• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Duntoffla skrev 2008-06-23 09:50:03 följande:
    Vad skulle ni köpa i present till en nykläckt tjej? Body eller suit? (hade själv nästan bara bodies till Noel som liten)
    Skulle köpa en suit eller body med byxor till. Man får så mycket bodysar som man aldrig kan matcha bra till något. En suit är ju klar i sig själv Jag hade heller inte suits till Philip då jag inte kommit på det perfekta klädesplagget då, men nu till Gustav har jag redan flera.
  • Helle
    Duntoffla skrev 2008-06-23 10:06:20 följande:
    Inte jag heller. Tänkte först att det var jobbigare eftersom de bajsar ner sig och spyr och så men en body får man ju ändå byta. Vilken storlek har du till Gustav nu?
    Han har 62 i det mesta, men jag köper inte mindre än 68 och det kan han ha i IdaT, Hollys och Småfolk även om det är lite stort. Men så är han ju lång också. 63 för två veckor sen. Idag är han säkert 65
  • Helle
    Helle skrev 2008-06-23 10:18:17 följande:
    Han har 62 i det mesta, men jag köper inte mindre än 68 och det kan han ha i IdaT, Hollys och Småfolk även om det är lite stort. Men så är han ju lång också. 63 för två veckor sen. Idag är han säkert 65
    Glömde, Mala 62 är perfekt, katvig 62 nästan för liten, hugin lagom. Molo har vi ingen.
  • Helle

Vet ju att Nova Star inte är danskt men tänkte ändå höra här (då jag vet att det diskuteras från tid till annan). Hur är wct-byxorna i storlek. Vilken storlek ska man ta till en kille på 94 cm?

• Helle
    lillronya skrev 2008-06-23 21:10:14 följande:
    Emilio är 74 och har 80, Anjelin är 82 och har 86. Där finns plats att växa i också. Så han kanske ska ha 98?
    Ahh, kanon. Tack för hjälpen!
  • Helle

Skulle köpa den långärmade biltröjan från Småfolk (ljusblå) från Matador då jag har en rabattkupong där, men nu när jag får tid att sitta ner så är den slut Vill ha 98/104). Nån som vet om den finns på erbjudande nån annanstans.

Är hos mina föräldrar och har sovit själv med barnen i flera nätter. Den som säger att det inte är skillnad på att ha ett eller två barn ljuger . Jag är helt slut. Lite OT...

• Helle
    jompa skrev 2008-06-25 13:26:32 följande:
    Ja du de ljuger stenhårt
    Skönt och höra att man inte är ensam om att känna så.
  • Helle
    mortillsju skrev 2008-06-25 21:27:12 följande:
    Vad impad jag blir av er som redan lagt era små för kvällen (även om de vaknat igen ) Själv har mina små inte ens lagt sig för första gången ikväll
    Oj, det skulle jag aldrig orka. Det här är miiin tid Båda sover även om minstingen kommer att vakna och vilja äta snart.. Skönt!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10