Inlägg från: LumLumLum |Visa alla inlägg
  • LumLumLum

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Lilltå skrev 2008-08-31 19:12:17 följande:
    Tror att det finns nåt liknande i Bäverstens 'Lättsydda kläder för småbarn' men jag är inte helt säker.....
    Hmm, den boken har jag nog aldrig sett. Får ge mig på att leta lite, och se om jag hittar den då.
  • LumLumLum

Jag hade tänkt köpa den, men så fyndade jag ett exemplar i superskick på loppis i lördags.

• LumLumLum

Sitter här och bläddrar i nya Stoff och Stil.

• LumLumLum

Gekko - nej, den kom i lådan idag. Två stycken, så har du inte fått någon kan du få en av mig.

Det finns nog en hel del fint, men jag måste nog bläddra igenom den några gånger till innan jag hittat allt.

• LumLumLum

Mimmi 71 skrev 2008-09-04 11:06:25 följande:

men då får jag väl springa fler gånger dit ut
    Det är det som kallas vardagsmotion.
  • LumLumLum

Jag hittade ett perfekt användningsområde för min extra katalog. Jag la den i bilen så kan jag sitta och bläddra i den när jag sitter och väntar på storasyster utanför skolan.

• LumLumLum

Mimmi 71 skrev 2008-09-04 18:38:36 följande:

Det var någon som hade ett äkta 70-talsplagg i gröna elefanter i bloggen, men jag kommer inte ihåg vem. Tror att bilden stämmer rätt så bra in med vad nytrycket kommer att bli också. Gräsgrönt kanske kunde vara en benämning (svårt att beskriva färg).
    Jag har äkta 70-tals elefanter i min blogg, men jag har ingen aning om hur det överrensstämmer med de som komma skall.

lumlumlumlum.blogspot.com/

Det är dessutom ett inscannat foto från 70-talet, så man ska väl ta det med en nypa salt. Kanske.
  • LumLumLum
    LumLumLum skrev 2008-09-04 20:44:08 följande:
    Mimmi 71 skrev 2008-09-04 18:38:36 följande:
    Jag har äkta 70-tals elefanter i min blogg, men jag har ingen aning om hur det överrensstämmer med de som komma skall.lumlumlumlum.blogspot.com/Det är dessutom ett inscannat foto från 70-talet, så man ska väl ta det med en nypa salt. Kanske.
    Gröna elefanter alltså.
  • LumLumLum
    sarahl skrev 2008-09-07 10:02:31 följande:
    alltså finns det inte i nyproduktion, har fått nys på ett bättre beg för 50 spänn.
    Köp den. På Tradera går den för uppåt 300 ibland. Eller mer.
  • LumLumLum
    Pillan81 skrev 2008-09-09 11:56:51 följande:
    Jag fick hem mitt ex från Aldibris idag och gav 185:- för det. Undrar om det verkligen är någon som budar på denna??
    Hade för mig att jag läst någonstans att den kostade i dom trakterna ja. Men på Tradera kan man ju få det mesta sålt, så det är väl inte omöjligt kanske att den blir såld.
  • LumLumLum
    cooki skrev 2008-09-11 21:40:05 följande:
    Tänkte höra med er som kan... Ska köpa en ny symaskin och tänkte lägga 2000-3000:- (helst så lite som möjligt ). Vad skulle ni rekommendera? Hittade en Husqvarna Emerald 116 för 2500:-, är det nåt att ha? Kom gärna med förslag på vad jag bör satsa på! Jag syr inget avancerat - gardiner, kuddar, påslakan, mössor osv. Inget märkvärdigt med andra ord.
    En sådan har jag. Jag tycker den är trevlig, men har inte så mycket att jämföra med. Men, den är väldigt basic, och har inte så värst utbud på skojiga sömmar. Jag kommer byta ut min inom en framtid, till något mer avancerat.
  • LumLumLum
    cooki skrev 2008-09-12 19:09:55 följande:
    LumLumLum - Men basic klarar jag mig nog rätt bra på, ska som sagt inte så så värst avancerade saker. Mest raksöm och zickzack. Finns det nån bra söm till att sy i stretch (velour)?lilllinda & Rostis- Tack för tipset! Ska googla lite och se vad jag hittar!
    Ja, det finns sk. hushållsoverlock på den. Och den funkar bra att sy med tvillingnål med.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle