• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Duntoffla skrev 2008-07-21 20:45:13 följande:
    Go kväll! Välkommen in i hysterin!
    Ja, varför har man inte mer pengar?!?! Men på onsdag går mina Tradera-auktioner ut så det är pengar som bara ska gå till nya kläder. Sedan sitter jag redan och tänker på vad mer jag kan lägga ut på T. Tycker det är sååå tråkigt, men nu vill jag handla en massa så pengar behövs ...
  • Jen80
    Mosen08 skrev 2008-07-21 20:45:31 följande:
    Nja jag hade väl tänkt att börja använda dom om ett par mån, Moa har 62 i molobodys nu och dom randiga sitter perfekt runt om men är lite att växa i på längden, dom mönstrade är rätt tighta runt magen men lite att växa i på längden..
    Usch, så svårt. Molos bodys i stl 56 sitter perfekt på Ava nu, så jag gick upp två stl då hon säkert kan ha stl 68 i bodyn nu, men att den är rätt stor. Byxorna kan hon ha, men sitter nog finare om en månad.

Tjolla: Vad har du för stl till Milo i hans Molo bebiströjor (för det har du väl några?!). Visst är stl 92 i bebiströjorna mindre än stl 92 i de större tröjorna? Vet inte om jag vågar ta 92 till Ilon i bebiströjan.
    Trljan till de velourbyxorna du visade är supermysig! Kvalitén känns helt underbar.
    Kände på en fleece idag också - dock inte lurv!! Men den var grymt mjuk och härlig!
  • Jen80
    Duntoffla skrev 2008-07-21 20:50:09 följande:
    Samma här. Har lite auktioner ute men är osäker på om jag vågar lägga ut mer nu. Ska nog vänta till aug/sept och se om de säljer bättre då. Jag måste ju inte ha allt nytt på en gång *vad förnumstig jag lät där*
    Du menar att man kan sprida ut shoppingen lite?!?! Hmmm, svårt !!
  • Jen80
    Tjollabolla skrev 2008-07-21 20:57:14 följande:
    Näe, det där är så svårt! Jättestort hopp mellan babytröjorna i 92 och jr i 92. T-shirtarna kan han ha jr i 92, dom är ju stora, men där stör det ju inte att armarna hänger ner. Idag har Milo haft en baby i 86 och den passar, men attans inte många dagar till... Jag gissar på att 92 kommer funka ett par månader iaf...
    Ja, Ilon är nog lite rundare än Milo och drar nog mer i tröjor. Han har 92 i den gamla grönrandiga och den är precis lagom nu. synd ! Tycker bebiströjorna är finare modell och sitter bättre.
    Helle skrev 2008-07-21 20:57:48 följande:
    När jag var i Borgholm i tisdags så fanns inga nya Molosar. Hoppas för din skull att det har kommit dit då. Fanns nya NS men annars mest en massa gammalt vad jag kunde se. Rean 4 för 2 hade nästan bara små el jättestora storlekar kvar.
    Jag tror de har tagit upp en del till Borgholm nu, men inte allt. Ska man dit och man vet att det är nåt särskilt man vill ha så är det bäst att ringa. Velar man mellan storlekar eller bara vill se nåt plagg i verkligheten så tar de nog gärna dit det man vill se.

Lollypopp: Så fint ni har gjort!! Åh, vill också komma igång med renoveringen här hemma, men det går slött med tre småttingar som tar all tid och ork...
  • Jen80

Humla: Pling i din inbox.

Nu ska jag gå och umgås med min sambo som åker iväg och jobbar imorgon bitti.

God natt på er! Ta det lugnt med allt molo-shoppandet!!

• Jen80

Hej på er!
    Nu ringde jag till eleraff och lade undan de blommiga bebisbyxorna till Ava (Molo alltså). sen ringde jag till Pop och lade undan den röda tunikan (som Ava har fast grön). Tror att både den gröna och röda passar jättebra ihop med blombyxorna .
    De andra Molo-kläderna hänge på tork nu. Lite tråkigt att jag har köpt de i lite större storlekar, för jag vill använda de NU!! Men samtidigt har hon så mycket kläder nu som måste användas . Kanske får bli en dag med lite för stora kläder bara för att det är så fint .

Nu sitter Liam i soffan och kastar en liten mjukis-Teletubby och Ilon springer som en hund och hämtar den och ger den tillbaka till Liam - precis som en hund hehe. Jaja, bara de roar sig så...
    Men snart blir det lekplatsen...

• Jen80
    Incommunicado skrev 2008-07-22 12:33:18 följande:
    Katvig höst 08www.lookatme.dk - endast bildermörkare blå och klarröd, sååååå snyggt!
    Men ååååh, vilken underbar suit!! Och rosa/röd... Hmmm, kanske ska spara pengarna lite
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-07-22 14:21:06 följande:
    Hej Jag väntar också på blombyxorna & bodyn, har suiten i stl 74, men den är STOOOR.Ava kommer bli jätte fin i blommorna! Nu är jag också lite sugen på tunikorna från pop. Såå fin grön färg ju. Får nog kika in på pop snart Ser ut som Ava växt massor!
    Ja, den gröna är helt underbar!! Är inte exakt samma grön färg som i blomkläderna, men nästan. Tror de byxorna blir jättefina tillsammans med tunikan, Sen den röda tunikan är ju inte riktigt klarröd, utan lite åt det orange/röda hållet, så jag tror även den blir jättefin ihop.
    Jag tog 68 i alla kläderna, men 62 lade jag undan i blombyxorna. Borde nog ändå vara rätt stora tror jag.
    Ja, hon växer som bara den. Det går alldeles för fort! Nu ligger hon dock i sin säng genomförkyld ...
    hilda är ursöt i den oranga suiten och mössan! Helt underbar!!
    lollypop skrev 2008-07-22 12:01:48 följande:
    God morgon (middag )!!!Har haft sovmorgon till halv elva idag Skööönt va det!!! Molohysterin håller i sig ser jag...
    Själv fick jag sovmorgon till 6.20 och kände mig ganska nöjd
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-07-22 14:31:48 följande:
    Förrästen, vilken stl har Ava i pop tunikan?
     Hon har 68 i den. Tänkte att den säkert var alldeled för stor, men tänkte att den kunde funka som klänning först och sedan tunika. Men så stor är den inte. Visst, den är ju för stor, men inte så det stör. Men hon kommer säkert kunna ha den ett bra tag ändå... hoppas jag.
    Vad tog du för stl till hilda i blombyxorna? Jag lade undan 62. Visst borde hon kunna ha dem ett tag. Tror 68 i blir alldeles för stort. Tog ju 68 i de randiga byxorna, men de sitte rju uppe tack vare mudden, men de är ju ändå alldeles för stora runt om vid blöjan och midjan...
  • Jen80
    lollypop skrev 2008-07-22 14:36:25 följande:
    haha...Jag passade på när vi bara har två utav fyra barn hemma Skickade upp sambon med lillan i morse. Hans tur nån gång ju
    Ja, jag är lite bortskämd då sambon ofta tar barnen när han är ledig. Fast jag tar ju Ava och hon vaknar ofta runt 7-tiden och har sen svårt att somna om. Sen är man ju alltid lite vaken fast han tar barnen. Jag har svårt att sova då, men skönt att bara få ligga kvar i sängen och dra sig .

Nu ska vi ut i blåsten. Återkommer när vildingarna somnat ikväll
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10