• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

NovJenny skrev 2008-07-03 20:43:52 följande:
    Ååååh, rosa/orange! Tack för svaret! Kikade i bildtråden alldeles nyss.Köpte ju hipposarna till Noah i trl 92, de är stor alltså? Aja, Noah är ju ändå 90 lång så de kanske passar ändå. Har inte testat.Fina shorts från Katvig till Liam också. Jag trodde fickorna skulle vara bak! Då kan jag ju glömma sådana till Noah för han drar bort knapparna på en gång. Förstöraren.
    Säger som dig - rosa/orange !! Åh, nu längtar jag!!
    MIn dator är seeeeg (nåt är fel på den!!) så att komma in i olika webbshoppar är inte lätt. Såg lite av Molo iaf och som vanligt tar det nog ett tag att vänja sig.
  • Jen80

God kväll på er!
    Åh, har en jobbig kväll här hemma. Sambon är på Bruce Springsteen med med mina föräldrar och mina bröder, jag har inget gott här hemma, Ava har varit vaken och lite smått missnöjd hela kvällen och datorn är helt knäpp (stängs av titt som tätt och jag kommer inte in på många sidor). Vill tröstshoppa, men datorn är som sagt knäpp! Vet itne vad jag ska shoppa iaf, men vill väl ha lite mer rosa/vit Katvig (mössa, strumpbyxor, nån som vet?!?!). Eller lite molorea med gratis frakt.... Har inte fastnat för nåt nytt molo än, men det kommer väl ... Brukar ta lite tid hehe...

• Jen80
    loveliva skrev 2008-07-05 21:14:21 följande:
    Go kväll!Hoppas datorn skärper sig! Här är det sambon som fixar & donar med trådlöst och sladdar och gud vet allt så jag hoppar ut internet ibland Tror rackamaja har rosa/vita strumpbyxor och mössa, men jag är INTE säker.
    Ja, rackamaja har strumpbyxor, men i stl 56/62. Vet inte alls hur de är i storlekarna, men de är ju mer tänkta till hösten så jag vill inte att de ska bli för små. Har du dem?
    loveliva skrev 2008-07-05 21:16:38 följande:
    rackamaja.se/oscommerce_st/catalog/product_in...Visst kan man väl ha denna till pojkarna?
    Åh, den var ju jättefin. Märker att jag har missat en del Molo iaf .
  • Jen80
    Tjejtriss skrev 2008-07-05 21:37:26 följande:
    Vi har Katvigs strumpbyxor och de är stora i strl tycker jag.
    Är det årets strumpbyxor? Men äh, det spelar nog ingen roll. Är ju tänkt till hösten och då lär hon nog ha 62/68 i kläder så det känns dumt att köpa stl 56/62 eller?
    loveliva skrev 2008-07-05 21:33:09 följande:
    Nej har inte katvigs strumpbyxor. Använder nästan aldrig det på Hilda  Stackars flicka som inte får ha klänning Men kommer nog börja använda klänning när hon kan stå själv
    Åh, I lööööv klänningar !! Strumpbyxor till fina små klänningar mmmmm.... letar kjolar också, men det är svårare. Vill ha en jeanskjol. Tycker NS såg sådär ut. Eller verkade smal i mdjan, men annars stor eller? Jeansen har inte alls suttit bra på Liam och kjolen verkade vara likadan.
    Datorn har nog minst ett virus så vi behöver fixa den ordentligt. Full med skit. Antagligen måste vi ta bort precis allt på datorn och börja om från början. Inte kul!
    Men men, säg nåt jag ska shoppa. Vill shoppa lite mer rea ju. Antingen till Ilon eller Ava. Liam behöver inte så mycket just nu...
  • Jen80
    nikki2006 skrev 2008-07-05 21:14:53 följande:
    Om du bor i närheten av malmö så har bom bom bra rea på katvig och molo. Köpte bla rosa/vit velour jacka där och rosa/vit luvtröja. de hade massor kvar också
    Bor tyvärr inte i närheten . Lät annars trevligt ...
  • Jen80
    nikki2006 skrev 2008-07-05 21:45:28 följande:
    Har inte så bra koll på vad du behöver för stl till dina barn. men annrs köpte jag hängslekjolen från molo med stjärnor i jeanstyg och den var såååååå snygg till min flicka. Finns bild i min sida om du vill kolla
    Jättefin ! Men den känns som att den passar bättre när de är lite större, inte nu när hon mest bara ligger och alla kläder hasar upp.
    Men den Katvig-klänningen vill jag ha. Synd bara att den börjar på stl 80. Känns lite sådär att köpa en till nästa sommar .
    Tjejtriss skrev 2008-07-05 21:45:32 följande:
    Det är iofs höstens, vårens vet jag inte.. Hmm.. jag tycker strumpbyxor överlag är stora i strl.
    Höstens strumpor var ju grymt stora i storleken och vårens mycket mindre, så det kan nog skilja en del även i strumpbyxorna. Men jag får väl leta vidare...
    Tjejtriss skrev 2008-07-05 21:47:22 följande:
    Har du kollat in rean på Sweetfunky? 60% rabatt om du köper minst 6 varor och annars 50%.
    Försökte gå in där förrut, men den här knäppdatorn gör så jag inte kommer in. Ska testa igen...
  • Jen80
    jompa skrev 2008-07-07 19:49:31 följande:
    Hej hejStora barnet sover, lilla nattas av pappa.Jen80: Så fina bilder på ungarna. Lillasyster blir bara mer och mer lik sina bröder men sååå söt hon är Håller med er andra om tråkdag, regn och bara regn. Men jag har ju en kladdkaka som ska ätas ikväll mmm. Bara mannen nattat klart så ska den fram
    nikki2006 skrev 2008-07-07 19:53:21 följande:
    Jen80 jätte fina bilder
    Tack

