Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Nu är jag trööööött på att vänta Vill ha en lila lurv NU!

• mortillsju
    Mosen08 skrev 2008-08-12 15:46:19 följande:
    Lilla max har dom rosa velourbyxorna från molo i 92 tänkte på dig när jag såg dom
    Åhhh vad snällt! Jag ska genast kolla in dom...hmmm webbutik? Känner inte igen namnet. Men nu ska jag lära känna den!
  • mortillsju

Hej alla!

PREGGI åh så fin din stora är i sina prickbyxor. jag ångrar att jag inte var snabbare på KÖP-knappen!! *hittar inga nu*

• mortillsju
    Buttelina skrev 2008-08-12 19:08:21 följande:
    finns i strl 92 på annacill
    Jag tror 92 är i minsta laget...men kan gå. Dom är sååå fina tycker jag.
    Preggi skrev 2008-08-12 19:14:47 följande:
    Tack! Jag förstår att du ångrar dig. Dom är bara så fina och modellen är helt underbar!De kommer nog till nån annan butik snart...
    Jag hoppas det (ska köpa de orangeröda byxorna i veckan och testa av vilken storlek som är bäst till lillan!) för det är väl flera nätbutiker som inte ens lagt ut sin Molo alls än väl?

Hur gick det på dagis idag??
  • mortillsju

Vet ni? jag tycker nästan inget är fint ute i butikerna nu...mer än molo *skadad?* Försöker gilla lite av meandis i alla fall för att få lite variation. men det är tufft

• mortillsju
    Preggi skrev 2008-08-12 19:33:54 följande:
    Du kan nog ta 98. P har 104 på dom prickiga. Det kommer nog komma ganska mkt mer på nätet tror jag. Hoppas det iaf.. Det har gått hur bra som helst så imorgon ska dom prova att säga "hejdå" När är det dax för er?
    *hick* alltför snart. 1 september ska vi börja skola in. Det blir tufft för 2-åringen. Jag ringde faktiskt dagiset idag och pratade med dem då jag tyckte deras inskolningsschema var väl tufft. De lyssnade så vi ska nog kunna få en lugn inskolning.

Vad härligt att det gick bra för er idag. det känns så skönt i hjärtat när det funkar!

Hmmm 98, du har säkert rätt. Jag vill ju gärna att de ska vara lite "stora" eller hur man nu ska säga. Hoppas de dyker upp i någon webshop.
  • mortillsju
    gosmamman skrev 2008-08-12 19:42:24 följande:
    Jag har gått o funderat på detta med me&i idag. Dom är ju relativt dyra och då förväntar an sig att dom är lite nyskapande och jag har gillat mkt av deras kläder hittills och hittade äben några godbitar i nya kollektionen. MEN denna säsong verkar typ halva kollektionen gått ut på att "härmas".Svampar=Esl och lindex redan gjortGitarrer= Mini rodini, lindex och åhlens redan gjortRobotar= Mini rodini och lindex redan gjortDet känns liksom lite torftigt på nått sätt.Förlåt för mitt OT, nu ska jag leta molo älgbysser
    Jag håller med dig och fyller på listan

velourbyxan = exakt kopia på Småfolk
    nohörningtrycket= är inte väl mycket Småfolk över det med
    igelkottarna= trycket känns som deras eget men igelkottarna finns på flertal tröjor på Lindex nu. Igelkottsår??
  • mortillsju
    Incommunicado skrev 2008-08-12 20:03:00 följande:
    igelkottar har även Idat haft o gitarrer Molo. Trist med samma återkommande motiv hela tiden. Det är en sak om samma tillverkare gör det men när alla härmas är det boring.min man tycker att det är trist även inom en tillverkare, han höjde på ena ögonbrynet över min glädje när jag fick nya blå midiapplesuiten och sa: har inte Damien redan en sån? Jo, svarade jag, 2 -  i grönt och svart, men nu är det blått som gäller. Jaha, tro 17 de kan ha "nya" kollektioner jämt då, de ändrar ju bara färg... Han har ju rätt på ett sätt *fniss*
    Jag tycker egentligen det är rätt ok att upprepa sig inte. För vilket klädmärke gör inte det. Alla gör ju sin grej, helt OK. Sen ändrar man ju själv blick för vad man gillar, lite beroende på vilken fas man själv är i tycker jag. Och kul är det!
    Tjollabolla skrev 2008-08-12 20:05:02 följande:
    Fast meandi har ju haft exakt samma igelkotte innan. Dom var nog först med det? Jag har en svettis meandi tröja med likadan igelkotte och den är nog några år gammal. Jag tycker dom lever för mkt på sina egna gamla kollektioner, ofta har dom print som kommer åter för att dom varit poppis. Kul iofs, men dom är dåliga på att komma med ngt eget nytt!Godkväll flickor! Nu har vi varit ute och hoppat i vattenpölar Nu ska jag bråka med powerlistern igen. *snyft*
    Håller med dig. Igelkotten de har känns som deras egen. Sen har det slumpat sig så att det finns mycket igelkottströjor nu. ganska så gulligt! Och som sagt, visst återupprepar de sig men det gör ju även Molo, Katvig mm. Helt ok tycker jag egentligen.
  • mortillsju

PREGGI

Då ska jag absolut vänta in en byxa i 98. Lova att hålla utkik!

Jag tycker verkligen att Molo lyckats denna höst. Det blir lite ytterplagg från andra märken tror jag men sen mest Molo och några uddaplagg från pop, Lindex och så blir det nog ändå nåt meandi När jag tänker på lillasyster.

Lillebror passar så bra i pops mjukisbyxor (i modellen) så han ska få sina sådana där men sedan blir det Molo även där. Jag har tyvärr haft jättesvårt att hitta fina kläder till honom nu i höst. Så hans garderob bara krymper Jag som annars tycker det är så lätt med killkläder. Konstigt.  Kanske NS kommer med nåt?

• mortillsju
    Incommunicado skrev 2008-08-12 20:19:56 följande:
    ja det är kul om man gillar trycket men inte annars. Jag äslkar ju Katvigs midiapple och miniapple o vill ha/äger en av varje typ, men molos regnbågskopia från i höstas känns trist t ex...  jag ahr alltid tyckt att Molo är trista med sina stjärnor men nu i höst köper jag som vanligt alla stjärnor, och tycker att de är snyggare än någonsin, iaf den grå *älskar*
    det går liksom i vågor. också jag är jättetilltalad av stjärnor. Och har varit det sedan i vintras ungefär. Man påverkas väl av allt man ser tror jag. Lillebror är så fin i alla sina stjärnor
    Buttelina skrev 2008-08-12 20:20:23 följande:
    hur gammal är din tös?
    Min tjej fyller 2 i september. Jag har ett par lila velour i 92 från Molo, men tror att jag ska gå upp i storlek när jag köper fler byxor för jag tror hon utan problem kommer att kunna ha dem senare i höst. Hon är ingen liten tjej inte

Och vad är det jag läser om lurvarna....försenade? Utsorterade? Hit med dem säger jag
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10