• Izcee

    Skövdemammorna 2006. Del 10

    Då har ytterligare 3 månader gått och vi är inne på 10:de tråden.

    Här är vi mammor i Skövde med omnejd...

    Vi är ett härligt mammagäng, som snackar här inne och försöker träffas nån gång i månden på mamma/barn fika.

    välkomna gamla som nya....

    De fyra sista trådarna:

    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22986017.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m26066194.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m28958592.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30575930.html

  • Svar på tråden Skövdemammorna 2006. Del 10
  • emli77

    Hej hej!
    Tittar in en liten sväng...

    Jag tänkte jag skulle ta mig till Sandra på måndag... Är det någon mer som ska åt det hållet så kan vi ju samåka! NÅGON?

    Här har första veckan på mitt "nya" jobb avverkats. DEt har gått jättebra och jag trivs bra. Å Lina stortrivs på sin förskola också och det är så himla skönt. Hon säger ingenting när man lämnar henne, utan det går bra att säga hej då och hon traskar in till de andra *skönt*(Det är ju mycket möjligt att det kommer ett litet bryt senare men då får vi ta det då. Jag vet ju att tjejerna är jättegoa så det kommer nog inte vara några problem då heller...)

    PETRA!!! Är det redan dax för resan! Va skönt! Jag är knappast avis... Hoppas ni får en riktigt härlig och trevlig semester!

  • pemi

    Vad skönt emli att jobbet går bra, brukar se din bil. Härligt att även dagis fungerar!!!!

    Här älskar alva dagis nu! Så himla skönt! Inen gråt vid lämning sista veckan heller.

    Ja nu närmar sig resan med stormsteg! Börjar få lite resfeber, men inte alls som förra året. Har lite panik över bikini bara, min ena har nog råkat "krympa" en aning (eller om möjligen jag växt...) så jag skulle behöva en ny, men det är inte direkt säsong för det nu. *suck* Tänkte skaffat en solskyddsdräkt till alva att byta med också (hon har en) men det har vi heller inte hittat, så vi får varva baddräkt + hög spf med solskyddsdräkten, det går säkert bra det också.

    Ser fram emot att slippa laga mat i en vecka och kunna gå och hämta goda drinkar i baren.


    ♥ (¯`°?.¸ ♥Alva♥¸.?°´¯) ♥
  • Puppie76

    pemi ni kan låna Ellas solskydddräkt från lindex om ni vill... är i storlek 86/92 tror inte att vi kommer att bada ngt de närmsta veckorna iallafall! Önskar er en underbar semester i vilket fall....

    Skönt att även era gillar dagis.. vi hade heller inga problem att lämna Ella efter sommaruppehållet!

    Ha en fortsatt trevlig helg allesammans!

  • ingridlinnéa

    vi har oxå en dräkt ni kan låna om ni vill, bara att höra av dig om du har vägarna förbi, en 86 eller 92 men den passa aston iaf... blå men man ska ju inte vara så genusbunden
    kramar

  • emli77

    Hej hej!
    Vi har snurrigt nätverk därhemma... Det är inte att lite på utan funkar bara ibland...
    Så jag fuskar på jobbet... Men det jag ville säga var att om det är någon som ska till Varnhem ikväll så kan vi kanske samåka. Hör av er i så fall! Jag kör hemifrån lite innan 18!

    KRAM KRAM

  • Izcee

    Hej hallå tjejer... Ber om ursäkt för min otroligt låååånga frånvaro här... vi har haft det ganska så hackigt här hemma den senaste tiden, först fika jag åka in på akuten för massiv blodförlust och har gått må massor med medeciner för det... nu känner jag mig mycket bättre och det har ÄNTLIGEN slutat blöda.. efter det har vi haft riktigt jobbiga familjeproblem här hemma, men det känns som att det är påväg att börja reda upp sig.

    Eftersom några av er redan har varit inne och snokat lite hos mig (och eftersom att jag inte sticker under stolen med det heller) så kan ag nu glatt berätta att Oliver ska bli storebror :D Vi är självklart jätteglada!

    Tänker på dig Hanna :) Kämpa på om du känner att det är värt det och om det är det du vill och behöver. Behöver du någon att prata med vet du var jag finns :)

    Jag är riktigt avis på dig Petra... vill också åka :p

    Om ni ursäktar ska jag hälsa på den där trevliga toaletten igen (fasikens vad illa man ska må)

  • ingridlinnéa

    Mia gud vad kul! grattis så mycket och hoppas allting annat löser sig! fy vad otäckt med blodförlusten, hur fick du det?
    Var du illamående med oliver sådär i början?

    Jag sitter och ser framemot att åka till jobbet om en och en halv timma...gud vad jag tycker det e jobbigt med alla dessa kvällar men hoppas att det kan lösa sig snart, måste bara beklaga mig över det lite...ska väl egentligen vara glad att man har ett jobb men det känns som man missar så mycket med familjen.

    Petra, gud vad gott med sol, bad och värme! lite avis är jag allt, jag och johan ska försöka åka 10 dagar i vinter utan barnen.
    Annars är det bra här, william krupphostar på nätterna men är pigg på dagen tillskillnad från sin mor och far

    Massa massa kramar alla

  • Lisa123

    Hej!
    Sitter också på jobbet och fuskar lite... behövde en liten paus kände jag! Hoppas att allt är bra med er. Vi har haft en härlig helg i Norrköping, hälsat på Niklas syster och de 800 grisarna som finns på gården. Men Albin var mest faccinerad av traktorn som han fick åka och kattungen som jag ville ta med hem...

    Grattis Mia, till bebisen i magen! Vad roligt! Men vad jobbigt det låter med blodförlust och allt, hoppas du mår bättre nu!

    Emelie: Jag ska inte till Sandra ikväll då jag hade mitt party förra veckan, men det finns några fina kläder så jag hoppas ni får en trevlig kväll!

    Kram Lovisa

  • pemi

    Hej allihop!

    Grattis Izcee till bebben. Vad otäckt det lät med sådan blodförlust, hoppas du repar dig snabbt nu!

    > ingridlinnéa, jobbigt med krupphosta.

    > emli, hoppas ni får ordning på er dator, det kommer fortfarande skumma länkar från din msn (när du är offline).

    > Lisa123, kul med norrköpingsbesök, kan tänka mej att Albin gillade traktorerna, har en bil/traktortokig tjej här också.

    Jättesnällt både puppie och ingridlinnéa om erbjudande om solskyddsdräkt, men vi hade tur! Hittde en på rea (lindex) idag för 99:-. Hittade en bikini till mej också, men det på solällan så den blev "lite" dyrare.

    Nej nu ska jag ta tag i packningen. Gått lite trögt med den biten...

    Ha det jättebra allihop! Det ska vi ha!

    Kram!!!!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥Alva♥¸.?°´¯) ♥
  • Storasyster yster

    Izcee: Grattis till bebben i magen   Usch, det lät otäckt med den där blödningen

    Själv sitter jag bara här och väntar...och väntar...och väntar   Är i 38+3 nu och är sååå trött på att vara gravid.

Svar på tråden Skövdemammorna 2006. Del 10