Åh, vilken jobbig eftermiddag jag har haft ! Ava har haft ont i magen och skrikigt till och från hela em. De andra två struntar blankt i vad jag säger och Liam gör allt han inte får. Kan sitta helt lugnt sen får han ett ryck och springer iväg och skriker. Roligast är det när syskonen sover. Åh, blir tokig! sen när Ava har supersvårt att somna när hon har ont i magen så är det inte så roligt. Känner mig grymt trött nu efter att ha varit ensam sen i osndags morse. Men imorgon kväll kommer han äntligen hem !!

Är det någon som vet om bebisar kan få ont i magen av räkor? (alltså om jag har ätit ). Åt igår, men vet inte om det kan vara det. Åt en kaka som det var kaffegrädde i och McFeast (som jag inte vet om det är mjölk i), men vet inte om hon kan reagera på så lite mjölk... hmmmm... Så jobbigt när man inte vet.
    Shopping behövs här !
  • Jen80

Tack ni snälla människor!!
    Så dumt! Har ju inte ens tänkt på att det är ost på McFeast... Har ätit det innan, men kanske var det att det blev för mycket då jag även åt en rulltårtebit som det var lite kaffegrädde i och även en kaka med vanligt margarin i.
    Får testa räkor nån mer gång och se om hon reagerar då, men det är nog det andra. Löken kan ju också spela in.
    Drack Fanta då jag slutat med Cola för hon på BVC sa att hon kan reagera på koffeinet. Åh, det är verkligen jobbigt. Man vågar snart inte äta nåt, för man vill ju inte orsaka magont. Ilon reagerade ju på mjölk, men bara när det blev för mycket medan Liam aldrig reagerade på nåt. Jättejobbigt ju!

• Jen80
    loveliva skrev 2008-07-07 20:01:51 följande:
    JenSåååå fina bilder på dina söta barn!!! Här är det likadant, Melker är lite mer stillsam, Love är som en studsboll Så fin Ava är i småfolksuiten! Hilda har på sig den just nu Ja kanske....trodde bilderna skulle komma i em, men det dröjer nog lite där också
    Tack !
    Hehe, vi har en gunghäst framför TV:n och där tycker Ilon det är jätteroligt att sitta. Ett bra sätt att få honom stilla en liten stund . Men annars är det bara dans och hopp på divandelen. Man bara väntar på att han ska fara ner.
  • Jen80

Har ff inte blivit nån mer rea-shopping och jag MÅSTE ha Katvig leggings (rosa/vita) då hennes 62:or börjar bli lite tighta i midjan ). Nån som vet vart man kan hitta dem? Gärna så billigt som möjligt och fraktfritt . Vill hitta några tröjor till sönerna också och nån body till Ava...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10