Inlägg från: LumLumLum |Visa alla inlägg
  • LumLumLum

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Har sytt solhattar. Nu får det vara bra med solhattar ett tag igen. Satt imorse och skrev en lång lista på vad jag ska, och vill, sy. Frågan är ju bara som vanligt, hus ska man få tiden att räcka till? Undrar om jag kan övertala sambon till att få packa med mig symaskin och tyger när vi ska till sommarstugan. *fniss*

lumlumlumlum.blogspot.com/

• LumLumLum
    Lilltå skrev 2008-06-15 16:43:25 följande:
    Klart du skall ta med symaskinen! Tror jag gör det när vi åker till fjällen faktiskt....
    Har jag något att säga till om så. Frågan är bara vad som ryms i bilen. Vi har ju bytt ner oss lite i storlek vad gäller bagageutrymme från Volvo 745:a till en Toyota Avensis. Viss skillnad i packmängd där om man säger så...
  • LumLumLum
    fante skrev 2008-06-15 19:54:16 följande:
    Ett litet tips: Man kan dammsuga symaskiner Både overlocken och den vanliga klarade av det hos mig Och vad rena de blev Men man kan gärna ta bort alla trådrullar först så slipper man dra ut flera meter tråd ur dammsugaren
    Det tror jag tom står i instruktionsboken till min att man kan göra ibland.
  • LumLumLum

Jag försöker blogga mina grejer allt eftersom dom är klara. Annars skulle det aldrig bli av att blogga om dom. Så funkar jag. Ska jag läsa andras blogginlägg så kvittar det. Fast det vore ju trevligt om alla var uppe och bloggadfe vid femsnåret på morgonen så att inte läsningen tog slut så fort när man inte kan sova och sitter här vid datorn istället. *skratt*

• LumLumLum

Puh! Nu har jag ägnat en lång stund åt att röja ur en garderob där vi under snart nio år som vi ott i huset bar samlat en massa prylar och skräp. Nu ska mina sygrejer in i den så jag slipper ha alla tygerna utspridda i diverse skrymslen i hela huset. Och gud så skönt det ska bli att kunna få undan alla grejer när man sytt på ett smidigt sätt och slippa ha allt ståendes i köket.

Dessutom har jag sytt mitt livs första par byxor, och det gick ju det med. Kanske vågar mig på fler i framtiden.

• LumLumLum
    morvern skrev 2008-06-22 17:46:01 följande:
    tips till er som bor i örebro-trakten; Calletex har rea på tyger, trikå/joggingtyger för 25:-/m och mudd (rätt dålig kvalle iof) för 10:-/m. Ja, det mesta i klädtygsväg för 25 el 40:-/m. Hann inte handla så värst för sambon var med :( Tyyypiskt.
    Var där och handlade för ungefär två veckor sedan och fick med mig lite smått hem. Fast det mesta hittade jag inte i rea-tältet utan till ordinarie pris *oups*
  • LumLumLum
    Pejgan skrev 2008-06-22 17:33:52 följande:
    Nu försvinner jag från nätet ett par dagar för operation. jag önskar er alla ett par goda dagar så återkommer jag med nya krafter i nästa vecka någon gång!
    Lycka till!
  • LumLumLum
    Idizen skrev 2008-06-22 20:31:12 följande:
    har rockat ugglor x 2Har calletex någon webbsida med försäljning? var ligger det egentligen?
    Tror inte Clletex har ngn hemsida. Det ligger vid Mariebergs köpcentrum, i samma lokal som en blomsteraffär som jag just nu inte kommer på vad den heter. Strax brevid Expert stormarknad.
  • LumLumLum
    LumLumLum skrev 2008-06-22 21:23:18 följande:
    Tror inte Clletex har ngn hemsida. Det ligger vid Mariebergs köpcentrum, i samma lokal som en blomsteraffär som jag just nu inte kommer på vad den heter. Strax brevid Expert stormarknad.
    I Örebro ska väl tilläggas, om det inte framgått tidigare.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle