Inlägg från: rosenkind |Visa alla inlägg
  • rosenkind

Hej! Nu har jag fått hem min frog Jag måste säga att den verkligen var i fint skick, tyget var riktigt fint...MEN...
    nu har jag några frågor...såklart

Vagnen känns lite ranglig (jag är förstås van vid en riktig pansarvagn - en emmaljunga duo edge) men iaf..

ska handtaget verligen vara ruckbart i höjdläge? det är liksom inte helt låst...

sedan knarrar vagnen, är det bara att smörja eller finns det några skruvar att dra åt?

teflonspray, funkar det?

• rosenkind

Bobbenn: nej, jag hade inte sett vagnen. Jag bor i Finland o här är det näst intill omöjligt att få tag på en begagnad bugga. Det handlas inte alls på samma sätt med vagnar här...tyvärr. Så jag köpte den osedd o det visade sig gå bra. Fick med en massa utrustning o betalade 4000 kr.

medea08: tack! Då är det OK. Jag tror att vagnen stått oanvänd en tid. Nu när jag smörjt den och låtit den "vila" så knarrar den inte längre. Handtaget är alltså som det ska, jag skulle föredra att det var fast men jag vänjer väl mig.

Hur ska framhjulens yta se ut? Jag undrar om de som är på vagnen är slut? Passar de som som säljs i kidzshop också för frog? de ser lite annorlunda ut...

• rosenkind
    medea08 skrev 2008-08-01 15:44:25 följande:
    Jag trodde också att jag skulle störa mig på det vickande handtaget, men det gör jag inte alls nu. Det är praktiskt när man ska över trottoarkanter och dylikt. Mina framhjul är helt släta. De små hjulen som finns till cameleon funkar utmärkt till frog, dem ställer man dessutom in efter vikt på barnet.
    okej, framhjulen på min är släta men har liksom gropar i..kanske skulle vara skäl att investera i nya..
  • rosenkind
    WilliamNellyJamie skrev 2008-08-02 01:03:09 följande:
    men du vet inget sätt man kan undankomma att åka på tull helt?, typ skriva något tex bröllopsgåva har jag hört!!!!!  Hur mycket tull blir det om man nu åker på det är det % på totalkostnaden? och hur vet de vad allt kostar om privat person skickar?vilka affärer handlar du i från? bra att veta?
    Många frågor men svara i morgon om du inte orkar nu
    det hjälper inte egentligen att skriva gåva för även gåvor ska tullas o beskattas om värdet är för stort (tror det är runt 500 kr). Tullen är ju nästan ingenting, bara någon procent, men det är ju momsen som blir dyr. Blir ju nästan 30% på totalt.

SooJuicys förslag tycker jag låter bäst.

Angående skötväskor, har någon bugaboos skötväska i ryggsäcksmodell? den följde med frogen men jag tycker den är för stor o aningen ful. Skulle vilja ha en liten o nätt...o SNYGG o inte för dyr. jag tycker skip hops sadelbag är snygg, men är den för liten?
  • rosenkind
    Natural skrev 2008-08-02 16:30:01 följande:
    Vilken är snyggast?www.mylittlestar.se/Shop/Application/pgImgPop...ellerwww.mylittlestar.se/Shop/Application/pgImgPop...ellerwww.mylittlestar.se/Shop/Application/pgImgPop...ellerwww.mylittlestar.se/Shop/Application/pgImgPop...Hjälp mig välja!!!Av alla dem jag lagt upp så finns ju inte alla i BeSmall .Jag har sand bas och kommer nog köra brun topp i höst och vinter med sand åkpåse. vad blir snyggast ihop med det?
    jag tycker 1:an och 3:an. Den första har jag ju själv tänkt på...men 3:an var verkligen snygg också!
  • rosenkind
    Kajsan skrev 2008-08-02 16:35:09 följande:
    De är väldigt struliga att beställa ifrån , men mycket mint finns det.Jag beställde min Limited edition Jujube därifrån.
    vad var det för problem? var det svårt att få det du beställt? borde ju inte bli tull om man inte beställer så dyrt...
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14