Inlägg från: Caeruleus |Visa alla inlägg
  • Caeruleus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Betyder manchester 21 wales att det är smalrandigt och 11 wales mellanrandigt?

• Caeruleus

Happy Hippo skrev 2008-09-04 21:47:24 följande:

Har just lusläst katalogen o de nya muddarna är inte med. Skummt!
    Hur såg du att det var de gamla muddarna, artnr?
  • Caeruleus

Happy Hippo skrev 2008-09-04 21:57:59 följande:

Caeruleus: Muddväv/stretchjersey är det tyget som funnits med tidigare och det har jag handlat av flera ggr. De nya muddarna är rundstickade, grövre o i andra nyanser samt andra priser. Jag kan ju kolla om jag hittar kvittot, för där brukar art.nr stå.
    Ok..då förstår jag. Har du artnr så är jag väldans tacksam.

Har nog frågat detta tidigare men dumt nog minns jag inte svaret. Vad föreslår ni att man fordrar med? Tex ett par byxor i manchester och en fleece/ull overall?
  • Caeruleus

Happy Hippo skrev 2008-09-05 06:36:46 följande:

Caeruleus: nej, de är inte singeljersey jag använt. Kolla i min blogg. Kanintröjan, elefanttröjan och båda uggletröjorna har ärmar i strecthjersey från stoff och stil. Det tyget jag köpte i augusti ÄR INTE samma tyg, utan en rundstickad, grövre, mer elastisk muddväv. Det är inte heller den som heter kraftig muddväv för den är mkt tjockare och mer anpassad till jackor än till halskanter på babykläder. Jag var helt säker på att den skulle komma med i nya katalogen, annars hade jag ju fotat alla tygerna o skrivit upp art nr på dem.
    Oups jag var visst lite otydlig. Jag menade om det var singeljerseyn som du använt till fodret av overallen.

Mimmi71 - Tack för listan. Jag satt hela kvällen igår och försökte bestämma mig vad jag skulle beställa men inte kom jag till något beslut. Det finns alldeles för mycket som jag vill ha .

Tygprover lät ju toppen. Hur många tror ni dom skickar?
  • Caeruleus
    yrväder skrev 2008-09-05 08:11:50 följande:
    mimmifattade du nåt av döskalletyget, för på nätet så var ju lilla bilden bara döskallar, men den uppsydda tröjan var ju hälften grå?! är det bara tryckt på en del av tyget? Jag fattade som inte. och jag tyckte inte att nåt av alternativen framgick av texten.(jag har fått katalogerna till min gamla adress- mina föräldrar så jag har inte kollat i den)
    Jag har oxå funderat på det...
  • Caeruleus

Mimmi 71 skrev 2008-09-05 18:48:57 följande:

Interlock är trikå som ser likadan ut på båda sidor, till skillnad från singeljersey som har en aviga och en rät sida.
    Tack nu förstår jag!

Nu sitter jag med en herrans massa provbitar från E-slöjd utspridda i soffan och SOS-katalogen i knät. Hur 17 skall jag kunna bestämma mig, känns omöjligt
  • Caeruleus
    Muppsan skrev 2008-09-06 18:13:28 följande:
    Någon som vet vart man kan hitta ett mönster/beskrivning på en blöjautomat?Sedan skulle jag vilja ha lite tips på vad man kan sy till bebisar?  Jag har noll fantasi just nu, så det enda jag kommer på är kläder - men det är redan överfullt i garderoben innan bebis ankomst så jag vill göra något annat... Men kommer inte på vad!
    Håller på att läsa igen alla inlägg sen igår så du kanske redan har fått svar på din fråga. Om inte så har Gecko en beskrivning i sin blogg den 27e augusti.
  • Caeruleus

Idag har jag fyllt på tygförådet, tjohoo. Följande blev det..
    muddar i lite olika färger
    vitt och blått bastyg
    vitt tyg med blå löv på
    ett knallrosa med svarta helikoptrar
    och till sist blårandigt tyg.

Imorgon lär jag inte hinna sy något men på måndag sååå . Brukar ni vara duktiga och tvätta allat tyger innan ni börjar sy?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle