Preggi skrev 2008-06-11 22:09:22 följande:
Nä, jag vet.. Inte grilla, det går ju inte... Nu MÅSTE vi flytta.. Om vi ska ha råd så måste jag nog dra in rejält på mitt shoppingkonto.. och det vill jag ju helst inte... Dessutom så vill jag inte flytta ifrån Nacka i Sthlm där vi bor så det kommer bli dyrt... Måste nog vinna lite på lotto eller nåt...När är bebben född, äldre eller yngre än Matilda?Jag trodde aldrig hon skulle gå med på att ha dom på sig men hon är ju halvblind. Hon har ett väldigt stort synfel och vill gärna ha dom på så hon ser. Men hon har ju bara haft dom nån vecka nu så vi får se, det kanske bara är smekmånad nu...
Bebben är född den 24 oktober så hon är liiiite äldre.
Ja men om det är ett så stort synfel så var det väl som en helt ny värld att få glasögon så då är det väl lite skillnad mot ett litet synfel. Då förstår jag att hon själv vill ha dom på sig.
Hur märkte ni att hon såg dåligt??? Är det en synskada som kommer kunna bli bättre/sämre eller kanske "stå still"?
Ja det är ett evigt vägande det där med boende och ekonomi. Vi har funderat på om det är värt pengarna att bo i huset men kommit fram till att vi vill bo här. Jag börjar väl jobba igen snart så då blir det ju bättre.