Inlägg från: ingridlinnéa |Visa alla inlägg
  • ingridlinnéa

    Skövdemammorna 2006. Del 10

    emelie- nej det är den systern som bor i falköping...over there

    nu ska jag åka in och köpa en sits till cykeln.

    klippning har jag ingen aning om...johan klippte sig på klippoteket innan bröllopet och det gick på 450 tror jag.
    kramar

  • ingridlinnéa

    jenny- vad kul med alv, jag har börjat drilla mina små killar med emil och dem nu....men iår får det bli high chaparall för det har min man önskat i flera år nu.

    detta är min sista arbetsvecka innan semestern, ska bli såååå skönt, fast vi har en massa hemmajobb att göra, planera tomten, målahuset, tapetsera ja i oändlighet får se hur mk vi hinner.

    Jag har två bröllop att gå på nu i sommar, johanssyster då och så m in kompis maria som skulle gifta sig veckan efter oss men som fick boka om till den 16/8 pga av en hemsk bilolycka i familjen.
    men nu har det börjat rätta sig till så nu kör de igen, ska bli så mysigt med bröllop.

    massa kramar!

  • ingridlinnéa

    Hej hej ja här har det inte varit mkt action!
    Emelie- åh vad roligt med bröllop, längtar till jag ska iväg på sånna festligheter, letar klänning för fullt.
    Vi arbetar i trädgården, johan och hans bror gräver upp runt hela huset...nu ska allt bli gräsmatta och lite slänt här och där
    idag ska jag handla lite och tvätta bilen infös ev. försäljning, vi ska slänga ut den på annons, behöver något lite större.
    I helgen blir det nog en sväng till tyskland, inhandla lite inför det kommande bröllopet. annars njuter jag av semester...har haft fullt upp hitills.

    Grillning här kanske blir lite krångligt med tanke på alla hålor och att allt är uppgrävt...
    hoppas nån annan kan förbarma sig över det så vi får träffas snart, annars får vi ta en fika på stan eller middag.
    kramar

  • ingridlinnéa

    emelie-boråsdjurpark vad kul, hoppas ni får bra väder!
    Idag ska vi ta en sväng in till falköping och kolla deras utbud på festklänningar.
    johan och hans bror grejar och gräver och planerar förfullt ute det är såå roligt att se en riktig tomt växa fram.
    sandra-kul att hitta sånna små roliga ställen i överkomligt avstånd.
    vi har löst säsong på sommarland så det är nya lekparken för grabbarna här...fördriver ju iaf några timmar när man inte har så mkt att göra, men nästa vecka ska det bära av till high chaparall med killarna och se om det är uppskattat, nästa år får det nog bli astridlindgrensvärld.

    kramar

  • ingridlinnéa

    hej hej ja så var det med värmen, stod och tvättade av bilen och så huxflux började det att regna!
    men det går nog över snart så då får man kasta sig ut igen och greja
    Emelie- hur var festen i lördags då?
    jag var ganska "trött" under lördagen...hihi
    på vägen hem på natten körde vi på ett rådjur i nerförsbacken här innan häggum nån minut innan satt vi och pratade om just det, att det var ganska längesen henke körde på något och så smack! hon överlevde ett tag oxå och han hade inget att slå henne med, och det hade han nog inte klarat annars heller sa han så vi ringde ut en kompis som e jägare men hon hann dö innan han var på plats, lite otäckt så sen kunde jag inte sova på en stund...sen somnade jag som en stock så johan fick ligga vaken till halv 6 och lyssna på mitt fyllesnarkande.

    nån som har några roliga planer i dagarna då?

  • ingridlinnéa

    Idag verkar iaf sommaren ha kommit för att stanna! imorgon åker vi en sväng till high chaparral, idag blir det att greja klart i trädgården ooch sen i em ska vi nog åka och kolla på traktorracet i odensåker.
    Nu bär det av ut!
    Kramar alla!

  • ingridlinnéa

    hej hopp alla glada i värmen! jobbar tyvärr den 25:e så jag får tacka nej, hade varit jätteroligt annars.
    Igår blev det tapetsering av williamsrum, så nu ska det "bara" upp lister och så allting annat på övervåningen innan det e inflyttningsklart men det rör på sig iaf.
    vi var påp high caparral i torsdags, inget jag kan rekomendera iaf inte i den värmen.
    nästa år blir det alv eller nått istället.
    nu ska jag busa med killarna igen. kramar kramar

  • ingridlinnéa

    Petra, fy vad tråkigt med fölet.

