-
Tack.Armine skrev 2008-07-01 10:00:32 följande:Vilka snygga kläder du gjort. Har fortfarande inte sytt någon medeltidaklänning till mig själv. Maken lägger beslag på symaskinen då han måste sy kläder till ett lajv. Men jag får ta det senare.
-
Ok, tack. Får klura lite och testa mig fram. I värsta fall får jag väl sätta hängslen på kjolen om den inte vill sitta uppe.
-
Sådär. Nu har jag lyckats knåpa ihop en kjol hela vägen från design till mönster till färdig produkt. Dock inget avancerat.
lumlumlumlum.blogspot.com/
-
Det beror på vilket slags tyg som används, om det rispar i kanten eller inte.car skrev 2008-07-01 13:42:10 följande:sicksackar ni era delar innan ni yr?
-
Mina barn är inte lika stora som andra barn.
Sydde en t-shirt till tvååringen ikväll, som satt jättebra på sjuåringen. *skratt* Finns att beskåda på bloggen, där jag _inte_ säljer något.
lumlumlumlum.blogspot.com/ -
Hemkommen från några underbara semesterveckor och har nu uppdaterat bloggen med lite smått och gott. lumlumlumlum.blogspot.com/ Ni har skrivit mycket och jag har skummat igenom det mesta. Härligt att ni varit så produktiva sommaren till trots. På måndag är vardagen åter och jag ska försöka få lite flyt i syendet igen.
-
Bibbi är verkligen toppen! Skickade iväg en beställning till henne igår eftermiddag, och idag landade grejerna i brevlådan. Snacka om service! Nu har jag nya tvillingnålar, så nu kan jag sy igen.
-
Haha, jag är också rätt skadad av den här tråden. Drömde häromnatten om det där Ikeatyget det pratades om här i tråden, med landskapsmoiv. De var en tjej här i tråden som köpte upp alla bitar sådant hon kunde få tag i. Och alla var jätearga på henne för hon sydde inget av det. Hon rev dom till mattrasor och stickade av dom. Kanske är tur att jag inte vet vem det var.Gekko skrev 2008-08-07 13:50:21 följande:Hmmm, jag är nog lite skadad... Håller på att slå in en present till en ettåring och märker plötsligt att jag håller på att mönsterpassa de glesa små prickarna på pappret! Min sambo frågar torrt om jag även tänkt fålla kanterna innan jag tejpar!
-
Nu har jag rockat. Kräftor.
lumlumlumlum.blogspot.com/
-
Uppdatering i bloggen. Äntligen har jag fått något sytt efter ganska lång stiltje. lumlumlumlum.blogspot.com/