• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Godkväll!

Vad shoppas här idag? Ser att ni pratar vinteroveraller.
    Jag var på matador idag och tittade lite. Tycker inte att årets molofärger är lika fina som förra årets. Tur att dom redan har varsin..
    köpte iaf skidflickorna med prickig ärm till Matilda med så nu har dom varsin.

• Preggi

Mortillsju, jag tycker att de ser ganska mkt smalare ut. Så tycker jag att materialet kändes lite annorlunda.

• Preggi
    mortillsju skrev 2008-08-21 21:35:05 följande:
    Då var det inte jag som tyckte konstigt då. Jag har ju hört att de ska vara stooora i storlek men tyckte de kändes högt normala. Lillan provade en 92:a vilket bör vara hennes storlek och den satt bra. Jag köpte ingen då jag blev lite tveksam. Men storebror fick en jacka i alla fall!
    mortillsju skrev 2008-08-21 21:35:36 följande:
    Fast jag tycker nog att både den röda och lila är snygg. Vilka färger har du hemma?
    Jag tyckte att dom var fina men jag gillade förra årets starkare färger mer. Vi har en ärtgrön 92 och en knallrosa 98 här hemma som jag hoppas att tjejerna kan ha i år. Annars åker dom ut på T så får det bli nya. Vet inte om det blir molo då för hur snygga de än är så är de ju tyvärr inte jättebra. P blev blöt igenom på knäna flera ggr förra vintern.

Nån mer än jag som börjat fundera över vad barnen ska ha på sig på dagisfotograferingen? Vi har inte fått nån tid än för fotografering men förra året var det i september.

Grattis Tjollabolla till nya jobbet! Helt rätt att du söker nytt om det andra inte känns bra.
  • Preggi

Mortillsju, jag tror att det står att de är vattentäta. Men jag är inte säker.

Känner mig jätteshoppingsugen. Någon svensk sida som uppdaterat med mer molo?
    Såg att 1klass har sänkt sina priser rätt bra. Går nog inte så bra för dom sen de började med 60 kr i avgift.

• Preggi

Godkväll!

Äntligen fredag och jag har jobbat en hel vecka..
    Vad otroligt mycket fint det var i BT idag, och söta barn såklart!
    Jag la in någa bilder på mina tjejer nu.

Vad shoppas här? Har det dykt upp mer molo i nån shop? Jag har inte haft så mkt tid att kolla runt..

Gosmamman, Hur går det iskolan? Jag såg småfolk med groda och svamp på est. Den var jättefin! Tror att vi ska ha en sån trots att vi inte ska ha mer tröjor egentligen..