    Här har vi gått lite utan blöja men utan nått vidare resultat...mest pölar
    så vi väntar nog ett litet tag till innan vi tar tag i det ordentligt.
    trots finns det gott om...kanske oxå skulle prova en stol, har en grabb som ser riktigt sur ut när man säger till honom, det har han fått efter pappa..hihi.

    hanna, hur mår ni nu då?

    massa kramar

  • ingridlinnéa

    tycker sååå synd om dig carro, du drabbas verkligen av allt stackare...fast nu slipper du ju bära flyttlådor och sparar en veckas semester
    Nu ska vi tapetsera i Astonsrum...blir blått och sen ska vi fota honom i lastmaskinen och beställa en stor canvas och sätta upp på ena väggen.
    massa kramar alla

  • ingridlinnéa

    hej alla! den 12 oktober kl. 17. 30 är ni välkommna hem till oss på meandi party, det är självklart inget köptvång utan bara en rlig grej för att umgås lite, värdinnerabatten är INTE bastead på om nån köper nått eller ej, men de har fatiskt riktigt rliga och bra kläder, det skulle komma nyheter tills dess oxå.
    ni kan ju skriva en liten notis här i tråden, jag påminner lite längre fram.
    nu ska jag försöka vakna lite här, har i princip inte sovit nått inatt.
    kom hem ifrån jobbet och efter nån timma vaknade aston och blödde näsblod så sen har han "sovit" i vår säng med resultat att jag inte har fått sova nått.........-ser fram emot helg!!!!!!!!!!!!!!
    massa kramar

  • ingridlinnéa

    jättetråkigt hanna, men du måste ju göra det som är bäst för dig och filip! Jag ringer dig nån dag i veckan så pratar vi.
    ha det gott!
    och alla andra oxå!

  • ingridlinnéa

    hej hej, ska som sagt på kräftskiva på matfestivalen men jag vet inte tiden än, men annars syns vi säkert på stan senare när vi beger oss in dit.

    idag är det synd om mig, har haft sån migrän i 2 dagar och nu kom förklaringen...idag fick jag en allergichock...eller jag början till, har klinader utslag lite här och där och magen är helt kass! har tagit medicin nu så jag hoppas det stannar vid detta och inte blir värre som det blivit förr när jag fått åka akut in till kss. har inte haft ett sånt här anfall på mer än 2 år och kan i nte komma på nått som jag ätit som kunnat orsaka det....
    försöker syssersätta mig lite nu för att inte klia ihjäl mig!

    Vi köper alltid våtservetter på gekås, annars är det väl lite barnkläder, overall, regnkläder och så.

    kramar alla

  • ingridlinnéa

    vi har oxå en dräkt ni kan låna om ni vill, bara att höra av dig om du har vägarna förbi, en 86 eller 92 men den passa aston iaf... blå men man ska ju inte vara så genusbunden
    kramar

  • ingridlinnéa

    Mia gud vad kul! grattis så mycket och hoppas allting annat löser sig! fy vad otäckt med blodförlusten, hur fick du det?
    Var du illamående med oliver sådär i början?

    Jag sitter och ser framemot att åka till jobbet om en och en halv timma...gud vad jag tycker det e jobbigt med alla dessa kvällar men hoppas att det kan lösa sig snart, måste bara beklaga mig över det lite...ska väl egentligen vara glad att man har ett jobb men det känns som man missar så mycket med familjen.

    Petra, gud vad gott med sol, bad och värme! lite avis är jag allt, jag och johan ska försöka åka 10 dagar i vinter utan barnen.
    Annars är det bra här, william krupphostar på nätterna men är pigg på dagen tillskillnad från sin mor och far

    Massa massa kramar alla

  • ingridlinnéa

    Fy vad otäckt hanna! stackars lille killen,vad tror de att det kommer sig? att han inte klarar den nya maten eller?

    Nu ska jag snart väcka på alla mina killar så ska vi åka till dagis, de tycker det är jätteroligt nu så nu ska vi ha dem där m inst tre dagar i veckan så de får lite kontinutet i det, aston hade börjat ta mycket mer plats på dagis så fort william och de andra "stora" barnen hade slutat...så nu tycker väl han att han är storkille där.
    Annars försöker jag hitta ett annat jobb, blir alldeles för jobbigt för oss att jag jobbar kvällar hela tiden och kan jag inte få flytta till dag snart så får det bli att byta yrke helt.
    Jag har ju inget emot att jobba kvällar då och då men att alltid göra det har visat sig blivit alldeles för jobbigt, jag får inte sova ordentligt så det känns som jag alltid är sjuk! och man får inga rutiner med barnen och måste förlita sig på att johans mamma ställer upp och det gör hon ju för hon är en riktig pärla men jag vill inte att det ska behöva va så, skulle vilja unna mig att ha barnvakt när jag och johan ska hitta på roliga saker istället för en MASSA måste tillfällen. Är såå jävla nere nu över det så ja måste ändra vår livssituation...

