• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Hej på er!
    Jag vill också in på Linas fönster, men det funkar inte . Har de en massa rea eller?

• Jen80

God kväll på er!
    usch, vaknade inatt av att jag frös som bara den under mitt tjocka duntäcke. Så idag har jag gått med feber, ont i huvudet och halsen . Hoppas det försvinner fort.
    Men Panodil är bra ... Hade tröttnat framåt sen eftermiddag på att bara vara här hemma så vi åkte iväg en sväng och vips så var jag inne på eleraff . Blev ett par midiapple-leggings i stl 80 (hon har dem redan i stl 68) och en röd/lila hjämlmössa i stl 68/74. Fruktansvärt onödiga köp!!

nu är Liam inne på andra natten utan napp . Igår var han lite ledsen och hade svårt att somna, men idag frågade han bara en gång efter den. Tjhooo, vi har äntligen lyckats få honom att sluta med nappen !! Grymt nöjd är jag!

• Jen80
    Duntoffla skrev 2008-07-25 21:09:02 följande:
    Inte kul med förkylning! Vad duktig Liam är som slutat med napp!
    nikki2006 skrev 2008-07-25 21:09:45 följande:
    Grattis till nappen och synd om dig som är sjuk. Och i denna värmen också usch. Hoppas du mår bättre imorgon. Skickar en kram
    Nej, nu hade man sett fram emot att ligga på stranden, men så blev det inte. Mår jag bättre imorgon så kanske vi åker då vi ska lämna in bilen hos en kille på Öland. Skulle ta några timmar så då hade det passat bra att vara på stranden samtidigt. Men men, kommer väl fler varma dagar. Ska inte gnälla förhar  jag knappt varit sjuk sen jag blev med Liam. När jag varit gravid och ammat så har jag lyckats hålla mig borta från det mesta. Jätteskönt!

Ja, jag har haft lite ångest för det där med nappen, om han nånsin kommer sluta och har tänkt på hur jobbigt det måste bli vid nattning och så, men det har funkat väldigt bra. Alldeles för lätt tycker jag. Men han brukar aldrig ha den på dagen, utan bara på natten så det kanske inte var sååå stort steg för honom.

Åh, va jag vill shoppa! Hittade inget till pojkarna på eleraffs rea, utan vill nog bara ha nytt till dem nu. Eller det blir nog mest Ilon som får lite Molo och så.
  • Jen80

Jag lade ju ut lite på T nu och de gick ut dagen innan eleraffs rea. Bra timing . 1200 nånting fick jag för auktionerna och när jag väl står i kassan och ska betala all min reashopping så slutar det på 1200 nånting utan att jag räknat nåt. Imponerande ...

• Jen80
    loveliva skrev 2008-07-25 21:27:10 följande:
    Jen80Duktiga Liam som slutat med napp!!!! Tyckte också det var sååå skönt när Love slutade, alla dessa nappar överallt och hela tiden.Krya på dig!!!!!!!!! Tur att du blev friskare när du var på Eleraff NikkiHur känns det med solbrännan idag? Hoppas det är bättre än igår
    Ja, med lite shopping så känns allt bättre... men nu när jag tänker på att jag hade fått ett par NYA molo-byxor till Ilon för det jag handlade till Ava idag så känns det lite surt. Var rätt onödiga köp idag. Bara för att... ja, du vet. Ibland är man lite knäpp .
  • Jen80
    nikki2006 skrev 2008-07-25 21:31:49 följande:
    Vad vill du köpa från molo???
    Vill först och främst ha de randiga byxorna som hör till planet-tröjan. Vill gärna ha en sån randig bebiströja till Ilon också, men vet inte hur 92 sitter nu. Vill ju helst att den ska vara lite stor när jag köper den. De större tröjorna tycker jag har lite tråkig modell. Men vi får se.
    Den grå velourtröjan är jag sugen på till Ilon, en randig body till Ava med cerisa kanter (tror jag det var) och ja, lite mer, men än så länge känns det inte så farligt . Jo, från att ha tyckt att regnbågströjan är skitful så vill jag nu ha den till Ilon... Men den får jag nog smuggla in, för jag vet att sambon INTE gillar den...
  • Jen80
    Tjejtriss skrev 2008-07-25 22:14:18 följande:
    Visst är Nova Stars hoodtröja med stjärna på magen stor i strl?
    Ja, om det är den gamla som mina killar har. Liam har 98 i den och den är alldeles lagom nu. Han brukar annars ha 104 i det mesta. så skulle jag köpa en ny som är tänkt att ha ett tag så skulle jag köpa den storleken barnet har i vanliga kläder.
  • Jen80
    Tjejtriss skrev 2008-07-25 22:21:55 följande:
    Hrm.. jag hoppas den är bra.Någon som har både hooden och fleecejackan med dragkedja ända upp i luvan? Är de jämförbara i strl?
    Har tyvärr inte bägge. Hur gammal är hon. Liam är ju 3 år, men är lång som en 4-åring.
    Ilon har stl 86 i sin och han har 92 i de flesta tröjorna nu, men hooden är ff lite stor på honom.
  • Jen80
    Tjejtriss skrev 2008-07-25 22:50:29 följande:
    Hon blev tre i april. Är ca 98 cm lång
    Ok. Ja, Liam blev tre i juni och är lång. Vet inte hur lång, men tja lång för sin ålder . Så det blir nog super till din lilla dotter !

Nähe, skulle gått och lagt mig för länge sen. Kände febern komma krypande så det fick bli två Panodil nu. Hoppas man får sova hyfsat inatt. Liam och Ava är experter på att vakna växelvis. Bara Ilon som sover som en stock hela natten .
  • Jen80

God morgon på er!
    sambon har åkt iväg till Öland för att lämna bilen hos en som ska göra service på den. Under tiden skulle han och pojkarna vara hos mina föräldrar, så de blir nog borta några timmar. Skönt!! Ava sover och jag har slängt i en maskin tvätt.
    Har ff ont i halsen och lite huvudvärk, men ingen feber. Hoppas det är över till imorgon för då ska sambon iväg och jobba.

Preggi: Kommer inte heller in . Konstigt!

Har fixat en bunt med T-grejer nu. Mest gammalt Pop då det är sånt jag sparat sen Liam var liten och som Ilon har haft en del av. Men nu ska de bort! Får se när jag orkar lägga in dem. Får säkert ligga där nere i källaren i några veckor ... Den här månaden har vi väldigt lite pengar så ska jag shoppa så får jag nog ta och sälja på T.

Madic954: Vad blev det för kul då?
    själv hittar jag ingenting som jag verkligen vill ha nu. Eller lite Molo, men det köper jag ju helst på eleraff i stan.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10