrkekramPS!Det borde ramla ner något i din brevlåda idag..
    Ja det är ju väldigt mkt. När det väl kommer igång ska det nog gå bra. Framförallt ser man ju framemot en LÖN!
    Åh, ska hålla utkik efter postisper då dåå
  • Tjollabolla
    NovJenny skrev 2008-08-13 08:51:21 följande:
    Nej, usch 6 månader också. Noah sitter inte stilla mer än 5 minuter trotts film, om ens det. Stökar ner är nog det värsta... Saker överallt på 2 sek.Ska shoppa massa dagiskläder till Noah, några tips? Han ska ju ha danska såklart, men vill ha lite slit och släng också!Har inte Kappahl byxor i ta 3 bet för 2?
    Häromdagen hade dom 50 kr rabatt på ett par byxor från storlek 86 på kappahl. Jag köpte jeans åt Milo, dom där som är lite lika nova star. Kostade 80 kr Igår fick jag hem 25% på valritt plagg oxå på Kappahl.
  • Tjollabolla

Jompa, vilka härliga semesterbilder! Så söta dom är i fönstret

Älskar oxå rymdprintet! Fast vår suit använder vi ju knappt, funderar på om jag ska avstå den nu när vi har tröjan.

• Tjollabolla
    NovJenny skrev 2008-08-13 08:59:44 följande:
    Okej, är det de byxora på baby eller finns de i större strl?De hade en ganska fin tröja på 2 för 3 tycker jag, men inga byxor tycker jag är dåligt. lindex har ju mysbyxor med också.
    Hmm vet inte om dom finns i större storlek... Det gällde iaf på alla byxor från storlek 86.
  • Tjollabolla

Lillronya: Så fin hummel! Älskar oxå hummel Milo kan fortfarande ha sitt wct set med goda mått. Såg lång långärmad tröja från deras höstnytt som jag är sugen på, men minns inte vilken, hehe.

Nääär kommer småfolk?! Min affär i stan hade fått in lite, men bara typ 3 olika print och inget av det som jag vill ha...

• Tjollabolla
    Buttelina skrev 2008-08-13 11:18:46 följande:
    ok tack ringde villervalla nu orange velour är visst apelsinorange och den grå färgen är rätt så ljusgrå men inte melerad...
    Apelsinorange låter fiiint!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10