Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Gokväll

Duntoffla skrev 2008-06-13 18:24:51 följande:
    En helt OT-fråga- hur lång tid tog det för era barn från att de reser sig mot saker och förslyttar sig till att de sedan gick? Det tar oftast några månader va? (hur fasen ska det gå? )
    Min stortjej gjorde ingenting länge men när hon var 9mån började hon krypa och resa sig efter saker, vid 10 mån gick hon.

Bebben reste sig efter saker vid 8mån tror jag och på 1årsdagen gick hon riktigt första gången (då mer ärn 10 steg).

Så ettan tog det en månad för och tvåan tog det 4mån för.
  • gosmamman
    nötskrikan skrev 2008-06-13 19:11:42 följande:
    Apor kom i brevlådan idag (lite konstig bild men jag håller på att tillfriskna från vattkoppor så jag är ingen vacker syn...)
    Nice picture Räcka ut tungan......................sorry, jag kunde inte låta bli *skämt åsido*, den ser ut att sitta finfint.
  • gosmamman
    Duntoffla skrev 2008-06-13 19:40:34 följande:
    God kväll! Den Molon är superfin!Hmm...undrar om jag ska lägga ut mer på T. Verkar trögt.
    Jag funderar också på om jag ska vänta med tradera till i höst, ska ju sälja av alla danska bodys vi handlat på oss. Ska sluta med dom och försöka handla lite tröjor istället.
  • gosmamman
    Buttelina skrev 2008-06-13 21:07:20 följande:
    ja, det har väl glidigt in några få småfolk i din gaderob också
    Tänk att det börjar bli lite vett i er också, inte bara massa molo *duckar*
  • gosmamman

Jag har förresten kommit på ett bra anv område för min lilla katvigpåse som medföljde baddräkten.

Jag har hängt upp en fin liten krok på väggen i hennes rum där hänger katvigpåsen med alla napparna i. Passar perfekt, på morgonen så lägger vi dit napparna och nån gång underdagen samlar vi ihop dom och lägger i.

På kvällen får hon själv plocka ur 2st hon vill ha att sova med.

• gosmamman
    Duntoffla skrev 2008-06-13 21:14:15 följande:
      I Noels byrå huserar rätt många olika märken- Molo, Katvig, Moon Kids, Lindex, HM, Villervalla, ESL, Gant, Name It, Småfolk. Så jag har rätt brett spektrum.Jag måste faktiskt erkänna att jag gillar Molos gamla kollektioner bättre än det nya.
    Jag skojade, jag vet att ni har massor med olika märken men vi har ju några mologalningar här *blink blink*.

Jag sa mest så för att jag är sååå frälst i småfolk och som du säger så tycker jag mest några av molos gamla plagg är finast.
  • gosmamman
    jompa skrev 2008-06-13 21:13:57 följande:
    HahahaahIbland är det skönt att nån mer inte är så där jätteförtjust i Molo. Kan tycka vissa plagg men inte så jag måste ha allt.
    Skrattande
  • gosmamman
    Buttelina skrev 2008-06-13 21:17:11 följande:
    samma här, molos gamla är finare. gillar bilarna dock och prickarna... men inte så mycket annat... men planeterna som kommer i höst SKA jag ha ett par byxor i iallafall. jag har hm, lindex, lite kappahl, katvig, molo, småfolk, name it och två par pop strumpor i min gaderob
    Planeter lät ju intressant. Jag är mest kär i deras 50-tals motiv och kossor (som jag inte tycks få tag i) annars  "not som much".
    jompa skrev 2008-06-13 21:18:59 följande:
    Ja pop verkar inte vara så populärt i denna tråden. Jag gillar deras strumpor för de håller skitbra, de med plupparna. Sen har de ganska bra smala byxor oxå till sonen.
    Jag tycker pop har en hel del fint men det är också lite väl dyrt för att vara så "lättillgängligt".
    Betalar jag en lite dyrare peng så vill jag inte att varenda unge ska ha kläderna på sig vilket det är här vi bor. pop och me & i är skit poppis bland öppis ungarnas morsor.
  • gosmamman
    Tjejtriss skrev 2008-06-13 21:26:22 följande:
    och VILLERVALLA
    Jag tycker villervalla är så fint men har inte ett enda plagg ännu. Jag hade bestämt mig för att VV var nästa märke på shoppinglistan men då fick småfolk in så mycket fint igen så nu suktar jag efter dom igen.
  • gosmamman

Lina- Nu blir jag OT men har du nå tips på vad man kan gör med barnen i götet (förutom liseberg)

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10