• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

jompa skrev 2008-08-02 14:02:20 följande:
    Puhhh nu är jag trött, har haft tvättstugan sen 7 imorse och nu har jag precis städat och dammsugit. Skönt att ha rent och så när man kommer hem. Åker till Gotland kl 8 imorgon bitti. Nu ska jag bara packa och göra en sallad som vi kan ha på båten. Måste handla ingredienserna oxå men sen så borde man vara klar.Svårt med packningen bara då de säger att det ska bli regn och dåligt men det kan ju även bli bra så det behövs alla möjliga plagg med.
    Mysigt att du och resa lite innan det är dax att börja jobba igen.
    Jag har 2 veckor kvar nu innan det är dax för mig. Det börjar kännas lite pirrigt men samtidigt lite kul..
    Paulai skrev 2008-08-02 14:22:15 följande:
    I vilken nätbutik kan man köpa Molo kittens (tunika utan prickar)?
    Hippokids har den
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-08-02 14:51:05 följande:
    hej tjejerhar jag missat något på sistone?
    nya katvig på freshmilk?
    Är du hemma igen?
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-08-02 14:55:43 följande:
    aha då måste jag kolla Jag är hemma idag tror jag... kanske åker vi ut i stugan om några timmar igen för solen kom fram... imorgon ska vi till folkets park, men sen ska vi nog vara hemma några dagar såååååå fina tröjorna var i bildtråden!!!
    Sol? Den har man inte sett skymten av idag här hos oss.. Men det är lite skönt för vi är hemma första dagen på 2 veckor. Så nu kan man ju med gott samvete sitta inne..
    Tror du inte att Isabell måste ha en älgtröja med prickig ärm? Den är helt underbar!!
  • Preggi
    Love2007 skrev 2008-08-02 15:00:14 följande:
    Hej tjejer, Ni som har stenkoll och världens bästa smak, vad 17 ska man ha för vinteroverall, vad brukar ni ha på era små?Jag har en son på 1,2 år. Är inte helt förtjust i PoP´s färger i höst, iofs finns de ju inte att se i de olika färgerna på hemsidan ännu. Tacksam för tips!
    Vi hade molo förra året. Den var jättebra! Det blir molo i år med.
    Buttelina skrev 2008-08-02 15:05:33 följande:
    jo, här är det soligt, vi packade oss hem för att det var så mulet men sen blev det så fint väder... så nu vet jag inte om vi ska sticka tillbaka eller inte...jo, den är superfin, verkligen! Men lite dyrt med 350kr... hmm jag vet inte... hur var den i storleken?
    Har ni nära till stugan?
    Jag tycker att det är lite dyrt egentligen med 350 för en tröja ändå har jag köpt 3 st från i år till P.. Jag tog 98 och den är exakt lagom nu. Så 104 hade nog varit bättre egentligen för man vill ju inte att hon ska växa ur den med en gång. Men nu finns ju en lillasyster som snart kan ha den som tur är...
    Jag har tänkt att jag inte ska köpa så mkt kläder i år.. Vi får se hur det går...
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-08-02 15:17:00 följande:
    japp, 10 min i bilen så är vi där hmm det blir kanske en liten tröja ändå
    Vad skönt att det är så nära.. Ja, klart hon ska ha en tröja.. Älgarna är mitt bästa köp på länge.. *stolt* hehe

Nu ska vi till ica maxi.. Inte så kul shopping..
  • Preggi

Godkväll!

Här var det lugnt..

Ängeln, gick det bra att hitta andra kläder?
    Föll du får nåt småfolk print?

Tjejerna är uppe än så det blir inte mkt datatid nu.
    Har hittat varsin tröja till tjejerna i dk. Men ska nog avvakta och se om de kommer till sverige innan jag beställer. Det blir ju så dyrt...

• Preggi
    ängeln83 skrev 2008-08-02 19:08:08 följande:
    Ah, fast det blev ju lite smått panik där ett tag, men jag hittade nåt till slut Liam fick ta skjorta ialla fall, sambon tyckte det såg för mycket vardag ut med tröja. Vad är det för tröjor?
    Kan tänka mig det... Men gud vad jag skrattade när jag läste det...

Dom här var det jag menade.. Så fina!
  • Preggi
    ängeln83 skrev 2008-08-02 19:22:05 följande:
    Jag skrattade faktiskt också, det är ju lixom så typiskt, helt upp stressad över allt annat och så förstör han mina kläd planer. Ah, jätte fina, hoppas dom kommer till svensk shop.
    Brukar han hitta på bus?
    Visst är dom. Tror att M med sina stora blå ögon kommer vara superfin i pingvinerna.. Vi måste nog ha dom fast nu har jag köpt så himla mkt tröjor så det måste köpas fina byxor nu. Vet inte alls vad bara. Blir nog molo och NS tror jag.
  • Preggi
    ängeln83 skrev 2008-08-02 19:31:52 följande:
    OM?Han hittar på bus HELA TIDEN, får snart bygga en snickebo till honom där han kan tänka över sina hyss Neeh, men han är minsann busig och väldigt klåddig. Oftast kul men man måste ju hålla ett öga på honom precis hela tiden.Klart ni måste ha dom Jag tänker faktiskt handla några tröjor till utan att få dåligt samvete.Byxor har han en massa men nu till hösten måste han ha lite jeans, troligen NS jeans.
    Vad charmig han är!
    Vad ska ni ha för fler tröjor?

Den röd/vita på freshmilk står ju att den är röd/blå? Eller? Trodde den var ljusblå och röd?
  • Preggi
    ängeln83 skrev 2008-08-02 19:45:53 följande:
    Mhhh *mutter*Men han är ganska söt när han sover också På önskelistan står, Molos bubblor, Molos regnbåge, Katvigs bruna och såklart en massa nya Småfolk tröjor när dom kommer, väntar mest på dom så jag är lite passiv i shoppingen fram tills dess.Det är nog den röd/blåa, men fy vilken mesig blå det var.
    Jag ska försöka lugna mig jag med men det är så svårt när det finns en massa fint. Jag köper oftast för mkt så dom inte hinner använda allt fint.
    Jag hoppades att den skulle vara klarblå och röd. Det hade varit mkt finare..
    Vad fina ni var på dopet!Tjusigt med stövlar på liam..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10