• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Åh, kommer inte på KLkids. Måste kika ju. Blir grymt trött på min dator!! Och så har jag tvätt i källaren som måste hängas upp och så måste jag ut och ställa in vagnen i garaget. Hmmm, vill mest av allt shoppa lite ju !!

• Jen80
    NovJenny skrev 2008-07-07 21:16:18 följande:
    Handlade där nyss, fanns randiga tights. Men jag köpte de inte. Dock har väl Lilly en större strl än Ava också...
    Ja, men jag ska köpa i större storlek. Vet inte om jag ska ta 68 eller 74. Hon har 62 i de hon har nu, men de är lite tighta i midjan, men annars ff lite stora. Har Lily några?
    Loveliva: Vad har Hilda i sina nu och hur sitter de i midjan? 74 kanske inte ava kan ha på jättelänge...
  • Jen80
    NovJenny skrev 2008-07-07 21:27:08 följande:
    Nope, har inga katvigleggins till Lilly. Men beställde nu ett par midiapple. I strl 74.Jag hade nog tagit 74 till Ava också kanske, om 62 är så litet. Göringet om de är lite stor heller väl? Speciellt inte när de ligger ner mest.
    Sant. Kanske köper ett par midiapple i 68 och randiga i 74.

jompa: Missade ditt inlägg, men ovan ser du svaret ...
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-07-07 21:31:23 följande:
    Hilda har 68 i randiga och midiapple nu. Men resåren är lite hårdare än på förra säsongens rosa/blå tycker jag. Men som sagt 68 sitter helt perfekt på Hilda nu. Men de går ju vika upp om du vill ha dem lite längre Hilda är nu 66 cm lång & 5900 g tung/lätt. Hur stor är Ava nu?
    Vet inte alls nu. Har inte varit på tre veckor tror jag det är. Ska när hon blir två månader... men fy, det är ju snart!! Åh, va fort det går... Men jag tippar på att hon kanske väger snart 5... eller äh, jag har ingen aning. Men det får bli 68 i midiapple och 74 i randiga.
  • Jen80

Funderar på Poetry-tröjan på KlKids. Funderar på vad man kan ha för byxor till den. Frågan är om det blir för mycket med randiga Katvig-leggings eftersom armarna är prickiga. Lindex ljusrosa velourisar funkar ju säkert om de finns kvar. Men annars? bodyn är ju så fin och passar bra till Katvigs byxor.

• Jen80
    loveliva skrev 2008-07-07 21:40:28 följande:
    Ja midiapple är lite större i storleken om man jämför med de randiga tycker jag Tiden går alldeles fööööör fort!!! Har ni haft dop än?Hilda ska döpas den 19 juli.
    Blir nog dop i augusti. Har inte ens bestämt vad hon ska heta mer än Ava. Eller Jennie får det bli efter mig. Sen funderar vi på släktnamn som Amanda eller Alice. Eller icke-släktnamn Meja (bara för jag tycker det är fint. Ilon skulle hetat det om han var en tjej ).
  • Jen80
    Plummy skrev 2008-07-07 21:48:07 följande:
    Hur uttalar ni Ava's namn? Konstig fråga kanske. Men då och då när jag läser namnet funderar jag på det =) Va tokig jag är..Alice är jättefint tycker jag, även Meja. Var och grattade en kompis lilla tjej som heter Meja  (hon fyllder 1 år idag)
    Ava uttalas precis som man skriver. Som Eva fast Ava .

Åh, väntar ju på eleraffs rea så jag vill inte shoppa för mycket, men samtidigt vet jag ju inte vad som finns kvar där. Får iaf bli Katvig leggings nu !
  • Jen80
    gosmamman skrev 2008-07-07 21:50:01 följande:
    har jag också tänkt på, svenskt som det stavas eller amerikanskt "Ejva"
    Haha, lär roligt när jag läste Ejva ! Men nä, här kör vi svenskt . Iiiiilon och Aaaaava . Bara Liam som är lite engelsk ... eller irländsk hehe...
  • Jen80

2 par leggings beställda . Åh, kul att se fram emot post!

Plummy skrev 2008-07-07 22:01:06 följande:
    Var kan jag hitta Molo sorbet på rea? Fraktfritt? =)
    Beror på vad. Tror det fanns nåt på Klkids...
    Preggi skrev 2008-07-07 21:56:50 följande:
    Jag fick hem min poetry tröja från klkids idag. Så fin! Visste inte heller vad jag skulle matcha med så jag köpte till de gröna byxorna med vita prickar och rosa muddar. Det blev bra men snudd på pyjamasvarning. Men det gör inget för det är sååå fint! Och billigt blev det ju med.. Lourdes, JAg kommer inte in på din sida och kan inte svara på inlägget men katvigen kommer från kl kids och spojl.
    Ja, funderade på dem, men tycker som du säger att det är lite pyjamasvarning. Men de var faktiskt jättegulliga på din dotter . Gillar de byxorna bättre när de blir lite större än när de är som Ava. Blir så vida på henne.
  • Jen80
    Buttelina skrev 2008-07-07 22:30:45 följande:
    jag lovar att meddela nästa gång synd att EST inte fått bilder
    Ja, nu börjar hon tjocka på sig lite . Katvigs leggings i stl 62 börjar ju bli lite tight om magen, så nu har jag fått uppdatera lite av den delen av garderoben . Tycker det är så svårt att säga vem hon är lik, men hon är nog lite av en blandning mellan bröderna.

Försöker komma in på EST, men det verkar helt omöjligt. Sjukt trött på datorn nu! Måste i säng, men ville ju bara kika lite där...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10