Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

isold2003 skrev 2008-08-21 20:27:21 följande:
    Var nere på Slitage igår och medan vi var där kom höstkollektionerna från Nova star och Mini A Ture och så ett nytt märke också med jättemjuka fina tröjor. Vi fick rota runt i kartongerna och vinterkläderna från Mini A Ture är helt underbara!!! Det var ett enkelt beslut, såna ska min stora kille få. Lånade hem en jacka för att prova strl men den var för stor så jag ska byta imorgon. Har inte helt bestämt färg ännu heller, grön eller grå, men det lutar åt grön. Bild kommer snart i bildtråden.Mortillsju, de har rosalila jackor men bara grå byxor. 
    Tack för att du tittade. Låter ju lite hoppingivande. Vilken jacka/overall ska din gosse få? Lillan har precis provat sin rosa jacka. Den är FIN!
  • mortillsju
    isold2003 skrev 2008-08-21 20:27:21 följande:
    Var nere på Slitage igår och medan vi var där kom höstkollektionerna från Nova star och Mini A Ture och så ett nytt märke också med jättemjuka fina tröjor. Vi fick rota runt i kartongerna och vinterkläderna från Mini A Ture är helt underbara!!! Det var ett enkelt beslut, såna ska min stora kille få. Lånade hem en jacka för att prova strl men den var för stor så jag ska byta imorgon. Har inte helt bestämt färg ännu heller, grön eller grå, men det lutar åt grön. Bild kommer snart i bildtråden.Mortillsju, de har rosalila jackor men bara grå byxor. 
    Skitsnygg jacka! Ju mer jag tittar på lillans jacka desto mer gillar jag den. de randiga muddarna, avviskande färg i dragkedjan. Din gosse är superfin i sin jacka! Såg du om de hade några mössor att ha till? *på span*
  • mortillsju
    isold2003 skrev 2008-08-21 20:40:26 följande:
    Japp, de har de randiga mössorna (ska köpa en sån) och sen enfärgade bruna. Och randiga fleecefodrade väpnarluvor. De hade också helt underbara ben/armvärmare i randigt med virkad blomma i ena änden. Fantastiskt söta! Vantar hade hon beställt men de har inte kommit än.
    Vad bra. Jag köpte lillans jacka och byxa på rea men mössor till var ju slut såklart. Men jag är säker på att årets passar också. De har ungefär samma färgskala. Jag gillar ju mini a ture över lag men handlar dem bara på rea. Jag har ju tur att ha aja baja nära som har bra rea! Sen när jag börjar jobba så har jag två minuters prommenad till aja baja. Du kan gissa att det kommer att bli dyrt
  • mortillsju
    NovJenny skrev 2008-08-21 20:49:25 följande:
    NU har jag lagt in bilderna.Den är ju extremt stor, eller hur? Men det blir en massa strul om vi ska skicka tillbaka den så vi testar annars spar vi den till nästa år. Dock tror jag 90 blir lite väl litet om han ska ha den hela vintern?Älskar materialet och tycker att overallen är fin.stör det Noah tror ni, om den är stor?Det är ju ändå några månader till vintern också, så jag hoppas han växer massor! sorry för ot, men jag behöver verkligen råd nu.
    Om du håller overallen bredvid honom. Är den då längre än honom? Alltså, låt benresårena nudda golvet, var slutar axelsömmen/halsringningen i förhållande till honom?
  • mortillsju
    isold2003 skrev 2008-08-21 20:49:19 följande:
    Bra med reashopping! Det gillar jag också Jag har ju lite stamkundsrabatt på Slitage så det blir iaf lite billigare Mini A Ture är ett toppenmärke! Och vinterkäderna kändes helt underbara. Och garanterat varma nog.
    Jag har bara nåt enstaka inneplagg till lillan så jag hoppas hitta nåt mer snart till henne. Deras velour tillhör de bästa tycker jag. Det är en liten kollektion, men superfin.
  • mortillsju
    NovJenny skrev 2008-08-21 20:59:18 följande:
    Mätte och overallen är lika lång som Noah..
    Man brukar säga att overallen ska vara lika lång som barnet. Då är det lagom. Så då verkar det tyvärr som att det är fel modell för honom....
  • mortillsju
    gosmamman skrev 2008-08-21 21:15:18 följande:
    Men den är ju lika lång som honom!
    Precis, det ska de vara. det innebär att när barnet har den på sig ska du kunna ta ett rejät grepp med tyg i grenen. Då finns rörelseutrymma (så den inte stramar i grenen när de böjer sig) och lite tillväxtmån.
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2008-08-21 21:19:45 följande:
    aha, vad bra riktmärke... jag ska mäta hummeloverallen imorgon och se om den är lika lång som bia
    Ja det är enkelt. Men sen handlar det ju om proportioner med. Barnen passar ju inte i alla modeller. Du vet...långa i livet, långa armar, korta ben, ja vad som. Så då får man leta efter rätt modell som passar ens lilla!
  • mortillsju
    NovJenny skrev 2008-08-21 21:20:32 följande:
    Jo, visst kan man ta ett regält grepp i grenen, benen är ju 1 dm för långa liksom. ha ha
    Då kanske du ska överväga en anna overall Som är kortare i benen! Risken med en mindre storlek är ju att den blir för kort i grenen för din kille.
  • mortillsju
    NovJenny skrev 2008-08-21 21:24:03 följande:
    Jo, vi får se hur jag gör, ska kolla i morgon hur mycket det är i grenen..
    Ring och kolla. Be dem mäta. Den bör ju vara lika lång i grenen som den du har nu. Det är trist med för långa ben, de slits bara upp och svårt att röra sig.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10