• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

God kväll!
    Nu har man äntligen kommit in efter att ha varit ute hela dagen, barnen är i säng (ikväll frågade inte ens Liam om nappen, men det tog ett tag innan han somnade. Jippiiii, nappfri!!!), och jag ska snart in i duschen för att sen lägga mig i en nybäddad säng med rena lakan .
    Imorgon jobbar sambon . Blä, så trist då jag står utan bil, bor i ett samhälle som blir som en gryta och inget vatten på gångavstånd. Jaja, jag överlever väl ändå ... Älskar detta väder iaf så jag gnäller inte!!

Ja, fina Molo! Jag har aldrig tyckt om Molo så mycket som den här säsongen. Kommer garanterat bli fler Molo-köp i höst. Ser fram emot Katvig, Nova Star och även Småfolk.

Preggi: Var nog du som frågade om man får nåt för Pop-kläder. En del får man väl lite för, men det är ju knappast som Molo och Katvig. Mest får man väl för deras ytterkläder. Men deras kläder är lite mer av en chansning.

• Jen80

Jag vill också ha byxor från NS. Ilon SKA få ett par, minst. Han har väl 3-4 par i garderoben nu, men deras byxor är verkligen toppen!
    Molo-lurvis måste nog alla barnen få om de är fina och jag känner att jag har råd. Annars blir det nog Liam som får avstå... Ilon har en grön här hemma i stl 86. Får se om han kan ha den, annars åker den ut på T.

• Jen80
    jompa skrev 2008-07-26 21:08:57 följande:
    Tröja tycker jag så han kan ha den till sina NS byxor
    Ja, åh va fint tillsammans med ett par snygga NS-byxor! Jag är sugen på den tröjan och multirandiga, men jag vet inte om det är nån idé att köpa stl 92 till Ilon. Är rädd att han är på väg ur den storleken, men äh han borde väl kunna ha den ett tag till. Tycker bebiströjan är sååå mycket finare ju...

Preggi: Aha, där kan ju också sälja. Får man bättre för dem där tror du?
  • Jen80
    Preggi skrev 2008-07-26 21:22:39 följande:
    Jag tror man får bättre betalt för vissa plagg där. Vissa är ju så insnöade på po.p och letar nog inte på T utan bara där har jag fått för mig. Iaf bland vissa av mina bekanta.. Jag köpte multirand tröjan i 92 till min M. Den var så stor så den var lagom på P som är 3 år. Tror nog att Ilon kan ha den.. Tror du inte?
    Jo, jag hoppas det. Ska köpa den och testa. Ilon är väl rätt normallång, men lite kraftig om man säger så , så då blir det ju att tröjorna blir mindre på honom än på nån som är lite längre men smalare. Åker lätt upp över runda magen hehe. Liam var precis likadan, men nu har han smalnat av...
    Man kanske ska testa att lägga in på Pops sida då... har jag aldrig ens tänkt på bara för att jag själv aldrig är där och kikar...
  • Jen80
    Preggi skrev 2008-07-26 21:42:02 följande:
    Det blir nog jättefint med byxorna istället.
    Ja, jag älskar också deras bodys just för att de är smala... även om mina pojkar har haft tendenser för att fylla ut dem lite väl mycket . Men nä, jag gillar inte breda kläder alls, även om barnen har lite hull. Därför gillar jag Molos bebiströjor bättre än de andra för större barn. Tycker nämligen att de är lite bredare.

Nähe, nu har jag suttit i fotbad och filat fötterna. Skönt!! Och nu ska jag i säng . Tänkte försöka komma i säng hyfsat tidigt för en gång skull. Man har ju alltid hundra saker att fixa med innan man kommer i säng så det brukar ta sin lilla tid.
    God natt på er!
  • Jen80

God kvall! Kikar bara in en snabbis och sager hej. Har lite fel installningar idag pa datorn. Engelskt tangentbord. Orkar inte skriva sa mycket bara for det, sa jag har mest last. Ska i sang nu tankte jag. Var tvungen att lagga in en OT bild, men sa sot hehe. Kanske nan kan fixa till den, for jag kunde inte lagga in den som bild.

• Jen80

...Var visst redan fixat. Tack Line80.
    Grymt trott pa min dator. Har virus pa den sa vi gor allt genom en cd som min bror fixat. Kan inte lagga in bilder eller nanting, utan far gora det pa datorn i kallaren.
    Maste fixa den har snart for jag borjar trottna kanner jag. Alla installningar och allt forsvinner varje gang man stanger av.
    Ah, ska inte skriva mer nu for det ar bara jobbigt att skriva och lasa.
    Aterkommer imorgon ist.
    Och Camilla!!! Vi maste horas snart. Helt sjukt va lange sne det var nu. Msn har jag inte heller pa den har datorn nu som du kanske markt. Kanner mig helt off hehe... skont att du trivs pa jobbet!!

• Jen80

Hej hej här tråden! Hur har ni det?
    Hade tänkt åka till stranden, men här regnar det. Klarnar nog upp snart, men det får nog bli lite ärenden idag. Korten har kommit som vi tagit hos fotografen så de ska hämtas, sen har jag fått paket från Lindex som ska hämtas, måste handla lite mat och annat...
    Lade upp några bilder i BT ifrån gårdagen och dagen innan...

• Jen80
    loveliva skrev 2008-07-29 09:39:51 följande:
    I dag kom poetrysuiten  Blir bra till våren
    Åh, jag var också sugen på att köpa den till våren och ESL sommarsuit... och kanske Katvig sommarsuit ... Kläder jag tycker om!!
  • Jen80

God kväll!
    Idag fick det bli stranden på em. Riktigt varmt i vattnet idag. Var på samma ställe i lördags och då var det inte alls så varmt. Fast jag är lite fjantig och doppar mig inte nu, för brösten är så himla känsliga. HAr aldrig haft mjölkstockning, men tycker det känns obehagligt att få dem kalla. Men lite av mig var  i iaf .

Duntoffla skrev 2008-07-29 20:32:54 följande:
    Fina stars i BT! Är lite sugen på bägge två. Hur är den med gröna och rosa stars? Den ser ut att kunna tappa färg. vad tror du?Ja, shit tenn är ingen hit alls men är det vad de vill ha så...Jen-vad fin Ilon var i brorsans Katvig!Bloody sunday- massa fina fynd i BT!
    Ja, jag tycker verkligen förra årets badbyxor var sååå mycket finare än det här årets. Liam har stl 110 i sina, men Ilon kan också ha dem även om de blir lite stora. Tycker nästan han är sötare i dem.

Loveliva: Åh, jag vet faktiskt inte. Ibland tycker jag hon är lik Liam, ibland inte. En del tycker hon är lik Ilon, andra Liam och vissa tycker inte de är lika alls. Har svårt att se det, men visst syns det att de är syskon. Liam hade också såna stora mörka ögon. Nåt de har ärvt från mig iaf, för så hade jag när jag var liten . De har sen blivit ljusa med åren hehe...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10