'Nån som sett älgtröjan på baby strl 92 i sverige nånstans? *måste ha*

• Preggi
    jompa skrev 2008-08-22 21:09:12 följande:
    Preggi; Vilka sötnosar i BT.Bild nr två är lite jamasvarning tycker jag, var för sig är de fina men tillsammans blir det för mycket.
    Tack! Hur känns det inför måndag? Känner du dig redo? För mig känns det bättre för varje dag.. Mm det är jamas, måste köpa nån bra tröja att ha till tror jag...
    Buttelina skrev 2008-08-22 21:10:58 följande:
    preggi: FY vad du har fina barn!!! och du bara frestar mig med den jäkla älgtröjan f*n jag tycker 350kr för en tröja är MYCKET! men åhh vad jag är sugen!
    Tack! Du MÅSTE köpa älgtröjan! Den är så otroligt snygg! Philippas ögon bara lyser när hon har den på. Det är svårt att göra färgerna rätt på bild. Om jag inte hittar törjan på baby till M så ska jag köpa den i 92 på junior trots priset. Jag tycker att den är så himla fin!!
  • Preggi
    gosmamman skrev 2008-08-22 21:11:47 följande:
    Preggi- Jag gillar såna kombos på mindre barn, så kanske matilda kan ha det, men på P som e lite större blir det lätt lite pjamas.Cool bild på M, måste du förstora.
    Mm, jag gillar mest såna kombos på bebisar egentligen men var ju tvungen att testa det ändå..
    Ja, visst blev den cool. Synd att hon inte hade sina glasögon på sig bara. Det är så tomt utan dom nu när man vant sig vid att hon har dom..
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-08-22 21:17:52 följande:
    jag höll den i handen idag älgtröjan i strl 92 baby
    Du skojar? VAAAAR?
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-08-22 21:22:14 följande:
    nä jag skojar inte
    Men vaaar? JAg måste ju köpa den!! Jag är manisk och måste ha den. Sluta retas nu..
    gosmamman skrev 2008-08-22 21:22:18 följande:
    Ja det tycker jag också, Matilda verkligen lyser när hon har sina briller på sig.Ja men annars e ju palggen OTROLIGT fina var för sig med andra plagg till
    Tyvärr är hennes vanliga brillor hos optikern igen för att glasen måste bytas för tredje gången sen hon fick dom i maj.. Jag tycker att hon passar jättefint i sina glasögon..
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-08-22 21:26:35 följande:
    kolla i din gb kvinna
    Tack!
    jompa skrev 2008-08-22 21:32:55 följande:
    Ingen som sett "umbrella" trycket på nån baby tröja?
    Den vill jag med ha!
  • Preggi
    gosmamman skrev 2008-08-22 21:36:28 följande:
    Jo än så länge går det bar i skolan men pluggandet har inte riktigt kommit igång, har fått några uppgifter bara. 2 av mina kurslärare är super coola och schyssta. Ska träffa en tredje lärare på mån och hon verkar vara rätt sträng och gammeldax, men det ska nog gå bra.Jag var in på EST o kikade på grodtröjan OH MY vad fiiiin den var. Jag köpte den direkt. Var ju skitfin i rooooosa och orange. Hade bara sett grön tidigare.Den kommer passa perfekt till de gamla prickiga me&i velour snickisarna jag ropat in på T.
    Jag är sugen på den jag med. Vem av dina tjejer ska få tröjan. Jag gillar den med apor med. Vad kul att du slog till! Får se om jag gör detsamma..
    Tjollabolla skrev 2008-08-22 21:45:47 följande:
    Åhh Preggi vilken underbar bild! Eller ja, alla, men jag menar den sista. Så himla fin. Framkalla den på canvas!
    Tack!
    Vilken härlig bild du hade på milo bakifrån i fina byxorna. Gillar han teletubbies?
  • Preggi

Gosmamman, bra beslut. Man kan ju inte vara utan småfolktröja... Jag ska vänta lite och se vad som kommer mer innan jag bestämmer mig.
    Just nu är jag mest besatt av molos älgar och paraplyn..

• Preggi
    Tjollabolla skrev 2008-08-22 21:58:51 följande:
    Haha ja, han älskar dom irriterande små töntarna
    Haha här med. Båda tjejerna var helt besatta av tubbisarna förut. Nu har hysterin lagt sig tack o lov. Man blir ju hjärntvättad av att höra dom.. Hej hej!!
    Fast här har Dora tagit över.. Inte så mkt roligare...
  • Preggi
    Tjollabolla skrev 2008-08-22 22:05:31 följande:
    Usch nej! Dora gillar jag inte heller. Men Milo tycker hon är okej med. Men Teletubbies övervinner nog allt just nu. Jag har deras sånger i huvudet dygnet runt, dom är ju så irriterande! "IGEEEN IGEEEN!" Man kan ju tro dom är höga
    Nu har Matilda hakat på när P vill kolla på dora med. Doda doda säger hon.. Jag försöker introducera annat men det går inte så lätt...
    Matilda brukar gå och sjunga .. dipsy laa laa pooo.. Jättekjaaam

Grattis till T avslutet..
    gosmamman skrev 2008-08-22 22:08:20 följande:
    Men även fast dora et dryg att lyssna å så tycker jag det e ganska bra "läro program" och de små barnen gillar när hon upprepar sig.Doras dataspel är ganska bra för lite större barn.Attans vad svårt det ska vara  komma i säng.
    Godnatt
  • Preggi

Jag måste tyvärr säga godnatt tidigt idag. Är jättetrött efter min första arbetsvecka.

Shoppa väl tjejer Godnatt

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10