• Poppy Lee

Konstiga saker hemma hos andra människor

Satt och tänkte på hur mycket konstiga saker andra familjer har för sig, kanske framför allt såsom det märktes när man själv var barn. Som till exempel:

- Kompisen vars familj hade ett helt våningsplan i sitt pyttelilla hus obebott och endast bestående av möbler övertäckta med vita lakan.

- Att man inte blev bjuden på mat hemma hos vissa kompisar när man var där och lekte, utan fick sitta kvar med tom mage på kompisens rum medan den åt med sin familj

Vad säger ni, har ni några underliga historier eller inblickar i andras familjer ni vill dela med er av? Nyfiken!

• Svar på tråden Konstiga saker hemma hos andra människor
  • Tullemi

Finns en gris man kan sätta i badrumsskåpet. Den reagerar på ljus så när nån öppnar skåpet så grymtar den högt .

• Urpan

TS, det kanske är dags att döpa om tråden. "Konstiga besökare hemma hos folk"...för vad är det för människor som snokar i andras skåp?

Är ni inte uppfostrade för fem öre? Sjukt beteende om ni frågar mig!

• Sandrine

Vad är det ni kollar efter och vill veta när ni öppnar andras badrumsskåp? Det gör mig inget om nån vill kolla på min tandborste, huvudvärkstabletter och rengöringskräm, men varför?

• FruSundahl

Vad är det som är så intressant i andras badrumsskåp då?
    Vad förväntar ni er att hitta?

Minns en sak från när jag var liten. Det var en mamma som var väldigt överbeskyddande och vi tyckte väldigt synd om killen. Nej ingen liten kille på 5-6 år utan 15 år. Han fick inte äta popcorn och nötterf ör sin mamma, för dom ska barn undvika ett tag hade hon hört. (Tror inte källan menade i 15 år..)

• Minnie69

Pingisbollarna och ljudliga grisen borde väl vara ett härligt partytrick tillsammans då

Shelly skrev 2008-09-07 21:27:04 följande:
    Det finns de som tycker att det är roligt att ta ner badrumsskåpet innan gästerna kommer, tömma det, lägga det ner, fylla det med ping-pongbollar eller frigolitbitar, stänga luckan, hänga upp det och sen se om någon av gästerna.......
    bambigirl skrev 2008-09-07 21:29:14 följande:
    Shelly: Man kan ta en pappskiva mot badrumsskåpet, fylla längst upp med pingisbollar och stänga dörren, dra bort skivan. Det har vi tänkt göra till nästa fest, skönt att slippa ta ner skåpet
    [/citat]Finns en gris man kan sätta i badrumsskåpet. Den reagerar på ljus så när nån öppnar skåpet så grymtar den högt .
  • Tullemi

Hehe, det var nog sista fetsen man hade med den "stackarn" som öppnar skåpet Nöff nöff plipp plopp nöff nöff.....x300 ggr

Minnie69 skrev 2008-09-09 10:42:21 följande:
    Pingisbollarna och ljudliga grisen borde väl vara ett härligt partytrick tillsammans då
  • Minnie69

Ja, det är nog inte så att den personen vill komma tillbaka. Å andra sidan lär han/hon tänka sig för innan det snokas nästa gång

• LovelyMeLovelyYou

Något jag tycker är kul med andra människor är när de säger att de har det jättestökigt hemma, och så ligger där typ två tidningar på bordet och står två glas i diskhon... När det är stökigt här hos oss, ja då kan man knappt komma fram...

• Minnie69

Ja, det är skumt. Stökigt för mig betyder att man behöver sixacka sig fram enligt en utstakad bana för att inte riva ner något i röran

• Tullemi

Stökigt är ett väldigt relativ ord . Min stök-gräns är låg och kan motsvara ett par tidningar och några klädesplagg...hua.....

Svar på tråden Konstiga saker hemma hos andra människor