Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

God eftermiddag! Idag har jag shoppat på Eleraff Kyss
    Det blev Molos stjärnmuddbyxor, Katvigs grön/blårandiga hood med matchande mössa och fuskpolo. Sen köpte jag den urmysiga Kik-kid blommiga fleecejackan i 68 till en kompis lilla bebis.

Vad tycker ni man ska ha för höstjacka som matchar Katvigs nya randiga?

• Zvartaliljan

Provade precis baggybyxorna från Molo och de var typ 10cm för stora i midjan för min smalfis Jag som tyckte om dom såååå mycket

• Zvartaliljan

Vad tycker ni om Molojeansen? Tror ni att det går att sätta dit egen resår? Känns bara så tråkigt att behöva klippa o sy i ett par byxor för 400 spänn

• Zvartaliljan
    belladona skrev 2008-08-20 19:32:33 följande:
    vet inte  köpte ett par innan i stl 80 de var förstora så jag sålde dem  ebbe byxorna är bra tycker jag där finns reglerbar resår i midjan
    men jag vill ju ha baggybyxor ...gillar Nova Star men tyckte dessa var snäppet snyggare med stjärnorna.
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2008-08-20 20:20:53 följande:
    ZvartaliljanÅååå fina Maia i BT, och var synd på jeansen, dom var ju super fina annars.Och va bra hon passade i nya Katvig färgerna, dom ser så läckra ut, beställde mössan imorse. Får man fråga vart du köpt tröjan nånstans?

Eleraff. Det är strl.98 så den är lite lång men det tyckte jag var snyggt. Sitter så fint på henne eftersom den är så långsmal. Dock väldigt trång över huvudet och då har hon ju ändå ganska litet huvud!

Funderar fortfarande på om jag ska sy om byxorna eller inte Fundersam

• Zvartaliljan
    gosmamman skrev 2008-08-20 20:48:37 följande:
    Gokväll!Tjolla- Fiiina milo i unisex tröja, han passar superbra i den.Helle- Huginomumin suiten är ju heeelt fantastisk, fanns den i fler färger? Vart har du hittat den?Butte- Superfina overaller till kidzenLiljan- Har maia klippt sig? Då slipper ni kammnings kampen nu då? Så fina molo jeansen är och hon passar super i molo kaninerna.
    ja klippt men tufset är kvar där bak
  • Zvartaliljan
    rixpucko skrev 2008-08-20 21:59:06 följande:
    Zvartaliljanvart har du köpt dom galet fina bagyjeansen i BT?Tråkigt att dom var så stora.
    De är köpta i Kalmar på Eleraff. Tror jag sett dom i någon webbutik också men minns inte vilken...
  • Zvartaliljan

ang. Småfolk så kikade jag på de nya tröjorna inne på Eleraff igår och de har gjort om modellen, nu är de superbreda och korta! Vi jämförde med en tröja från vårens kollektion i samma storlek och de nya var ca. 1-2cm kortare men istället 1-2cm bredare! Så synd för nu kan min smalfis absolut inte ha dom

Någon som ska på bus och rackartygs vip-kväll på tisdag?

• Zvartaliljan

Jag har köpt en luvtröja. Tog 98 till Maia (bild i bt) som annars fortfarande ligger på 86/92 i det mesta. Så luvtröjorna är fortfarande ganska små...fick knappt den över huvudet. Precis lagom lång i kropp och ärmar annars så hon har lite o växa i. Så ska du köpa en sån så kan du absolut gå upp en eller två storlekar.

september 01 skrev 2008-08-21 10:27:00 följande:
    hej alla, nyss hemkommen från semestern i turkiet..såå skönt! men nu måste man ju handla nytt för hösten.. Någon som köpt katvigs nya? Funderar på om tröjorna fortfarande är små i stl. nån som vet?
  • Zvartaliljan

oj ännu mer än vad jag fick det till då! Jag jämförde 86/92 i nya grodtröjan med 86/92 i gamla elefanttröjan och då skiljde det "bara" 1-2cm (ögonmått) men man kunde tydligt se på tröjan bara man höll upp den att den var i en helt annan modell. Absolut mer för korta runda barn nu

Emmsan skrev 2008-08-21 12:40:23 följande:
    heheh de nya är lika breda lika långa ärmar men 4 cm kortare i längden ;)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10