Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Myris83 skrev 2008-06-28 10:03:50 följande:
    Zvarta liljan: Tack! Har dom rea på allt? Inte bara det som är under rea...förstår du hur jag menar...hihi
    ja det är 40% på alla kläder förutom regnkläder
  • Zvartaliljan

GAH! Ungen bara vägrar ta av sig den där förblonnade kepsen (som hennes pappa köpt förresten...)

Den ska till och med vara på vid frukost *suck*

Tjolla: Den där kombon med småfolk och lindex blev ju superfin! Tror jag ska ta mig en sväng in till lindex idag faktiskt

• Zvartaliljan

fan fan fan fan! Nu har Maia feber igen...39,2. Var gnällig och lite febrig igår och under natten men var så pigg i morse så jag trodde inte det var nåt...nu har hon sovit på soffan i flera timmar och blir bara varmare och varmare...har en napptermometer som tar temp var 5e minut och den bara stiger...dags o ringa sjukvårdrådgivningen igen, de vet väl snart precis vem jag är när jag ringer!

• Zvartaliljan
    Preggi skrev 2008-06-28 12:56:16 följande:
    Nej, vad jobbigt!! Hoppas hon kryar på sig nu söta lilla Maia. Är den bra den där napptempen? Har en liten febrig tjej här med. Hon har bara hunnit vara frisk knappt en vecka sen förra febern..

Ja den är rätt så bra...när hon vill ta den vill säga. Det säger rätt mycket om hur dålig hon är när hon faktiskt inte bryr sig om att jag tar ut hennes vanliga napp och byter. Hon har annars bara liksidiga nappar men termometernappen är platt på ena sidan så hon brukar avsky den.

Hon vill bara sova...ligger här bredvid mig nu medans jag sitter o väntar på att de ska ringa upp från sjukhuset. Klockan 14.05 sa de, att det ska ta sån tid Skrikandes

Hoppas din lilla kryar på sig...det är så himla jobbigt när de små är sjuka

• Zvartaliljan

Preggi - De ringde och tyckte inte vi behövde komma in. Jag skulle ge henne mer alvedon och Ipren och ringa igen om hon blev sämre.

Hon vaknade då självklart till precis när jag lagt på och skrek "ont kissa Maia" så underbart att hon äntligen kan berätta vad som är fel - synd bara att hon inte sa det 10 min. tidigare! Så nu står jag i telefonkö igen. Maia har somnat om igen efter att jag bytt en mycket illaluktande blöja...

• Zvartaliljan

Åh jag blir tokig på datorn och på FL! Datorn segar som f*n så det tar mig typ 5min. o bara skriva detta...o några gånger har jag skrivit o sen har FL hakat upp sig så det försvunnit Skrikandes

• Zvartaliljan
    loveliva skrev 2008-06-28 22:27:42 följande:
    Vad har hänt med lillens näsa då?Zvartaliljan- Hur gick det med lilla Maia? Var det uvi?
    Ja det var det. Tog hela dagen innan hon kissade i den där påsen. Inte för att det egentligen behövdes (enligt mig iaf) då blöjan stank förjäkligt när vi kom in till sjukhuset och hon skrek rakt ut hela tiden "ont kissa". Men läkare är ju läkare...ska alltid ha sina förblonnade provsvar innan de kan göra nåt!
    Så nu är det Bactrim igen som gäller...lär väl inte ta lång tid innan hon åker på svamp på nytt då
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2008-06-28 22:37:29 följande:
    men lilla vännen, vad hon råkar ut för mycket sjukdomar och skit
    Ja när hon äntligen var nästan helt blöjfri så åker hon på detta...då går det ju inte o få henne att gå på pottan när hon går o håller sig tills det sipprar ut av sig självt. Så nu är ju hela potträningsgrejen förstörd känns det som. Det kan ju förstås ha varit det som gjorde att hon fick det...att hon började gå på pottan och blev kall utan blöjan och fick bakterier. 
    Det gör så ont i mig när hon gnäller Man vet ju själv hur hemskt det kan svida...

Gick åt pengar till medicin och bensin idag då...så nu har man inte råd att shoppa nåt ikväll
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2008-06-28 22:40:23 följande:
    Stackaren.Har hon inte uvi ofta? Min äldsta tös hade det och till sist fick hon låg dos pencilin varje dag. Fick ju ett nytt barn då....
    Jo detta är sjunde Uvi:n på under ett år. De har ju gjort blåsröntgen på henne och såg att en del urin stannade kvar i blåsan men inget farligt sa de och inget de skulle göra något åt. Men det kunde vara det som orsakade infektionerna. Sen är hon ju extra känslig för infektioner över huvudtaget. Går ju oftast max en månad mellan infektionerna. Är det inte UVI så är det öronen (opererad nu förstås) eller halsen. Alltid är det nåt...
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2008-06-28 22:58:24 följande:
    Fy vad tråkigt!Läkaren vi hade förklarade för oss, när vår tös hade uvi flera gånger, att barn som är sådär smala och små som Maia och vår tös är, lätt kan få det så här.Man har ju stora blodkärl där som urinvägarna är och är det ont om plats kan det bli skarpa krökar på urinvägarna av blodkärlen och där samlas bakterierna. Inget att göra mer än att vänta på att de ska växa.Vår tös fick som sagt behandling förebyggande för att slippa all smärta och obehag.
    Önskar jag kunde få din dotters läkare!! Det var den bästa förklaringen jag hört, ska definitivt ringa läkaren imorgon o fråga om det! Men vet inte hur jag skulle ställa mig till lite penicillin varje dag...hon har ju åkt på svamp så många gånger och fått ta så många penicillinkurer det senaste året så hon är väl snart resistent. och så skulle det vara så tråkigt o behöva ge henne ytterligare en medicin varje dag...känns nog med pulmicorten och vitamintabletterna som hon måste ta. fast förstås bättre o ge henne än att hon ska behöva gå o ha ont så här allt som oftast Hur gammal var din dotter när det började och när försvann det?

Butte: Blåsröntgen är detsamma som kontraströntgen så de har redan kollat och hon har ingen reflux
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10