• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • fröken ida
    Lille Mammsen skrev 2008-08-04 10:12:25 följande:
    katvig
    Aha, då är jag med
    Älskade Edvin
  • Stormis

Maria Seg skrev 2008-08-04 09:07:06 följande:

Tjejer jag har en fråga. Drar buggan snett på lutande trottoarer?
    Jag tycker det, fast det gör ju alla med svängande framhjul. Stör mig dock inte. Viktigare att kunna svänga enkelt.
  • Stormis

fröken ida skrev 2008-08-04 09:47:36 följande:

Jag har en bugga från USA och jag fattar faktiskt inte det där med selen. Min sele sitter fast i bastyget på sittdelen. Gör den inte det på de europiska vagnarna. För jag har fått för mig att det inte skulle vara nått problem att byta topptyg i varje fall eller har jag fel? Någon som vet kanske kan förklara.
    Selen på de europeiska vagnarna sitter fast i ramen (midjeselen alltså, axelselen sitter samma). Så om du har en amerikanare och köper europeiskt topptyg får du antongen göra nya hål i topptyget (sy stora knapphål) eller köpa en midjesele separat (130 kr).

Sitter själv och muttrar eftersom jag köpte en klädsel på Blocket för 300 kr. Min man hämtade upp den varpå säljaren hävdade att det stod 400 kr i annonsen så min man betalade då han inte hade tid att tjafsa. Efteråt ringer säljaren och ber om ursäkt för att han gjort fel och lovar att skicka en hundring på posten. Det har han inte gjort trots typ 5 påminnelser. Dessutom visade sig topptyget vara amerikanskt så att jag fick sy om den först. Suck...
  • Måledal

hej! behöver hjälp, fick mail idag på engelska, fattar inte allt. ska beställa vagn nämligen.

"Bugaboo Cameleon- 828,77 EUR
    incl. frame, seat and lay down unit with fabrics, hood, mosquito net, raincover, shopping basket,
    available colors
    basement: light blue, dark grey, red,sand
    tailored colors fleece: red, blue,pink, orange, green, sand, yellow, black
    tailored colors cordura: red, sand, black, cream white, dark brown"

Cordura? är det canvas då? men varför finns inte det i rosa? detta är från pingpong.

Och vad är det som ingår där uppe...frame mm mm
    Jag är kass på engelska.
  • fröken ida
    Stormis skrev 2008-08-04 11:24:09 följande:
    fröken ida skrev 2008-08-04 09:47:36 följande: Selen på de europeiska vagnarna sitter fast i ramen (midjeselen alltså, axelselen sitter samma). Så om du har en amerikanare och köper europeiskt topptyg får du antongen göra nya hål i topptyget (sy stora knapphål) eller köpa en midjesele separat (130 kr).Sitter själv och muttrar eftersom jag köpte en klädsel på Blocket för 300 kr. Min man hämtade upp den varpå säljaren hävdade att det stod 400 kr i annonsen så min man betalade då han inte hade tid att tjafsa. Efteråt ringer säljaren och ber om ursäkt för att han gjort fel och lovar att skicka en hundring på posten. Det har han inte gjort trots typ 5 påminnelser. Dessutom visade sig topptyget vara amerikanskt så att jag fick sy om den först. Suck...
    Då jag med Min man tycker nog det är bra att det blir svårt att byta topptyg

Angående ditt köpt tycker jag att det var dåligt att inte informera dig om det. Du borde få ångra köpet
    Älskade Edvin
  • Måledal

jag undrar oxå vad "pick up 73,47 EUR" är för nåt?

• fröken ida
    Måledal skrev 2008-08-04 11:33:04 följande:
    hej! behöver hjälp, fick mail idag på engelska, fattar inte allt. ska beställa vagn nämligen. "Bugaboo Cameleon- 828,77 EUR incl. frame, seat and lay down unit with fabrics, hood, mosquito net, raincover, shopping basket, available colors basement: light blue, dark grey, red,sand tailored colors fleece: red, blue,pink, orange, green, sand, yellow, black tailored colors cordura: red, sand, black, cream white, dark brown"Cordura? är det canvas då? men varför finns inte det i rosa? detta är från pingpong.Och vad är det som ingår där uppe...frame mm mm Jag är kass på engelska.
    Det som ingår är chassit, ligg- och sittdel, suflett, regnskydd, myggnät och shoppingkorg. Cordura måste vara canvas, men canvas hter ju samma även på engelska så jag förstår inte riktigt
    Älskade Edvin
  • Måledal
    fröken ida skrev 2008-08-04 11:44:42 följande:
    Det som ingår är chassit, ligg- och sittdel, suflett, regnskydd, myggnät och shoppingkorg. Cordura måste vara canvas, men canvas hter ju samma även på engelska så jag förstår inte riktigt

Nej jag förstår inte heller varför dom skriver cordura. på babytrader står det ju canvas.

• FridaLee
    thj skrev 2008-08-03 22:19:17 följande:
    65:- st kostar de,du behöver 2st Kramizz
    Å tack så mycket för svaret!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14