Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Preggi skrev 2008-08-21 21:26:43 följande:
    Godkväll! Vad shoppas här idag? Ser att ni pratar vinteroveraller. Jag var på matador idag och tittade lite. Tycker inte att årets molofärger är lika fina som förra årets. Tur att dom redan har varsin.. köpte iaf skidflickorna med prickig ärm till Matilda med så nu har dom varsin.
    Hej!

visst verkar det som om årets Molo-overaller är lite smalare med? Eller vad tycker du?
    isold2003 skrev 2008-08-21 21:25:37 följande:
    Mätte lillkillens Molooverall och den är 8 cm kortare än han är men det finns gott omplats för ett grepp i grenen och benen är inte för kota.
    Jag provade också Molo på min lilla och den satt jättebra. Tror den är rätt modell för henne. Många overaller har för långa ärmar tycker jag
  • mortillsju

Lite OT Traderafråga. Jag har ute två vinteroveraller nu. Har lagt ett högre utropspris. Är det dumt att fega så? Ska man sätta en krona på dem? *velar*

• mortillsju
    Preggi skrev 2008-08-21 21:33:02 följande:
    Mortillsju, jag tycker att de ser ganska mkt smalare ut. Så tycker jag att materialet kändes lite annorlunda.
    Då var det inte jag som tyckte konstigt då. Jag har ju hört att de ska vara stooora i storlek men tyckte de kändes högt normala. Lillan provade en 92:a vilket bör vara hennes storlek och den satt bra. Jag köpte ingen då jag blev lite tveksam. Men storebror fick en jacka i alla fall!
  • mortillsju
    Preggi skrev 2008-08-21 21:33:02 följande:
    Mortillsju, jag tycker att de ser ganska mkt smalare ut. Så tycker jag att materialet kändes lite annorlunda.
    Fast jag tycker nog att både den röda och lila är snygg. Vilka färger har du hemma?
  • mortillsju
    isold2003 skrev 2008-08-21 21:38:07 följande:
    Jag sålde Molooveraller nyss på T, 499 i utgångspris, 950 i slutpris för två st och en såld på köp nu för 899.
    Då funkade det på Molo. Jag har pop ute. Det borde gå. Jag brukar inte fega men vill ha ut pengar för dessa annars ger jag hellre bort dem till någon som behöver dem
  • mortillsju
    belladona skrev 2008-08-21 21:41:32 följande:
    jag har två ute satte 1 kr  den första är uppe i 460 kr nu den andra satte jag ut nyss så där har det inte hänt nåt ännu
    Usch, man blir ju så nervig Förstår inte det. En sån Traderaräv som jag....
  • mortillsju
    isold2003 skrev 2008-08-21 21:41:44 följande:
    Jag håller med, skänker hellre bort till någon jag känner i så fall
    Det är verkligen så. Antingen bra betalt eller så skänker jag dem. Avskyr mellanläget. Dessa är toppenfina så det borde inte vara nåt problem tycker jag.
  • mortillsju
    Preggi skrev 2008-08-21 21:45:50 följande:
    Jag tyckte att dom var fina men jag gillade förra årets starkare färger mer. Vi har en ärtgrön 92 och en knallrosa 98 här hemma som jag hoppas att tjejerna kan ha i år. Annars åker dom ut på T så får det bli nya. Vet inte om det blir molo då för hur snygga de än är så är de ju tyvärr inte jättebra. P blev blöt igenom på knäna flera ggr förra vintern. Nån mer än jag som börjat fundera över vad barnen ska ha på sig på dagisfotograferingen? Vi har inte fått nån tid än för fotografering men förra året var det i september. Grattis Tjollabolla till nya jobbet! Helt rätt att du söker nytt om det andra inte känns bra.
    Men visst säger de att de ska vara vattentäta? Det trodde ju jag. Inget kul med läckande overaller. Det fick jag nog av på 90-talet
    loveliva skrev 2008-08-21 21:46:51 följande:
    Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!Hildas storlek! Hehe
    Är det sant? Superfin. Vill minnas att de som kom i höstas var något små i storlek.
  • mortillsju

Igår höstkläder och nu har vi raskt marcherat till vinterkläder!

Får man be om ett färgråd??

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10