• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Incommunicado skrev 2008-08-19 10:03:43 följande:
    Ang dagisdiskussion:alla har olika förutsättningar - alla barn och föräldrar är individer. en del tycker det är en "barnlek" att ha sina barn hemma jämt och vill inte skiljas från dem, andra tycker det är jobbigt. den ena el andre föräldern är  -i mina ögon - inte bättre el sämre för det. Vi är bara olika.Kan tillägga att jag LÄNGTAR efter förskolan, jag är i behov av att få vara mer än bara mamma hur snäll han än är, hur mycket jag än älskar honom. Det är inte normalt att vara med sina barn dygnet runt i 11 mån som jag varit... han tar inte nappflaska, vill amma, vi har ingen mormor el farfar som ställer upp, vi har bara varandra och maken gör så gott han kan men han är ju trött han med, att vakna flera ggr per natt och jobba heltid är inte lätt. D vaknar fortfarande MINST 2 ggr per natt och ofta mer numera, jag ahr inte sovit en hel natt sedan han föddes. Jag är oerhört trött ska jag säga, och just nu tröttare än vanligt, gråter ibland för att jag inte orkar. Och då menar jag inte att jag inte orkar vara mamma el så, D lider inte av det här, detär bara jag som känner mig så himla trött och behöver sova mer än jag gör, kanske få något lite egentid med. Förskola 15 tim per vecka hägrar!!! Och det är inte gara föär min skull, Damien får det definitivt roligare med lite andra barn o vuxna som orkar ta vid när mamma behöver vila lite. En del har stort stöd i vänner och familj andra inte, en del tycker det är enkelt att ta hand om 5 barn andra har det tufft med ett, våra liv och förutsättningar ser så olika ut. Man ska inte jämföra, det går inte att jämföra.
    Håller helt med, alla är olika och jag tror nog att man älskar sina barn lika mycket om man vill vara hemma med dem jämt eller om man även vill jobba. Jag älskar min barn över allt annat men har oxå behov av att få vara annat än mamma ibland, därför gillar jag att jobba och få träffa vuxna utan barn, för mig gör det att jag blir en bättre mamma.
    Om mamma är glad och mår bra mår även barnen bra.
  • jompa

Hej tjejer.

Tjolla: Det där var väl ingen lösning. Kan de inte lägga schemat så att alla får en tidigt dag var och sen dela på resten av tiderna rättvist. Verkar vara en knepig chef.

Lina: Längesen, är allt bra??

Var in en sväng på Lindex och HM för att kolla efter lite tröjor till sonen men fy vad tråkiga kläder, inget kul alls och dessa fula tryck med monster eller spindelmannen. Nä vad ska man göra om man inte vill handla bara dyra kläder, vill ju ha lite enklare till dagis.

• jompa
    Tjollabolla skrev 2008-08-19 12:29:35 följande:
    Ja jag tycker ju oxå det, det hade ju varit det mest rättvisa. Jag jobbar 70% men har ingen dag när jag slutar 12 eller 13 som ALLA andra har, även dom som jobbar heltid!! Jag fick förklaringen att man kan inte ha så höga krav när man är ny och visst det kan man kanske inte, men jag begär f*n inte mkt. Håller med om H&M och Lindex. Nu när Milo gått upp på pojkavdelningen är det fruktansvärda kläder där!!
    Ja visst är de hemska kläder, mörka färger och tråkiga tryck. Kollade även på tjej sidan men det var mest rosa med puttinutt tryck. Var lite inne på några bas tröjor från HM, randiga som jag sett på nätet men i verkligheten var färgerna skitdassiga.
  • jompa
    ängeln83 skrev 2008-08-19 12:48:05 följande:
    Ååååååh, den var ju super fin, äntligen kommer det lite fina Småfolk tröjor, har varit ganska besviken på det som kommit.
    Säger detsamma. Är så besviken på många märken men men man köper väl sakerna ändå tillslut
  • jompa
    Mosen08 skrev 2008-08-19 12:55:37 följande:
    Men inte på webben väl?
  • jompa
    Buttelina skrev 2008-08-19 13:10:29 följande:
    finns det inte alls? skumt
    Vi var i deras butik igår och hjälp så lite kläder de hade, ok det har ju inte kommit allt ännu men de brukar alltid ha fullt. Men en del kanske går till deras andra butik istället för de hade nog lite mer där.
  • jompa

Hej igen.

Isold: Jo lilla tjejen är hur bra som helst och äter som vanligt igen och är pigg och glad, måste varit nån bakterie eller nåt som bara skulle passera. Hon är på dagis idag och rapporterna berättar om en stolt storebror som visar lillasyster alla leksaker och en liten tjej som tar för sig och inte är ett dugg blyg. Verkar gå jättebra.

• jompa

God kväll tjejer

Tillbaka efter middag ute med mannen då vi firar ettårig bröllopsdag idag

Vad händer här, shoppar ni nåt.
    Fina barn i BT som vanligt.

Tofflan: Gud så fint det blev med cirkus och Katvig.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10