• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Nu säger jag gonatt! Shoppa väl!

• Preggi
    CamillaJ skrev 2008-07-09 00:19:57 följande:
    Åh! Va mysigt. Ja kan tänka mej hon som är van att ha mamma helt för sej själv Preggi- Fasen avis ju! Vet inte alls få nog lägga ner letandet på ingenting haah!
    Det är svårt ibland.. Kanske bäst du sover på saken...
    Jag känner mig rätt nöjd idag. Imorgon ska jag leta blombodyn till M. Fast jag inte använder body egentligen.. Lustigt! hehe
    Godnatt!
  • Preggi

Godmorgon!

Vilken natt vi haft... M har haft falsk krupp nu igen... Här är en trött mamma idag...
    Skönt att ha lite molo på ingång iaf men det kommer nog inte förrän imorgon.

Incommunicado skrev 2008-07-09 08:56:10 följande:
    God morgon alla shopoholics! Är det så med storlekar att de kan ha 86 el 92 hur länge som helst nu? Jag ahr hört om barn som har det länge medan ett syskonbarn hoppade raskt över dessa storlekar redan som 1-åring.Min grabb har storlek 80 ca, de är något stora i byxlängd än. I Molo o Katvig har han även en del större storlekar.Jag köpte en Molooverall från förra säsongen (ärtgrön) stlk 86 - jag tänke rmig att den passar i feb om inte i dec. Men de ska vara lite stora, kanske dröjer nästa storlek länge? Vad tror ni? Professional opinion pelase!
    För oss har det varit så att P som är 3 nu har haft 92 hur länge som helst känns det som. I ca 1,5 år. Innan hade hon 86 drygt ett halv år tror jag om jag inte minns fel. För oss blir det nog aktuellt att växa förbi 98 fort för nu växer hon jättefort...
    Lillasyster M som är 1,5 drygt nu börjar växa i 92 men kan ha 86 på många kläder fortfarande.
    Vi har den ärtgröna med. Den är såååå fin!!

Tjolla, jag beställde regnbågströjan från poppilopp igår till M. Den är så fin! Tror den kommer passa hennes stora blå jättebra.
    Såg ni att poppilopp var rätt billiga på vissa plagg?
  • Preggi

Goddag! Så du har bestämt dig nu Camilla och shoppar lite? Jag sitter och funderar på om jag ska beställa lite från matador. Tycker att det beror på hur man matchar om det blir pyjamaslikt. Tycker att molos byxor är jättebra just eftersom de är så tunna är de perfekta lekbyxor att ha innanför ytterkläder på vintern/hösten och perfekta ute nu på sommaren.. Shoppas det nåt annat här idag?

• Preggi

Incommunicado, bäst att du köper på dig byxor nu... Tycker även att dom funkar bra som knickers nu på sommaren när de blivit för små. Helt klart byxor man inte klarar sig utan.. Var tvungen att beställa ett par till nu...

