Inlägg från: NovJenny |Visa alla inlägg
  • NovJenny

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Oj, snacka om att jag inte har någon koll på vad som skall köpas till i höst.
    Noah ska även börja på dagis så det är lite kriiiis.

Vad har Era barn på sig på dagis?
    Vad ska ni köpa till Era mindra barn?

När jag tänker efter har jga mycket hemma också.

OBS ny bild..

• NovJenny
    ängeln83 skrev 2008-08-04 10:31:40 följande:
    Äääh, hjälp mej nu, har världens beslutsångerst. Är den för liten?Ursäkta övrig klädsel och suddig bild.
    Den är ju verkligen precis... du måste ju känna själv om du har hjärtat att lägga ut den!

Duntoffla: Är det verkligen nödvändigt med två uppsättningar ytterkläder?
    Har man "bra grejer" så antar jag att det inte bli blött igenom? he he. Skitigt blir det ju ändå på en gång...
  • NovJenny
    ängeln83 skrev 2008-08-04 11:21:09 följande:
    Mmm, får fundera lite över det Jag tror det kan vara bra med dubbla uppsättningar, mest för att slippa dra med sej kläderna mellan dagis och hemmet. Dom flesta jag känner som har barn på dagis har det så.
    Okej, vad har de på sig när de går dit då?

Regnställ och så kan jag ju förstå, men overall? Har min inte en overall på sig när man går till dagis om vintern?
    Ifs ligger Noahs dagis 50 mete från dörren. hehe.
  • NovJenny

Är den rosa/oranga en blandning av rosa/vit och orange/röd eller?

Jag gillade den, dock inte som jag trodde att den skulle vara...

• NovJenny

Morr'n!

Skitväder, hua!

Är det nu man ska lägga ut höstkläder på T måntro?
    Har ju lite fleecar och en massa kläder som jag sparat under sommaren. Går T bra nu?

Kikade lite på funkybabys katvig och tyckte den röd/blåa liknade den vanilj/oranga en del.. Såg ut som den först. kan nog vara fin irl.

• NovJenny
    loveliva skrev 2008-08-05 09:56:41 följande:
    Jag tänkte köra ett traderarace nu i slutet av augusti Hur mår din lilla Lilly?
    jaha, okej då gör jag också det. *Härmapa*

Jo, med Lilly är det bara bra. Hon har en liten gnällperiod men har nog mycket med hennes krångliga mage att göra. Tränar på att åla för fullt och älskar att åla efter sina leksaker!

Hur är det med lilla Hilda? Ser ju henne ofta i bildtråden och hon ser ut att växa och må bra.  
  • NovJenny
    loveliva skrev 2008-08-05 10:05:30 följande:
    Hilda mår bra Ålar också runt på golvet Ja, deras små magar är krångliga, särskilt nu när smakportionerna kommit med i bilden. Men det ordnar sig nog snart *hoppas*
    Det ser så roligt ut, speciellt när de är så bestämda.
    Noah ålade inte alls när han var så "liten", men han var väl för tjock och lat. Hi hi.

Ja, det är just smakportionerna som krånglar. Magen verkar bara acceptera gröt och det känns lite panikartat när jag bara ammar nu typ och hon är 6 månader. Men men...

Idag är det tvätt och städdag, bara jag och Lilly hemma. ändå sitter jag här.
  • NovJenny

Jag blir tokig på att leva fattigt. längtar tills nästa månad då sambon också drar in lite pengar till mig. Penga mun
    Vill ha så mycket nytt, och Noah behöver mycket nytt också så det är inte bara mitt begär. ha ha.

• NovJenny
    Buttelina skrev 2008-08-05 11:08:38 följande:
    haha vad vill du ha då?
    Jag vill ha Molo ränder, älgar och kaaaanske planeter och kaaanske stjärnor.
    Sedan vill jag ha en massa Katvig, men måste fundera på vad. Väntar på mer saker...
    Och moloprickar är också lite lockande.
    Nya småfolk kikade jag på och mycket där med.

Men jag vet inte om molos byxor passar till Noah längre, de bara åker upp så jag funderar på att sälja de jag har på T... Men tröjorna går ju iaf.

sedan var dominotröjan välldigt fin!

Och sedan behöver Noah massa ytterkläder för jag tror inte hans vinteroverall passar även i vinter t.ex.

Du verkar gilla cirkusmotiven?
    Inte något jag fallit för, än så länge...
  • NovJenny

Varför bara MÅSTE man ha en massa höst och vinterkläder så fort det blir lite regn i augusti?

Sedan, just denna månad när vi lever på min ynka fp så kommer världens j*vla elräkning på 2000 kr, har jag för mycket kläder att tvätta tro?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10