Inlägg från: Caeruleus |Visa alla inlägg
  • Caeruleus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Äntligen hittade jag tråden!

Jag har aldrig tidigare sytt i trikå och tänkte göra ett försök.
    Har en liten fråga bara...är det sånt här band som ni använder för att kanta tex bodies?

www.mg-tyger.se/shop/show_cat.asp&head_id=21

• Caeruleus

Lines underbarn skrev 2008-08-11 08:54:34 följande:

Hittade den inte själv Här är adressen: smayrvader.blogspot.com/
    Tackar så mycket för tipset! Jösses så mycket fint hon gjort...hon e verkligen duktig.
  • Caeruleus

Oj vad inspirerad jag blev. Nu kliar det i fingrarna och jag vill bara sätta igång direkt, NU!!!! Men jag har ju inte muddväv

• Caeruleus

Vet någom om MG-tygers mönster "multisnitt" är stora i storlekerna?

Jag funderar på att sy en variant av byxmodell 3B och är osäker på om jag skall ta stl 70 eller 80. Lillkillen är ca 70 men jag tänkte göra lite bredare muddar än vad modellen visar.

• Caeruleus

Om mönstret har fickor och jag inte vill sy dem. Räcker det då att låta sidosömmen fortsatta rakt upp och möta midjelinjen? Eller måste jag göra någon anpassning?

• Caeruleus

Så bra, tack. Tyvärr verkar inte mitt tyg räcka till ett par byxor. Men mönstret känns orimligt stort. Bara längden på benet exkl midje och fotmudd är längre en av hans byxor inkl alla muddar. Hmm undrar om jag skall ta stl 70 ändå..

• Caeruleus

Jag har insett att jag är rätt dålig på tyger och hoppas på er hjälp. Det vore väldigt snällt om ni kunde fylla i hur tyget är och vilka plagg det är lämpligt till.

1 Chaneuser
    2 Sportstretch
    3 Bi-stretch
    4 Tvåvägsstretch
    5 Skillnade mellan polar- & microfleece

Tänkte sy en liten overall (stl 80) av ett tyg som är ylle-fleece aktigt. Vet inte vad för foder som är bäst, vilket föreslår ni?

• Caeruleus

Tack så mycket TygTiger.

Nu förstår jag vad sportstretch är...usch o fy sånt blir det inte handlat

Hittar ingen bomullstrikå på SS, kan du länka?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle