Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

lillronya skrev 2008-06-19 22:03:10 följande:
    Fyyy vad taskigt att de slapp!!Det är min fasa att barnen ska vara bittra på oss för att de är många syskon.... Menar inte att du är det nu då.
    gosmamman skrev 2008-06-19 22:16:53 följande:
    Nä jag kännde verkligen aldrig att jag saknade ngt när jag var liten (för det blev ju inte mycket till semestrar osv då min mamma var mkt mammaledig och var sen arb lös länge) och idag är ju mina syskon det bästa som finns (förutom min egen familj).
    Just ja! Lite småsur är jag än idag för att dom redan då fotrades lite till mansgrisar "mamma fixar" och jag o syrran fostrades till "duktiga flickor".

Jag är lite rädd ibland att vi ska få en son som nr 3 (om dte blir nån) för jag är lite skraj att det ska bli likadant. Jag kommer ju att vara medveten och tänka på att det ska vara lika men om det blir en liten halvsladdis så är dte lätt att det av bara farten bli att småsyskonet blir lite extra servat (ovasett kön iofs) men ändå.
  • gosmamman
    NovJenny skrev 2008-06-19 22:11:46 följande:
    Tack! Man vill ju att buden ska stiga massor sista dagen liksom. Är inte van att sälja och det känns i hjärtat.. Hoppas de inte försvinner för småpengar.
    Jag vet, det svider lite i hjärtat när man säljer bebiskläder och favorit plagg.
  • gosmamman
    lillronya skrev 2008-06-19 22:22:21 följande:
    Usch ja! Tänk på att Emilio har 4 storasyrror. Men jag tänker försöka att fostra honom till en klok och duktig kille.
    Ja, man gör väl sitt bästa. Min bröder är också kloka men dom hade också kunnat tvätta sin egna klädervid 14 års ålder precis som vi gjorde. Sånt kommer jag försöka vara noga med att komma ihåg, vad töserna fått klara av vid en viss ålder och det ska även sonen få fixa.
  • gosmamman
    lillronya skrev 2008-06-19 22:29:48 följande:
    Dags för kudden här. Vet ju inte hur natten blir för lillplutten här...Godnatt!
    natti natti
  • gosmamman
    medow skrev 2008-06-19 22:46:21 följande:
    Hej .Hoppas någon här vet villka e butiker som har fraktfritt eller låg frakt.Det är så många länkar att kolla igen phu.Hittar bara typ en sak i varje butik och har missat det där med fraktkostnaderna.
    eleraff brukar ha fraktfritt och poppilopp har det till ordinarie priser.
  • gosmamman
    ängeln83 skrev 2008-06-21 19:47:00 följande:
    Hallå igen.Nu har vi varit hos mina föräldrar och grillat, fick världens godaste fruktsallad till efterätt, så nu är jag sjukt proppmätt O nu ska jag verkligen försöka hitta nåt att shoppa.Imorse fick Liam ännu en kusin, en pojke, förslag på några fina bebis pojk kläder?
    Något från småfolk, en orange suit med blå stjärnor och hundar.
  • gosmamman
    Jen80 skrev 2008-06-21 19:50:08 följande:
    God kväll!Var hos mina föräldrar igår och det blev rätt sent för barnen. Åkte inte hem förrän 22-tiden, men Ilon höll sig vaken hela vägen hem (20 min) medan Liam somnade direkt vi satte oss i bilen . Detta brukar dock inte påverka hans sömn, utan Liam brukar alltid vakna mellan 5.30-6.30, men i morse vaknade JAG strax innan 10 och då sov ff hela familjen. Hur knäppt som helst! Så vid 11 satt vi och åt frukost hela bunten. Liam och Ilon vaknade inte förrän efter 10 och Ava samtidigt som mig. Det är nog enda sovmorgonen vi fått både jag och sambon samtidigt på flera år .Isolde: Åh, jag längtar också efter höstkollektionen!! OCH efter en varm sommar!!! Vart är värmen?!?!??! och solen...
    Gud så lyxigt, jag blir riktigt avis. Det närmsta en morgon då jag o sambon vaknat före barnen var för ca 1 år sen då sambon och jag vaknade kl 05 en morgon och kunde inte somna så vi gick upp och drack te och pratade vid köksborde i 2 tim tills barnen vaknade. Första och sista gången det hände, men det var rätt mysigt just då.
  • gosmamman
    gosmamman skrev 2008-06-21 19:59:00 följande:
    Något från småfolk, en orange suit med blå stjärnor och hundar.
    gosmamman skrev 2008-06-21 20:02:03 följande:
    Gud så lyxigt, jag blir riktigt avis. Det närmsta en morgon då jag o sambon vaknat före barnen var för ca 1 år sen då sambon och jag vaknade kl 05 en morgon och kunde inte somna så vi gick upp och drack te och pratade vid köksborde i 2 tim tills barnen vaknade. Första och sista gången det hände, men det var rätt mysigt just då.
    Gokväll förresten Skrattande verkar som alla hade det mysigt igår kväll.

Till er som är fotbolls fantaster i tråden kan jag säga att jag var på samma midsommarfest som Andreas isaksson m fam (min sambo som e fotbollsfreak tycker det är skitkul)

Min kompis som vi var hemma hos är kompis med hans fru (jag känner henne också men jag skulle överdriva om jag sa att vi e kompisar). 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10