-
Nästa gång är 7-9 november. www.syfestivalen.se/Lilltå skrev 2008-06-23 18:30:44 följande:kista är det nästa gång.tillsammans med antikmässa tror jag.
-
Mimmi 71 skrev 2008-06-23 19:10:10 följande:
Lum: Vad bra att du sa detta för jag hade siktat in mig på 3-4 oktober. Det verkar som de har bytt datum. Trist förståss för jag hade tänkt att fira min födelsedag där och inte ha alls dåligt samvete för att köpa alldeles för mycket tyg och sybehörTur för mig att dom ändrat datum då, för annars hade det krockat med stora tösens sjuårsdag. -
Ikväll orkar jag inte sy. Håller på att sy upp medeltidskläder till familjen inför Hova Riddarvecka v28 där min sambo ska vara med och smida. Planen för kvällen var att sy upp en kjortel till honom som han ska ha dagtid vid smidet. Men jag är så totalt slut efter att i två dagar varit med stora dottern på ridläger (idag var det dessutom lång uteritt vilket innebar en väldigt lång promenad för oss föräldrar), så jag tänker däcka på soffan med en kopp te istället. Så nu hoppas jag på mycket liv här i tråden under kvällen så jag har något att roa mig med.
-
Det är tredje året vi är med där. Fast vi har nog varit dit som besökare nästan varje sommar, typ halva min släkt bor i Hova.mian71 skrev 2008-06-24 20:51:52 följande:Brukar ni åka till Hova Riddarvecka? Vi är där varje år, som besökare. Mina gamla hemtrakter, kan man säga.
-
Nja, det brukar nog finnas fler än en.mian71 skrev 2008-06-24 21:07:12 följande:Ja men precis *fnissar* Frågan är om det nu bara finns en enda smed där under Riddarveckan... Men det brukar vara kul, barnen älskar att åka dit och titta på tornerspel, köpa märkligt godis och äta "galne galten" i ladan. Kanske borde jag sy riddarkläder åt dem i år??
-
Här kan du söka efter återförsäljare.Lilltå skrev 2008-06-24 22:00:41 följande:Inte riktigt syfråga men....var hittar jag Järbos soft cotton garn på nätet. Slöjddetaljer vet jag har men jag vill inte behöva beställa för 300 kr......
Fast nu såg jag ju att du sökte efter återförsäljare på nätet, men du kanske kan hitta sådana där också. Fast å andra sidan, du kanske redan varit där och letat. Mycket hjälp jag var till va? -
Här hittade jag en återförsäljare. www.garnaffaren.se/default.aspxLilltå skrev 2008-06-24 22:00:41 följande:Inte riktigt syfråga men....var hittar jag Järbos soft cotton garn på nätet. Slöjddetaljer vet jag har men jag vill inte behöva beställa för 300 kr......
-
Tyras föräldrar skrev 2008-06-25 21:26:35 följande:
fusk, pillan! treåringen sover sen nån halvtimme här. Tvååringen sa nyss "jag är bajsnödit"Det är hopplöst när dom bestämmer sig för att inte sova. "Kissnödig" "Törstig" osv osv osv.
Här är det dock lugnt. Både sjuåringen och tvååringen sover sedan två timmar tillbaka minst. -
Skulle hemskt gärna vara med i gänget som tar varndra i kragen, bara det att jag just nu är lite omotiverad till att sy det jag verkligen måste sy, och därför blir det inget gjort alls.
Fast just nu skyller jag på att tyget jag måste ha nu hänger ute på tork just nu, eftersom jag glömde hänga upp det igår.
Har massor med idéer på vad jag vill sy. Fast jag måste sy klart mina måsten innan jag får sy något annat.
Fast först av allt ska jag ta mig en dusch, så jag kan åka och ta kort till mitt nya körkort i eftermiddag, så jag hinner få det innan vi åker på semester. -
Tack.Gekko skrev 2008-06-27 13:54:40 följande:*tar lumlumlum i kragen* Hehe, du undslipper inte!
Duschen är iaf avklarad, får se om jag kan få lite klippt under eftermiddagen.