Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Lina med Liten skrev 2008-06-13 22:08:43 följande:
    universeum! roligt för hela familjen!! www.universeum.se/
    ja det verkar intressant, men fan vad dyrt allting blir så fort man ska göra ngt Skrikandes
  • gosmamman
    maggan75 skrev 2008-06-13 22:13:26 följande:
    på universeum försvann tösen förra året 1,5 år gammal hon försvann på avdelningen med hajar... hittade henne till slut i "hajgapet" på väggen.. satt alldeles lugn och sjöng bara jag som var helt uppstressad sen satt hon fast selad i vagnen resten av tiden.
    usch, vilken panik man hinner få såna ggr. en miljon tankar hinner passera med allt som kan ha hänt.
  • gosmamman
    Lina med Liten skrev 2008-06-13 22:15:58 följande:
    ja det är väl enda nackdelen...
    mmmm, vi har ju lite "släkt" och vänner därnere som jag skulle vilja besöka men också passa på att göra ngt såklart.
    Liseberg blir det väl men skulle vilja göra ngt lite mindre och mysigare också som inte är så förbannat hysteriskt och dyrt.
  • gosmamman
    Lina med Liten skrev 2008-06-13 22:21:11 följande:
    Skatten: Lek & Buslandet är det du menar va?? Vid backaplan...
    det finns ju ett sånt i v-ås vi brukar åka till och om man är där på tider som lovdagar eller lörd så är det kaos och fruktansvärt. Kommer man en arbetsvecka en tis så är det sååå mysigt.
  • gosmamman
    Lina med Liten skrev 2008-06-13 22:27:03 följande:
    gosmamman: åbybadet? Lite äventyrsbad. Eller är det trist mitt i sommaren? Poppis har jag hört. Inte varit där än då Thea är lite för liten...
    Inte om det är dåligt väder Skrattande
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-13 22:24:49 följande:
    Sen om du bara ville göra något mysigt m familjen utan att bli fattig så har du ju Slottskogen - alltid uppskattat!
    Vad är det??? "bara" en fin skog eller finns det ngt speciellt?
  • gosmamman
    Lina med Liten skrev 2008-06-13 22:28:55 följande:
    mmm Plikta alias bakugnen!!! Varit på plikta ganska mycket sista tiden och luften står alltid stilla där *svettiga mammor, pappor & barn*
    vad är det???
  • gosmamman
    Lina med Liten skrev 2008-06-13 22:32:24 följande:
    Plikta heter lekplatsen där... Lagom stor så man ser överallt men med mycket olika saker som passar "alla" åldrar.
    är det lekplatsen vid slottsskogen eller är jag helsnurrig?
  • gosmamman
    Lina med Liten skrev 2008-06-13 22:35:52 följande:
    Slottsskogen är ett stort grönområde/park med dammar o stora gräsmattor. Där ligger även plikta, barnens zoo (där man kan klappa getter, får & grisar), ponnyridningen och djurgårdarna. Älgar (med 2 älgkalvar!!!), dovhjortar (om jag inte minns fel) påfåglar, sälar, pingviner, pelikaner, flamingos... osv osv. Mysigt och gratis
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-13 22:38:02 följande:
    Det är jättemysigt där! och stooooora gräsmattor/ytor där man kan ta med sig picknick, spela boll osv osv. Sen gillar ju alltid barnen all adjur
    Jag googlade och det verkade ju vara jättemysigt, om vi tar oss iväg får det bli slottskogen vid sol och äventyrsbad vid regn o rusk.

Är det nån som varit på på naturhistoriska museet med barn? Är det ngt för dom att se?
  • gosmamman
    Lina med Liten skrev 2008-06-13 22:40:51 följande:
    För ett par veckor sen så skrämde en påfågel livet ur Thea Den började skrika högt när vi stod precis brevid... (Har du hört en påfågel gapa så förstår du) Thea gallskrek och klamrade sig fast vid mig... Vi va tvungen att gå så hon inte såg den mer... stackars Thea
    Stackars thea, påfåglar kan verkligen låta illa.

En mamma var här igår med sin dotter och hälsade på och då var hennes dotter (20mån) livrädd för mina kofällar, stackarn vågade inte gå in i rummen dom ligger *på tal om att vara liten och rädd*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10