  • ingridlinnéa

    Hej hej alla, denna helgen har varit förhållandevis lugn med tanke på allt ståhej som varit i staden.
    Var inne på matfestivalen i fredagskväll och en stund med baren på dagen i lördags, ja barnen var ju med på fredagen oxå men det var ju så himla mkt fylla så vi var inte där så länge.
    När aston och willima kommer i den åldern kommer jag vara en urpinsam morsa som springer omkring på stan och spionerar och jag kommer insistera att hämta dem! Är helt förbryllad över alla dessa fulla barn som spyr och muckar med alla...tänka vad illa det kan gå. såg ingen polis som pratade med dem heller utan de stod mest och pratade med nyktert folk tyckte jag.
    det var en jag såg som fick hjälp av morsor o farsor på stan.

    idag ska vi käka lite kräfor och ha en mysig söndagskväll när barnen har lagt sig, nu är de ute och leker...springer iväg o kollar dem då o då när jag inte hör dem...oftast hörs de
    snart dags för bad o lite kvällsmat.

    Jag ska köpa en ny ljudbok oxå o ha till jobbet i veckan, har precis lyssnat klart på asyl...ingen bra bok att ha på jobbet, stog ju och smålipade när det var som värst

    emeli- vad kul att du trivs så bra på nya jobbet, du ska inte tillbaka till skultorp nu då, fia på williams dagis är ju gravid så hon borde ju behöva en ersättare såsmåningom.

    Nu har petra det gott och solar o njuter då, är inte avis alls...det e ju skönt med gråmulet och regn oxå

    Hanna- då är ni snart hemma då, hur mycket kommer ni ha filip hemma när han bor hos stödfamiljen? Hoppas ni kan ha honom hos er sen, kan inte tänka mig hur svårt det beslutet är men det är ju skönt att ni känner er trygga med den familjen, då vet ni ju att ni gör det bästa för filip.

    Massa kramar alla

  • ingridlinnéa

    petra- tråkigt med magsjukan, men skönt att ni hade det bra ändå...är verkligen semestersugen nu.

    Inatt sov Aston nån timme i taget och däremellan skulle han ha vatten och nappen och allt möjligt han tjatade om när jag bara ville sova! William är småfebrig så han är hemma från dagis, de skulle ha sig första gympa idag men det missade han. hoppas det är snart igen.

    Emelie- inget roligt att vara sjuk, jag var det förförra veckan och johan förra och nu var det williams tur. Hoppas du kryar på dig snabbt, skickar lite krya på dig kramar.

    Hanna- just nu är tyvärr inte trollhättan aktuellt, jag och johan jobbar mot varandra så helgerna är fullspäckade. Delvis vill vi ju umgås några timmar på veckan och så kommer vår trappa nästnästa vecka så vi har en hel del att göra innan vi kan slå upp den så det blir att ta ett ryck på övervåningen igen.

    ÄR SÅ TRÖTT PÅ KVÄLLARNA, men konstigt nog blev jag väldigt glad och lättad över att jag fick vara kvar iaf. Och det är ju absolut inte jobbet jag misstrivs med det är ju mest tiden ifrån familjen.

    Mia- hur känns det denna gången; stor skillnad från oliver eller samma?

    jenny- Antar att du går som på nålar nu, ska bli sååå spännande och se vad det är för en liten därinne, tycker tiden har gått väldigt fort för dig men det e klart det tycker man väl kanske inte själv, iaf inte sista veckorna.

    massa kramar alla

  • ingridlinnéa

    Hanna- gott för din mamma och bli lite bortskämd
    Ibland blir ju faktiskt misslyckade bak riktigt goda oxå...form o färg är inte allt.

    petra- hoppas det går över snart, här har william spytt 2 ggr idag, han blev jätteslö vid 11 tiden och sen vid 13 så kräcktes han första gången och andra vid 15 kanske och nu mår han relativt bra igen. Han har ju haft feber hela veckan men först nu kräktes han, kanske inte har nått sambad ens.
    När får ni svar på era prover?

  • ingridlinnéa

    Oj snart stänger denna tråden oxå! gud vad tiden går fort!
    passar på att öpna en ny medans man fortfanade kan lägga länken här i !
    återkommer snart!

Svar på tråden Skövdemammorna 2006. Del 10