Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Ullis 10 skrev 2008-08-21 15:14:00 följande:
    Instämmer! Först handlade jag bara det absolut snyggaste, nu har jag vant mig. Min kompis visade sin nyimköpta overall från Ullared för 249, vi har jämngamla barn o hade jag sagt att jag samma dag handlade en för 1200 hade hon idiotförklarat mig. Shit vad jag kommer att få tvätta den, jag menar grööön. Annars tycker jag att lurv t ex har ett rätt ok pris jmf med tröjorna o byxorna. 600 spänn för ett par jeans som det KAN gå hål i direkt.
    lurvarna är helt ok pris liksom de randiga käderna till baby..
  • Buttelina
    Ullis 10 skrev 2008-08-21 15:15:27 följande:
    Och eg... jag la nyss ut 307 kr på en RANDIG tröja m strumpor o frakt. Trots att det jag köpt innan inte har hållit måtte vg kvaliteten (velouren undantagen)... Hm.. Sambon kanske har rätt.
    visst är det konstigt att man blir så bilnd? katvigs kläder har jag slutat handla, och är där frakt som tillkommer så köper jag definitivt inte
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2008-08-21 19:56:03 följande:
    Hej flickor! Har varit iväg på äventyr hela dagen... Vet knappt om jag vågar skriva det här, men nåja, tjyvläser dom får dom skylla sig själva Jag har varit på ny anställningsintervju! OCH fått jobbet!!! Så jag slipper vara på det andra stället! *otroligt glad* Kände bara att det inte skulle funka och att vi nu fått en sån dålig start så det skulle aldrig gå. Imorgon måste jag bara ringa och säga det till dom  Gaah vad sura dom kommer att bli! Spanade på en sååå söt småfolk tröja idag, blå med flodisar på, oranga kantband. Superfin! Men jag höll mig, har shoppat till mig själv idag inför bröllopet vi ska på på lördag. Det stämmer att dom ändrat modellen. Ca 2 cm kortare och bredare, såg det direkt. Tror dock att det kanske blir bra ändå, Milo har ju en ganska lång bit under kulmagen. Frågade i butiken och dom sa att många hade anmärkt på längden, att det såg ut som klänningar nästan...*uppsats slut*
    åhh grattis tjolla! vad glad jag blir för din skull! Är detta jobbet också mindre än 100%?
    Starkt av dig att stå emot nya småfolk tröjan!
  • Buttelina
    mortillsju skrev 2008-08-21 21:17:11 följande:
    Precis, det ska de vara. det innebär att när barnet har den på sig ska du kunna ta ett rejät grepp med tyg i grenen. Då finns rörelseutrymma (så den inte stramar i grenen när de böjer sig) och lite tillväxtmån.
    aha, vad bra riktmärke... jag ska mäta hummeloverallen imorgon och se om den är lika lång som bia
  • Buttelina
    loveliva skrev 2008-08-21 21:46:51 följande:
    Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!Hildas storlek! Hehe
    KÖÖÖÖP hel j*vla underbar ju!!!
  • Buttelina
    mortillsju skrev 2008-08-21 22:47:10 följande:
    Jo, jag har tänkt, hur trist än desigen är att köpa var sin Reimaoverall till de små att ha på dagis (sen får nog lillan en mini a tureoverall med men det talar vi tyst om ) I alla fall. Jag vill gärna ha en enfärgad då jag inte gillar avskärningar. Men vilken färg ska man välja? Jag drar gärna mot marint, men är det trist till en tjej? Vad tycker ni? Så här ser hon ut i sin skaloverall som vi använder nu:Och om man ska ha marint , kan jag pimpa den med...vad?
    har inte molo en rosa/blå mössa i år? söööötnosen
  • Buttelina
    Buttelina skrev 2008-08-21 22:52:44 följande:
    har inte molo en rosa/blå mössa i år? söööötnosen
    nä den var visst rosa/svart
  • Buttelina
    mortillsju skrev 2008-08-21 22:59:31 följande:
    "Ja, men kör lite marin/lila/rosa mix   *ursnyggt*"Kör lite Mololila till då (lös lurv!!)!! Och lite kul vantar såklart, råååsa vinterkängor och några olika vantar.Måste fråga.....den där lite åksblå fleecen med rosa vantar från Molo *gillar* är den blå? grå? lila? Vad tror ni??
    du gillar inte rånarluvor då? molos flower hade varit fin till
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10