Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

lillronya skrev 2008-08-19 08:13:40 följande:
    Mycket dagisdax här nu. Hoppas det går bra för de alla. Det brukar ju vara populärt. Varje gång det nämns här tycker jag att det är så skönt att våra får vara hemma. Är så glad så länge det funkar.
    Skönt om man kan lösa det så. Samtidigt som det jojjas så vill i alla fall jag jobba med. För det är kul också. Men inte heltid. Lite jobb, lite barn, det blir bäst för mig tror jag! Även om jag har superångets INNAN de börjar på dagis
    lillronya skrev 2008-08-19 08:11:59 följande:
    Min 8åring har hat fleecefodrat regnställ varje år och det är vi jättenöjda med. Men galon är det ju inte för det blir ju hårt och kallt. Mer åt gummihållet då.Ska ge betyg sen, absolut! Hittar du ingen name itförsäljaare där får du ta dej hit ju. Alltid bra att ärva kläder. Då blir det mer penagr över till att köpa det man vill ha.Min 14åring vill helst inte ha vinterkläder alls. Hon har en ulljacka från lindex och ett H&M-ställ om hon skulle hamna i snön.
    Jag fick precis ärva kläder från en tjej till min lilla. Det var kläder från Lindex inköpta förra vintern. Mest överdelar, så nu ska jag greja nederdelar (tights, strumpisar och velour!!) hon kommer att bli så fin. Det var kläder jag aldrig själv skulle köpt till fullpris men nu känns de ok när jag slapp betala Håller med.....för nu kommer jag ha råd att lyxa till det lite med extraplagg från Molo t ex!

Har ni en stor återförsäljare av Exit hos dig??
  • mortillsju
    ängeln83 skrev 2008-08-19 08:28:53 följande:
    Här börjar det också bli dags att göra sej iordning, ska strax gå till ÖF.Men som vanligt har jag världens beslutsångerst över att välja kläder till Liam Borde nog inte köpa mera för då blir ju besluten ännu svårare
    Dagens stora bekymmer!
    Emlo skrev 2008-08-19 08:29:06 följande:
    Hej!Är det någon som haft minatures ytterkläder? Har läst att de skall vara normala i storleken. Har precis beställt en overall till min son som är 2 år och 2 mån. Tog storlek 3 år, vill att den skall hålla hela vintern, men är rädd den blir för stor.
    Jag tycker de är gigantiska i storlek jag. Men har ej köpt årets modell utan tidigare modeller. Mejla butiken och fråga om storleksråd. De brukar veta. Vart har du köpt kläderna?
  • mortillsju
    ängeln83 skrev 2008-08-19 11:59:49 följande:
    Hallå igenNu har vi varit iväg på ÖF en stund, Liam somnade på vägen hem , alltid lika trött efteråt. Det var många nya där idag och alla frågade vad HON heter och vad söt HON är, höll på att bli tokig där ett tag, HAN heter Liam och pojkar KAN ha rosa på sej Han hade Småfolks valp t-shirt idag, bilder strax i BT.
    Bra klädval trots morgonens grubblerier! Måste bara berätta att din söte gosse är så lik en av mina söner som liten. Huvudform, kroppstyp och uttryck i ansiktet. Han är nu 18 år och en riktig hunk. Urstilig!
  • mortillsju
    ängeln83 skrev 2008-08-19 12:06:22 följande:
    Tack Hade lite problem där imorse, men det löste sej ju till slut Oooooh, det låter ju riktigt lovande ju.
    Absolut lovande! Varje gång jag ser din gosse på bild skuttar hjärtat till i bröstet och jag tänker på hur söt David var som liten. Fast han är ju söt nu med!!
  • mortillsju

Men hur var det nu?! Vet ni om fleecarna från Molo kommit in på Eleraff? Eller är det bara de ursnygga vinterkläderna??

• mortillsju
    jompa skrev 2008-08-19 12:26:26 följande:
    Hej tjejer.Tjolla: Det där var väl ingen lösning. Kan de inte lägga schemat så att alla får en tidigt dag var och sen dela på resten av tiderna rättvist. Verkar vara en knepig chef.Lina: Längesen, är allt bra??Var in en sväng på Lindex och HM för att kolla efter lite tröjor till sonen men fy vad tråkiga kläder, inget kul alls och dessa fula tryck med monster eller spindelmannen. Nä vad ska man göra om man inte vill handla bara dyra kläder, vill ju ha lite enklare till dagis.
    Finns inget fint till gossar helt enkelt Gillar man lite klassisk stil har de kanske något lite på Logg på HM?
  • mortillsju
    Tjollabolla skrev 2008-08-19 12:29:35 följande:
    Ja jag tycker ju oxå det, det hade ju varit det mest rättvisa. Jag jobbar 70% men har ingen dag när jag slutar 12 eller 13 som ALLA andra har, även dom som jobbar heltid!! Jag fick förklaringen att man kan inte ha så höga krav när man är ny och visst det kan man kanske inte, men jag begär f*n inte mkt. Håller med om H&M och Lindex. Nu när Milo gått upp på pojkavdelningen är det fruktansvärda kläder där!!
    Jag tycker du låter felbehandlad. Bara för att man är ny ska man väl inte behöva ta vad som helst. Ricg facket och snacka. Det skulle jag absolut gjort!
  • mortillsju
    jompa skrev 2008-08-19 12:32:28 följande:
    Ja visst är de hemska kläder, mörka färger och tråkiga tryck. Kollade även på tjej sidan men det var mest rosa med puttinutt tryck. Var lite inne på några bas tröjor från HM, randiga som jag sett på nätet men i verkligheten var färgerna skitdassiga.
    Vet du vad jag gjort? Jag har köpt Loggs enfärgade på Hm i fina basfärger (inte toppenkvalite men duger för priset) sen tar jag sommarens snygg-t-shirtar över. Det har funkat bra och varit snyggt.
  • mortillsju
    ängeln83 skrev 2008-08-19 12:36:03 följande:
    Under vilken kategori på T tycker ni man ska lägga dreggellappar?
    Bra fråga, sitter här just att funderar på samma sak. Har en massa scarvesar som ska läggas upp. Och haklappar. Och vad ska man kalla dem i rubriken??
  • mortillsju
    ängeln83 skrev 2008-08-19 12:39:45 följande:
    Sitter och kollar lite och dom flesta har skrivit dreggellappar/scarfe/haklapp...och dom verkar ligga under kategorin övrigt på barnkläder.
    Ok då kör vi på det. Har en hel hög....tänkte lägga dem i ett paket.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10