Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Buttelina skrev 2008-08-18 23:11:31 följande:
    du vet att man kan förbeställa från matador va? fast vet inte om de tar in 92.. men det ser man på sidan..
    Jag förstod att de skulle ta in mycket av overallerna. Det är bara att hoppas att det blir jackor och byxor med!
  • mortillsju
    Ullis 10 skrev 2008-08-18 23:15:18 följande:
    Suck.. Jag hade bestämt mig för den gröna overallen - sambon tycker den är ful (förra årets var ju roligare) o tycker nu POP:s gröna... Vilka kval ( o lyxproblem!). Molo känns roligare, det bara är så!De verkar ju lägga upp mer o mer, kanske kommer i strl 92, fast jag hade problm att få tag i tvådelat i strl 98 förra året!
    Jag gillar Molos design, men tycker overallerna är lite i varmaste och klumpigaste laget (likar ju pops skidoverall), det är snyggt men,  i overall får det bli lite smidigare varianter. Men en Molojacka blir det garanterat Jag misstänker att det blir lurt att få fatt på kläderna, tror att efterfrågan är stoooor.
  • mortillsju
    Ullis 10 skrev 2008-08-18 23:15:18 följande:
    Suck.. Jag hade bestämt mig för den gröna overallen - sambon tycker den är ful (förra årets var ju roligare) o tycker nu POP:s gröna... Vilka kval ( o lyxproblem!). Molo känns roligare, det bara är så!De verkar ju lägga upp mer o mer, kanske kommer i strl 92, fast jag hade problm att få tag i tvådelat i strl 98 förra året!
    Du har rätt....det rör sig på sidan
  • mortillsju

God Morgon!

Undrar om FL funkar bättre idag!

Och sen har ju Molos vinterkläder kommit till Eleraff under natten *bra dag*

• mortillsju
    lillronya skrev 2008-08-19 07:30:17 följande:
    Godmorgon!Tycker det strular varje dag nu...Får man väl kika lite på eleraff då. Ska inte ha nåt, men kika går ju alltid.
    Vi behöver typ allt Och lillebror ska ha jacka och byxa från Molo. Har du nåt färgråd att komma med (om du nu hunnit kika på Eleraff) i vinterjacka och byxa från Molo?
  • mortillsju
    lillronya skrev 2008-08-19 07:43:22 följande:
    Jag gillar de mörka färgerna. Mörkblå eller grå... Lite trist kanske, men sååå snyggt! De små här har redan vad ytterkläder de ska ha. Förrutom en regnoverall till Emilio. Men den köper jag på gekås så småningom.Resten köper jag här i affären i byn. De har name it och det tycker jag är bra.
    Köper du Name it till de stora (eller om de heter Exit...vet inte vilket ) Vi har ju ingen välsorterad affär med dessa märken här så jag har aldrig provat deras utekläder även om jag förstått att de är ett otroligt prisvärt alternativ! Vad skönt att ha hemma vad man behöver. Förr var det så här ....när de fem nu stora var små. Men med de små måste jag köpa hela tiden....

Jag drar också mot de lite mörkare färgerna till lillebror. Det känns stilrent sen livar ju Molos design upp tycker jag. Jag tror jag ska gå till Harmoni här hemma och prova, och finns inte "rätt" färg här sedan så beställer jag på eleraff. Tyvärr hade de inte i lillasysters storlek utan startade på 98 (vet att de fanns i 92 förra vintern!).
  • mortillsju
    annie dark skrev 2008-08-19 07:40:31 följande:
    Budade hem molos kanintröja på T, 387 kr, kankse lite mycket men jag bara skulle ha den.Behöver lite matchningstips. Vet att flera här köper Lindex velourisar, så även jag.Har de röda och orange men vad ska jag ha till? Till de röda kan jag ha en tunika från vv som det är röda stjärnor i men sen ..................................
    Håller med de övriga, Småfolk är snyggt till dessa, ja nästan allt faktiskt!
  • mortillsju
    loveliva skrev 2008-08-19 07:50:15 följande:
    God morgon Idag ska jag ringa till Eleraff och fixa lite vantfleece *glad*Sen hoppas jag postis kommer med något fint Väntar lite nytt från Katvig, Katvigrea, skötväska m.m.Ser att ni pratar Lindex velour, de är underbara!!!! Och matchar till det mesta tycker jag.
    Jag har faktiskt hunnit mejla dem om ytterkläderna och fått svar!! Snabbt va?!  Men inte om fleecen. Den tar jag på telefon
  • mortillsju
    lillronya skrev 2008-08-19 07:52:42 följande:
    Ja jag köper name it tillde stora. Ska prova deras fleecefodrade regnkläder i år. Jag envisas med att tycka att det räcker för de blaskvintrar vi har. Köpte på rean i våras för halva priset. Därför har jag redan hemma vad jag behöver. Och så har Anjelin ärvt lite efter en äldre kusin.Är jättenöjd med name its overall och jacka+byxa.Ja, jag tror han blir jättefin i en av de mörka färgerna. Som du säger så livar ju själva molo upp det hela. Vad dumt att de inte har 92 i år då.

Ja till stora barn får man fundera, de rör sig ju så mycket. Men jag har aldrig nöjt mig med bara fleecefodrad galon, jag tycker plasten blir kall när det är kallt *brrrrr* så vi kör på vinterfodrade kläder. Du måste berätta sen vad du tyckte om deras fleecefodrade galon. Tror jag ändå ska leta rätt på någon name it återförsäljare. Kanske har de jackor och byxor i 92? *hoppas på tur*

Roligt att ärva till de små, det är liksom överraskning vad man får då, jag gillar det.

Min nu 14 åriga kille han har en lurvfleece från Gneis och en Everast skaljacka. Den kombinationen gillar han.
  • mortillsju
    jompa skrev 2008-08-19 08:00:39 följande:
    God morgon tjejer Dagis dax för ungarna. Min lilla tjej är nu stor *snyftar*
    Mina är inte stora förrän den 1 september *nojjar redan*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10