Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

terezita skrev 2008-08-21 00:07:09 följande:
    har aldrig ägt nå fodrade regnställ förr så jag visste inte!! då ska man ju inte ha det!!vad ska jag ha för dagis overall till milo och vad ska han ha för overall att ha hemma tycker ni??
    Funktionsoveraller på dagis (dyyyra). Finoveraller hemma (billiga) 
  • mortillsju
    Tjejtriss skrev 2008-08-21 00:08:53 följande:
    Oooh, då blir han fin i vinter! Jag fick hem en skaljacka från HellyHansen idag i deras nya höstfärg. Åååh, både jag och Stella blev kära!
    Vilken färg var det? så nyfiken...

BUTTELINA....tror jag ska chansa på den större storleken faktiskt. de blir kanske lite stora men det gör inget tycker jag.

Men om jag nu ska ha den marina overallen då ska hon baske mig ha en snyyyyg lila mössa. Om jag nu kan hitta nån
  • mortillsju
    Angelinah skrev 2008-08-21 00:09:40 följande:
    Ok.. kan man ha nåt under? Typ fleece?
    Just det Fleece....typ lila och rosa Och finmössa till *hehe*
  • mortillsju
    mortillsju skrev 2008-08-21 00:11:30 följande:
    Just det Fleece....typ lila och rosa Och finmössa till *hehe*
    Och regnbågsstövlar till
  • mortillsju
    terezita skrev 2008-08-21 00:12:41 följande:
    vad rekomenderar du för märken till dagis respektive hemma?
    På dagis tycker jag overallen ska vara smidig (alla fleecefoder går bort...trögt att ta på) den ska vara vattentät (slippa galonisar) och andas så ungarna vill leka länge och glatt. T ex Reima eller Mikkline. Finns nog några märken till som uppfyller dessa krav.

Hemma är ju inte kraven så hårda. Där kan du och barnet ju gå in när det läcker och så. Men satsar du på en kvalitetsoverall (typ ovan) så räcker det med en overall och kanske jacka/byxa som ombyte?
  • mortillsju
    Angelinah skrev 2008-08-21 00:15:49 följande:
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!Jag får häva köpet av min vagn!!! Äääääntligen!!! Jädrans OT jag vet, men de känns såååååå skönt!! Slut på eländes historian!! Nu ska vi bara hitta en annan då
    Grattis!
    Tjejtriss skrev 2008-08-21 00:14:54 följande:
    Denna snygga:pippilotta.jetshop.se/pub_images/original/400...Hon ska få Katvigs vit/rosa-randiga mössa till (den nya, som de kallar lilarandig..) och så har hon fått en tjockare, stickad Pop-mössa som är svart med smala ränder i olika röda/rosa/lila nyanser. En färg matchar preciiis till jackan!
    Supersnygg verkligen! Så härligt mättad i färgen. Ett bra köp!
  • mortillsju
    Emmsan skrev 2008-08-21 12:31:18 följande:
    mm visade min man nu som vägrade den i overall till vår 3.5 åring han tyckte den va bebis  men som jacka föll han direkt så nu får jag äntligen köpa dem hur va den i storleken?
    Den var  precis som förväntat Lillebror är 102 cm. En 104 var precis lagom stor. Riktigt bra modell. testade först pops skidjacka (förtjock/kort/tight) och snowboardjacka (bra modell men supertrist färg) och sen när vi testade Molo sa både jag och stora storasyster som var med: Jaaa!!! den är superfin! *rekommenderar* Lillasyster provade overallen
  • mortillsju
    Emmsan skrev 2008-08-21 12:43:40 följande:
    åhh toppen min kille är oxå 102 cm  då va han klar men hm vilken stl till min 120 kille då ? OM o NÄR du har tid får man se en liten bild med den på dååå ?
    Kan försöka sedan senare idag!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10