• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Liiza
    Shoppingtokig skrev 2008-08-20 17:35:32 följande:
    Var på H&M idag och skulle köpa ett rött läppstift, såg då att IsaDora hade "inliner kajal" i en ny färg. Har inte testat med ljus kajal innan men tänkte att det kanske skulle pigga upp mina ögon lite, vet att några här använder det (även om det är andra märken). Köpte iallafall färgen " 56 Blonde", ser nästan hudfärgad ut. Är det någon som har testat den?
    Jag har testat
    Isadoras hudfärgade inline kajal,
    jag gillade den

(men jag har inte testat MUS eller FACEs pennor
    så jag har inget att jämföra med iofs...)
  • Shoppingtokig
    Liiza skrev 2008-08-20 17:53:52 följande:
    Jag har testat Isadoras hudfärgade inline kajal, jag gillade den (men jag har inte testat MUS eller FACEs pennor så jag har inget att jämföra med iofs...)
    Ok, låter bra, ska testa den imorgon då jag gör mig iordning Sminkar mig fortfarande inte så mkt (bara mascara & läppglans), men det är väl dags att ta tag i det snart då färgen börjar blekna i ansiktet
  • Linny
    Var på H&M idag och skulle köpa ett rött läppstift, såg då att IsaDora hade "inliner kajal" i en ny färg. Har inte testat med ljus kajal innan men tänkte att det kanske skulle pigga upp mina ögon lite, vet att några här använder det (även om det är andra märken). Köpte iallafall färgen " 56 Blonde", ser nästan hudfärgad ut. Är det någon som har testat den?
    Nej inte testat. Använder "vanilla" från Makeupstore
  • Shoppingtokig
    Linny skrev 2008-08-20 19:57:24 följande:
    Nej inte testat. Använder "vanilla" från Makeupstore
    Är den typ "satinvit" el vilken färg liknar den mest?
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-08-20 20:01:28 följande:
    Är den typ "satinvit" el vilken färg liknar den mest?
    vaniljfärgad Typ lite ljusgul som riktig gräddig vaniljglass (carte d´ors tex)
  • Shoppingtokig
    Linny skrev 2008-08-20 20:02:31 följande:
    vaniljfärgad Typ lite ljusgul som riktig gräddig vaniljglass (carte d´ors tex)
    Ok, då fattar jag Med satinvit tänkte jag att den var lite skimmer i
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-08-20 20:05:56 följande:
    Ok, då fattar jag Med satinvit tänkte jag att den var lite skimmer i
    Har inte sett en sådan. Men regeln är annars att aldrig ha en helt vit utan hellre en med lite gult i. Ögonvitorna är sällan kritvita och om du har helt vit penna så ser ögonvitorna gula ut. Med en ljust gulfärgad så ser de vitare ut
  • Knott

Shoppingtokig: Jag har FACE:s variant och har kikat på IsaDoras, tycker att det ser ut att vara samma färg sådär vid en snabb koll, så den är nog fin!

Linny: snyggt som vanligt! Jag har ställt om till höst nu rent mentalt så jag är mer tillbaka på det mörka igen...

• Fluffguf
    Vad bra att du skrev det, jag vill ha en ljus kajal, men jag har ingen lust att lägga massor på den
    Life's beautiful with Fluffguf
  • Shoppingtokig
    Fluffguf skrev 2008-08-20 22:08:46 följande:
    Vad bra att du skrev det, jag vill ha en ljus kajal, men jag har ingen lust att lägga massor på den
    Tror den kostade 69kr
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!