• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Ms Kanga

Jag tänkte köra med vinteroverall och en lammfälls-dyna i vinter till lilleman som blir 1 år i oktober. Vet någon var man kan hitta bra lammfällar?

Förra vintern hade vi en Lodger Bunker utan extra fodret och vanliga innekläder + en tunn mössa och kofta i liggdelen med locket på och sonen frös aldrig snarare att han blev för varm. Det räckte i allafall ner till -5 grader

• FinalFantasy
    Ms Ms Kanga skrev 2008-08-09 14:44:34 följande:
    Jag tänkte köra med vinteroverall och en lammfälls-dyna i vinter till lilleman som blir 1 år i oktober. Vet någon var man kan hitta bra lammfällar?Förra vintern hade vi en Lodger Bunker utan extra fodret och vanliga innekläder + en tunn mössa och kofta i liggdelen med locket på och sonen frös aldrig snarare att han blev för varm. Det räckte i allafall ner till -5 grader
    Vår är från babyproffsen och funkade bra Tror den var för typ babyskydd, satt super på sittdelen!
    Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • FinalFantasy

Ujuj blir en klädsel fattigare snart Måste hitta en ny

• Kajsan
    Stargirl skrev 2008-08-09 14:28:11 följande:
    Det är klart man måste ha overall på en ettåring? Har du innekläder innanför åkpåsen på en ettåring eller missförstod jag dig? I sthlm är det iaf uteslutet även för en liten bebis. Då har vi alltid minst fleece.
    Ja jag har absolut inte mer än innekläder under åkpåsen, annars blir det ju bastu där i, barn blir ju inte varmare än vi.
    Däremot hade jag en jacka till tjejen när hon blev så stor att hon ville ha armarna och överkroppen utanför.
  • FinalFantasy
    Kajsan skrev 2008-08-09 14:50:56 följande:
    Ja jag har absolut inte mer än innekläder under åkpåsen, annars blir det ju bastu där i, barn blir ju inte varmare än vi.Däremot hade jag en jacka till tjejen när hon blev så stor att hon ville ha armarna och överkroppen utanför.
    Som mig då Har dom overall blir det ingen påse! Max en filt Mest för söthetets skull men aldrig att jag skulle stuva ner min bebis i overall i påse i stockholm så jävla kallt har vi inte Men en snygg jacka när de sitter ändå upp och överkroppen är utanför påsen till en del
  • Kajsan

Men på bäbisen hade jag bara pyjamas i åkpåsen, och kände ständigt i nacken så hon inte blev för varm.
    Själv skulle jag inte sätta på mig dubbla termoställ ute på vintern

• FinalFantasy
    Kajsan skrev 2008-08-09 14:53:08 följande:
    Men på bäbisen hade jag bara pyjamas i åkpåsen, och kände ständigt i nacken så hon inte blev för varm.Själv skulle jag inte sätta på mig dubbla termoställ ute på vintern
    Hihi Inte?
    Vi hade innekläder och halsduk uppe vid hals och sen mössa för det stack fram.
  • WilliamNellyJamie

äh bastu blir det ju inte det beror väl på hur mycket man är ute, är jag ute och går och tex han vill leka då kan jag ju inte ha innekläder  eller jacka på det blir ju kallt omdet är kallt ute

man ska man till tex affären fram och tebax och inget mer då kan man väl ha tjocktröja eller likande och det blir faktiskt ganska kallt här i stockholm i bland och barnen sitter ju still ivagn och då blir man ju inte lika varm som om man rör på sig

William -98 Nelly -04 Jamie -07
  • Kajsan
    FinalFantasy skrev 2008-08-09 14:55:14 följande:
    Hihi Inte?Vi hade innekläder och halsduk uppe vid hals och sen mössa för det stack fram.
    Ja det hade jag med när skruttan var liten, det var vintern -05 och jag minns en gång ( nostalgisk och tråkig) när det var riktigt snöoväder och snorkallt, jag var livrädd att hon skulle frysa, men när vi kom hem var hon supervarm ändå...
  • FinalFantasy
    Kajsan skrev 2008-08-09 15:00:22 följande:
    Ja det hade jag med när skruttan var liten, det var vintern -05 och jag minns en gång ( nostalgisk och tråkig) när det var riktigt snöoväder och snorkallt, jag var livrädd att hon skulle frysa, men när vi kom hem var hon supervarm ändå...
    Oh nostalgitrippar Jag minns vintern 05 med.. då kom min sessa min mage frös för den fick inte plats i jackan hahaha
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14