• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Stargirl
    FinalFantasy skrev 2008-08-09 09:57:30 följande:
    Thank you Skiljer sig priserna så mycket att det är värt det?
    Priset skiljer sig men problem uppstår ju om ngt går sönder och du behöver utnyttja garantin. Det är bara din butik som är ansvarig för att förse dig med reservdelar eller kontakta Bugaboo.  Så det kan bli lite kruxigt. Jag skulle köpa vagnen här i Sverige och kanske fynda tillbehör i USA, E-bay, Tradera lr liknande. Jag gillar att ha köpt större inköp hos en lokal butik. Men det är jag det, många tänker annorlunda.
    *~Bugaboo RULES~*
  • FinalFantasy

Är mest småsaker som klädslar mm jag tänkte mig Vagnarna har jag!

Stargirl skrev 2008-08-09 10:00:54 följande:
    Priset skiljer sig men problem uppstår ju om ngt går sönder och du behöver utnyttja garantin. Det är bara din butik som är ansvarig för att förse dig med reservdelar eller kontakta Bugaboo.  Så det kan bli lite kruxigt. Jag skulle köpa vagnen här i Sverige och kanske fynda tillbehör i USA, E-bay, Tradera lr liknande. Jag gillar att ha köpt större inköp hos en lokal butik. Men det är jag det, många tänker annorlunda.
    Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • Diana och Thea
    FinalFantasy skrev 2008-08-09 10:19:44 följande:
    Är mest småsaker som klädslar mm jag tänkte mig Vagnarna har jag!
    Ja då sparar man ju en del om någon tar med dem hem. Men med frakt etc blir det nog ingen större vinst. Men ska du åka dit själv så blir det ju billigare såklart.
  • ängeln83

Sitter här och funderar över åkpåse, använder man verkligen det till ett barn som kommer vara 20 månader i vinter? Har just nu en ifrån Elodie, men den matchar inte vagnen Oskyldig, och den känns dessutom lite liten.
    Om man nu ska ha åkpåse vilken ska man köpa då? Sonen är 88-89 cm lång.

ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • Senap
    ängeln83 skrev 2008-08-09 10:49:47 följande:
    Sitter här och funderar över åkpåse, använder man verkligen det till ett barn som kommer vara 20 månader i vinter? Har just nu en ifrån Elodie, men den matchar inte vagnen , och den känns dessutom lite liten.Om man nu ska ha åkpåse vilken ska man köpa då? Sonen är 88-89 cm lång.
    Jag använde ingen åkpåse. Sonen hade alltid overall och skor och satt inte långa stunder i vagnen (spring i benen) Hade en fleece-filt som jag tänkte vi kunde ha över honon men den användes aldrig.
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • ängeln83
    Shoegirl skrev 2008-08-09 10:54:34 följande:
    Jag använde ingen åkpåse. Sonen hade alltid overall och skor och satt inte långa stunder i vagnen (spring i benen) Hade en fleece-filt som jag tänkte vi kunde ha över honon men den användes aldrig.
    Låter ungefär som min son det där
    O eftersom han alltid har skor i vagnen så blir det ju ett himla bök att ta av när han ska sitta i åkpåsen.
    Näh, vi skippar nog det, kan ju köpa en lite varmare filt att ha istället.
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • Bina
    ängeln83 skrev 2008-08-09 10:49:47 följande:
    Sitter här och funderar över åkpåse, använder man verkligen det till ett barn som kommer vara 20 månader i vinter? Har just nu en ifrån Elodie, men den matchar inte vagnen , och den känns dessutom lite liten.Om man nu ska ha åkpåse vilken ska man köpa då? Sonen är 88-89 cm lång.
    Jag har absolut tänkt ha åkpåse när vi är ute i vinter och min son lär vara i samma ålder som din kille. Jag kommer köra Bugaboos egen för att slippa filtar som släpar i backen osv.
  • Senap
    Svar på #6174
    Japp, och på vintern ligger ju skorna och blir iskalla om de inte sitter på fötterna. Inget jag vill sätta på min son efter några timmar. Bättre att låta de vara på så de håller sig varma.
    Jag funderade på Simple Worlds åkpåse eftersom den har dragkedja så man kan öppan vid fötterna. Men  S vägrade åkpåse och ville springa halva tiden så jag struntade i det
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Noiis
    Lille Mammsen skrev 2008-08-09 01:20:45 följande:
    Avis va
    Aaaa inte så lite avis heller Men jag är bra nyfiken på hur man lyckas spendera 14.000 på en gecko Eller 15 som du hihi

Nån som fått svar från henne???

Gällande byta till sittdel så gjorde jag det när noa var 3 månader. Men jag har bytt tillbaka till liggdelen nu. Noa älskar att stå och när han blev arg eller vart över trött så satte han upp fötterna på liggdels plattan och sköt ifrån..... Vilket resulterade i att han hade huvudet i suffletten. Och att ha selen på hela tiden tyckte jag blev små jobbigt så han får vänta lite till med sittdelen
  • Lille Mammsen

fröken ida skrev 2008-08-09 09:10:31 följande:

Ja jag trodde barnvagnsbegäret skulle försvinna när jag köpte min bugga men jag suktar fortfarande efter andra vagnar som UJ och Quinny. Sen har man dessutom sug efter alla assocearer till buggan. Det är tufft att vara Bugabooägare.
    det är tufft att va UJ ägera oxå!! massa klädslar blir det....
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14