-
Lilltösen har ett midjemått på knappt 50cm (48 eller så) Till henne klipper jag midjemudden (SoS) 32cm, inklusive sömnsmån och det har blivit bra.madebyinferno skrev 2008-08-19 20:05:49 följande:Skyller på att jag har feber, men om jag ska sätta en mudd (från MG eller Sos) på brallor till tösen, säg att hon har midjemått på 50 cm, hur lång bör jag då göra mudden??? -50-70% känns lite väl mycket lr??? 50% blir ju bara 25cm, är inte det lite väl lite??
-
Jag har två exemplar av Ikeas ygsax. Den första fick jag samtidigt som jag fick min symaskin, i 30-årspresent. Den har varit helt suverän. Dock blev den slö när jag klippte tjockt grovt ylle med den. Med tanke på priset på saxen orkade jag inte ens fundera över att slipa den utan köpte helt enkelt en ny. Som är värdelös. Den klipper ojämnt och en bit i mitten av saxen vill inte klippa alls.
Så man kan ha tur, men man kan också ha otur. Själv ska jag se mig om efter en ny tygsax. -
Extremt breda tycker jag. Fast jag har å andra sidan väldigt smala barn.Pillan81 skrev 2008-08-21 19:12:53 följande:Någon som vet hur Allt om Hndarbetes mönster är i storlekarna?? Stora, små, breda??
-
Senare nummer. Från 2007 och 2008.TeDrickaren skrev 2008-08-21 20:16:21 följande:Är det tidigare el senare nummer du menar??Jag ifs bara nummer fram till 2006
-
Sydde en t-shirt till tvååringen för ett tag sedan, tog stl 70 på bredden och 90 på längden. Den blev kort och bred ändå.TeDrickaren skrev 2008-08-21 20:43:25 följande:För de tidgare tycker jag är lagom i strl har också en tunnis till dotter.
-
Ibland fyndar man. Håller på att röja ur vårt förrådsutrymme för en sorstädning, och vad hittar jag där bland allt skit om inte tre örngott. Två med John Blund på röd botten och ett med Dunderklumpen på blå botten.
Alltid något.
-
Och när jag röjde vidare hittade jag en elefantklänning i original. Pyttepytteliten.
-
Lines underbarn skrev 2008-08-31 17:53:28 följande:
Vet att det ska finnas en samlad måttabell nånstans, men hittar inte. Kanske nån har ett huvudmått på ett barn på 2,5 år?Min, snart 2,5 åriga dotter, har ett huvudmått på 48 cm. -
Någon som vet vart jag kan hitta ett mönster på en kappa (för barn) i stil med denna?
www.tradera.com/60_TALS_MONSTER_for_BARN_med_BESKRIVNING-auktion-70995234 (Inte min auktion)
Hade tänkt bjuda på den här, men glömde bort den. -
Godingmamma skrev 2008-08-31 19:00:04 följande:Svar på #4201Jo, jag såg att det var 6 år på det där. Och jag är ute efter typ 6-7 år. Min tös fyller snart 7, men är så smal. Det är lättare att förlänga ett lite mindre mönster än att hålla på att ta in ett lite större.
Vilken storlek är du ute efter? Såg i auktionen att det sod 4-12 år men så gamla mönster var oftast i en storlek per paket och just det där var ju för 6år....