• Preggi
    Incommunicado skrev 2008-07-09 13:02:36 följande:
    haha! Jag ahr haft flera som knickers under sommaren, men tröttnat på dem - det tråkiga med Molobyxorna är att de sitter så illa i baken, de är rätt fult skurna&sydda. De får en jättebak i blöja o har de en body under så går byxan till brösthöjd... Men har ma en tröja över så döljer man den fula baken. Favvoshortsen är Katvigknickers o Me too shorts, mkt snygga!Visst ska jag beställa, jag har ju beställt så mkt anant att det snart är stopp, då får man börja med nästa grej. Overallen är köpt, strumpor för hundratals kronro köpte jag för några veckor sedan i olika storlekar, fick Katvigdille o köpte från tidigare kollektioner när jag äntligen lyckats lokalisera en butik i DK som hade det... nu är det skor o byxor som står på shopppinglistan, NSjeans är givna i höst.
    Ja, smaken är ju som baken. På mina tjejer sitter dom bra iaf. Men jag tröttnar på allt i perioder.
    NS gillar jag jämt däremot. De sitter som en smäck på tjejerna, speciellt på den stora. Hon måste nog ha nåt mer par men jag ska vänta tills jag sett alla nyheter..
    Mosen08 skrev 2008-07-09 13:25:54 följande:
    Lite ot men är det nån som vet hur strl på Nova stars mössor är? Blir m bra till en 2-åring med huvudmått ca 50cm?
    M har jag för mig är 48-52 så den borde bli bra..
  • Preggi
    Tjollabolla skrev 2008-07-09 13:31:37 följande:
    Jag har Hummel, tycker dom är normala. Hej flickor! bara jag här idag? Vi har varit i stan och lekt lite och tagit en tur på stan. Hamnade på POP rean och fyndade ett par överdragsbyxor för 220 kr, antar att dom är bra att ha på dagis. Sen köpte vi gummistövlar på exit för halva priset, 60 spänn! Milo asgarvade när han fick dom på sig Hmm, fortfarande sugen på regnbågströjan ....
    Vi har dom överdragsbyxorna och jag tycker dom är oslagbara. Helt perfekt för dagisbarn! Och kanonpris fick du ju dom för...
    Mosen08 skrev 2008-07-09 13:33:29 följande:
    Jag ska snart iväg till eleraffs borgholmsbutik och kika på ns nyheter, läste tidigare att dom skulle finnas där nu =)
    Åh, vad avis jag blir!! Du får rapportera sen!
  • Preggi

Tjolla, jag tycker dom är kanon! Perfekt när det är halvkalt och fuktigt eller bara blåsigt.

Nu fick jag iväg en beställning på matador med. Hoppas verkligen att det kommer imorgon... Jag är så himla nyfiken på hur kläderna ser ut irl..

Lina med Liten skrev 2008-07-09 13:45:57 följande:
    Haha låter som Thea när hon fick sina mockasiner förra veckan. Köpte på (ja gissa...) Pop för 70:- Thea älskar dem! Första dagen skulle hon inte ta av sig dem på kvällen *skitarg*Nu kommer hon krypandes m dem och lägger dem ovanpå fötterna o tittar uppfodrande på mig o pekar... Svårt att gissa vad hon vill. Sen sitter hon o pekar o skrattar åt mockisarna...
    Så sött! Härligt när de gillar nånting sådär.
    Båda mina tjejer har alltid gillat skor. M hittar jag ofta i hallen där hon sitter och testar skor...
  • Preggi
    Tjollabolla skrev 2008-07-09 13:55:52 följande:
    Åh, men vad blev det för ngt?!Jag är såå imponerad av mig själv för att jag lyckats hålla mig ifrån att shoppa några molo news. Verkligen! Nästan så jag flrtjänar shopping av den anledningen
    Jag hade faktiskt inte beställt nåt på länge jag heller så jag förtjänade faktiskt att shoppa lite. Från matador blev det nya molo flowerbodyn och ett par sorbetbyxor till M. Från poppilopp blev det orangerandiga byxor till P och regnbågströjan till M och från lilla Max kattbodyn och orangerandiga byxorna till M. *längtar*
    Jag som egentligen inte gillar bodys längre på M.. hehe men det får bli bra nu...

Vad är du sugen på?
  • Preggi
    CamillaJ skrev 2008-07-09 14:54:44 följande:
    Preggi- galen panna nu har du allt shoppat gärnet Gutt!!Haha ja jag shoppade ju den dära tröjan men ack va jag tror jag ångrar mej eller inte fasen få inte bli jamas varning HATA sen trodde jag de va samma färger det ser så ut! Men äsch vafan.. det märker vi
    Nej, ångra dig inte! Det kommer bli jättefint när det väl sitter på! Tror att din lilla goding kommer att passa jättebra i dom färgerna.. Jag tycker inte att det är jamas. Dom byxorna kommer bli coolt baggy.
    Om inte annat kan du ju använda dom var för sig?
    Ja jag har ju shoppat lite. Nu vill jag ha en molo tröja till Flippis randiga byxor med. Men det får nog vänta tills dom här har kommit...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10